Sendmail pop3

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:32
Ik ben bezig met een mail server op te zetten onder linux.
Sendmail heb ik helemaal draaien. Maar ik kan nog niet inloggen via
outlook 2000. Dit ligt waarschijnlijk aan het probleem dat ik nog geen
pop3 server had geinstalleerd.

Dus ik ben gaan zoeken naar een pop3 server en kwam bij de volgende uit.
qpopper. Maar ik krijg met geen mogelijkheid het voor elkaar om die te installeren.

Heb de handleiding gebruikt die op de site staat www.eudora.com
Ze hebben het daar over een spool met twee paden.

/usr/mail
/usr/spool/mail

Maar deze twee heb ik helemaal niet als ik daar ga kijken.

Dan komen ze bij het commando ./configure die wordt volgens mij ook niet goed uitgevoerd. Krijg namelijk het volgende.

code:
1
2
3
4
5
6
7
[root@linux qpopper4.0.5]# ./configure
checking whether make sets ${MAKE}... yes
checking for gcc... no
checking for cc... no
checking for cc... no
checking for cl... no
configure: error: no acceptable cc found in $PATH

Ik zou het echt werkelijk niet weten wat ik hier mee moet doen...

Linux distro = Redhat 9.0

Verwijderd

Gcc installen :)

Staat in de devel sectie op je linux cd.

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:06
Waarschijnlijk zit er ook wel een standaard pop3d server in je install. Moet je ff in /etc/inetd.conf kijken.

Ik ben zel geen RedHat goeroe, maar gebruik altijd Slackware. Daar moet je ff een hekje weghalen bij pop en dan ff inetd restarten:

killall inetd
inetd

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hallo.
Als je de foutmelding leest "checking for gcc.... no" is dat een indicatie dat er, jawel, geen gcc aanwezig op het systeem. gcc is een compiler, die sourcecode omzet in uitvoerbare bestanden. Als je nog niet zoveel ervaring hebt met linux en redhat, is het aan te raden het rpm-systeem te gebruiken. Dit zijn feitelijk gewoon bestanden die je uitpakt, en voila, ze werken (als het goed is), dus geen gezeur met compilen. Deze rpm-bestanden staan als het goed op je redhat-cd, en ik denk dat daar ook wel eentje voor qpopper staat, en anders is die wel te vinden op rpmfind.net of redhat.com . Wegens het feitelijk lage niveau (installeren van standaard-software) en weinig eigen initiatief tot nu toe (checking for gcc... no is wel een sterke aanwijzing waar je zelf wat mee had kunnen doen) gaat deze op slot, het is hier geen helpdesk :)

Dit topic is gesloten.