Ik ben momenteel bezig met een 3com superstack 3 switch 4400 welke "Link Aggregation ondersteund.
Nu hangt er sinds kort een NAS boven van Dell.
Hierop zitten 2 Gigabitpoorten. Aangezien deze nas behoorlijk wat rommel toegestuurd krijgt van oa backups lijkt het mij handig om beide poorten te gaan gebruiken.
Nu heb ik aggregation in de switch al aangezet voor de juiste poorten (3&4).
Mijn probleem zit hem bij de nas zelf.
Hierop draait Windows 2000 Terminal.
Ik heb al een "team" gemaakt van de 2 nic's en deze op 802.3ad Link aggregation gezet mbv een bijgeleverd programma "Broadcom Advanced Control Suite".
Alle opties van dit programma ook trouwens in windows zelf teruggevonden.
Alles lijkt prima in orde en het moet het ook gewoon doen alleen zodra ik dit aanzet klapt de netwerkverbinding dicht. De nas is dan met geen mogelijkheid meer te bereiken. Pas als ik 1 van de 2 verbindingen naar de nas eruit trek kan ik weer inloggen op de NAS.
Wat doe ik fout of wat ben ik vergeten? Zijn hier handige programma's of handleidingen voor?
Search en google leverden niks op
Technische details:
Switch:
3Com Superstack 3 switch 4400 24 poorts
Link aggregation aan -> Link 1 heeft port 3 & 4
NAS:
Dell PowerVault 725N
2 Broadcomm NetXtreme Gigabit Ethernet
Link Aggregation aan voor 2 nics (802.3ad)
Virtuele kaart heeft ip 192.168.1.5 gekregen.
Momenteel weet ik het even niet meer
(ik gok dat ik het hier moet gooien en niet in het Windows operating systems forum)
Nu hangt er sinds kort een NAS boven van Dell.
Hierop zitten 2 Gigabitpoorten. Aangezien deze nas behoorlijk wat rommel toegestuurd krijgt van oa backups lijkt het mij handig om beide poorten te gaan gebruiken.
Nu heb ik aggregation in de switch al aangezet voor de juiste poorten (3&4).
Mijn probleem zit hem bij de nas zelf.
Hierop draait Windows 2000 Terminal.
Ik heb al een "team" gemaakt van de 2 nic's en deze op 802.3ad Link aggregation gezet mbv een bijgeleverd programma "Broadcom Advanced Control Suite".
Alle opties van dit programma ook trouwens in windows zelf teruggevonden.
Alles lijkt prima in orde en het moet het ook gewoon doen alleen zodra ik dit aanzet klapt de netwerkverbinding dicht. De nas is dan met geen mogelijkheid meer te bereiken. Pas als ik 1 van de 2 verbindingen naar de nas eruit trek kan ik weer inloggen op de NAS.
Wat doe ik fout of wat ben ik vergeten? Zijn hier handige programma's of handleidingen voor?
Search en google leverden niks op
Technische details:
Switch:
3Com Superstack 3 switch 4400 24 poorts
Link aggregation aan -> Link 1 heeft port 3 & 4
NAS:
Dell PowerVault 725N
2 Broadcomm NetXtreme Gigabit Ethernet
Link Aggregation aan voor 2 nics (802.3ad)
Virtuele kaart heeft ip 192.168.1.5 gekregen.
Momenteel weet ik het even niet meer
(ik gok dat ik het hier moet gooien en niet in het Windows operating systems forum)