Ik krijg geautomatiseerd mailtjes binnen waarvan ik elke keer de bodytext moet opslaan als bestand (copy en paste in notepad). Eigenlijk moet het verzend proces de bodytext als attachment versturen, maar dat kan niet veranderd worden (nee, echt niet). Het ontvang proces wil ik ook niet wijzigen. Alleen mailtjes met een bepaalde syntax moeten bestanden worden.
Ik heb wel volledige invloed op de mailserver (procmail op linux).
Mijn eerste idee:
En ik dacht zelf om een Perl script (mailbody2file.pl) te schrijven (een taaltje wat me erg goed ligt) die van elk mailtje controleerd of de bodytext de juiste syntax heeft en die omzet naar een attachment.
Heeft iemand al eens zoiets gemaakt, gebruikt, onderzocht of zelfs op dit moment in gebruik? Aanwijzingen naar Websites elders zijn zeer welkom.
Ik heb wel volledige invloed op de mailserver (procmail op linux).
Mijn eerste idee:
code:
1
2
3
4
| .procmailrc :0fw * ^.+\@mailserver\.local.+$ | /usr/local/bin/mailbody2file.pl |
En ik dacht zelf om een Perl script (mailbody2file.pl) te schrijven (een taaltje wat me erg goed ligt) die van elk mailtje controleerd of de bodytext de juiste syntax heeft en die omzet naar een attachment.
Heeft iemand al eens zoiets gemaakt, gebruikt, onderzocht of zelfs op dit moment in gebruik? Aanwijzingen naar Websites elders zijn zeer welkom.