[PC-oldie] Curse of monkey island (MI3)

Pagina: 1
Acties:

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:48
Hi,

vond dit spelletje op een paar oude crazy bytes en wou 'm installeren onder XP maar ik krijg bij het opstarten een runtime error?

Iemand een id om 'm toch aan de gang te krijgen?

compatibiliteitsmodus heeft nog nooit gewerkt en nu dus ook niet... :(

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Maar zoek een op "scumm" dit is een VM om oude adventures te kunnen draaien op nieuwe platformen. Je hebt wel het originele spelletje nodig.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 08:02

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

CMI werkt niet meer met SCUMM dacht ik... heeft dus een andere oorzaak...
Is gewoon een Win95+ spel

[ Voor 16% gewijzigd door beschuitfluiter op 18-07-2003 13:34 ]

¯\_(ツ)_/¯

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

is geen win95 spel ... dit is een puur DOS game :) :)
Welke OS draai je ?
Onder XP kan je altijd een icoontje aanmaken (bureaublad) met de verwijzing naar de *.BAT file van monkey island en klik dan op dat icoontje met je rechtermuisknop -> Properties (eigenschappen) -> Compatibility -> windows 95 (oid).

Heb het spel ooit gespeeld vroeger (in mijn ms-dos tijdperk) en ik weet dus niet meer of dit spel extended of expanded memory nodig had :| dus een garantie dat het zal werken geef ik je niet

/edit
Whoops .... in je bericht te laat gelezen dat je die compatibileits modus al geprobeerd had ....
/edit

[ Voor 12% gewijzigd door Skeleton353 op 18-07-2003 22:56 ]

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

offtopic:
Monkey Island 3?? Dat was toch echt een Win95 spel??
Monkey Island 1 & 2 waren echte DOS spellen met idd alle rompslomp van expanded en extended memory e.d."
Pagina: 1