Toon posts:

Geforce2mx en heel wat vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus oa op de HCC
een MSI Geforce 2mx 32mb (ms starforce 817) gehaald. En ik vroeg me af hoe ver ik ermee kan gaan memory en core Zonder extra cooling. Het moet dus niet het maximale zijn want ik wil wel eventjes van mijn kaarte doen.
En als ik hem wil coolen, hoe kan ik dit het beste doen. Ik heb al een pci slot cooler die ik er onder kan zetten. Maar kan ik iets op de heatsink draaien. En waar haal ik voor die koeler de stroom vandaan. Volgens mij zittn er geen 3 van die pinnetjes op de kaart en op mijn mobo zitten er 2 en die gebruik ik alle twee al.

Daarbij komt nog een vraagje. Wat halen de mensen met een geforce2mx (msi) met 3dmark ik haal namelijk maar 4400 en ik vroeg me af of dat niet te laag was. (tbird900 256mb 133mhz cas2 msi-k7tpro2)

Okay en dan nog een vraagje. Ik ben naar Nvidia.com geweest voor de nieuwe detonator drivers. Ondanks dat deze drivers nieuwer zijn dan die bij mij op de bijgeleverde cd's zie ik geen snelheidswinst terwijl Nvidia wel 40% extra beloofd. Dan is 40% met een dikke korrel zout te nemen, maar ik hoor wel verhalen van 20%.

Ik heb deze drivers nu, weet iemand misschien of er nog nieuwere zijn
version 4.12.01.0631, 09/20/2000

Verwijderd

Ik heb deze drivers nu, weet iemand misschien of er nog nieuwere zijn
version 4.12.01.0631, 09/20/2000

Ga naar Nvidia.
Jij hebt de versie 631
de nieuwe is al 647 deze loopt stabiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon op de Nvidia site alleen deze vinden. Het probleem was dat die andere links dood waren. Dus ik probeer het nu weer heel even. Maar kan anders iemand ze even uppen ofzo?

Okay en de rest hoe ver kan ik gaan.
Bij de search kom ik namelijk vooral de Hercules tegen en ik denk wel dat dat zal verschillen.

Verwijderd

Zonder extra cooler zal 't afhankelijk zijn van je kast/airflow e.d. , dus gewoon ff trial en error, telkens 5 mhz omhoog, kwartiertje gamen, enz enz... tot er artifacts (wazige witte vlekken) in beeld komen, dan moet je em weer een stukkie lager zetten en voila

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem net gebenchmarkt op 195/200
daar liep de computer op het laatst vast (zwart scherm) net grpobeerd op 176/187 en daar loopt ie stabiel over de 3dmark 2000 tests heen. Ik ga zo 181/192 proberen.
Zou ik met extra cooling hoger kunnen halen?
Is dit slecht voor mijn kaart?
En heeft iemand een linkje ofzo hoe je de extra cooling plaatst? Gewoon op de heatsink schroeven denk ik, maar ik wil coolers aan beide kanten van de Nvidia chip maar ik weet niet waar ik de voeding vandaan moet halen.

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op dinsdag 28 november 2000 20:18 schreef melanieromy het volgende:
Ga naar Nvidia. Jij hebt de versie 631
de nieuwe is al 647 deze loopt stabiel
Op de Nvidia-site staan volgens mij geen beta's. Kijk hier http://www.charnleys.co.uk/nvmax/ voor de 6.47. Driver 7.17 staat er ook, maar daar is men over het algemeen niet positief over...

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op dinsdag 28 november 2000 23:54 schreef funksngrooves het volgende:
En heeft iemand een linkje ofzo hoe je de extra cooling plaatst? Gewoon op de heatsink schroeven denk ik
Mijn ASUS MX heeft twee van die gaten naast de processor zitten. Heeft de MSI dat niet? Zo ja, dan kun je ook een koeler met pinnetjes nemen...

• Newy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 15:12

Newy

is het nog steeds Zat

Wat een bagger die MX kaarten in Q3...
Ik krijg overal witte driehoeken na een half uurtje fragge, en stippies in windows bah..
Zakt nog verder weg dan mijn good old V3...
Ik draai een K7 500@550/256 mb op een K7M mobo..
De kaart die ik HAD was een CardExpert DH 5,5 ns, met TV out..
Iemand tips waarom die kaart niet "wil" ?

Heppem alweer verkocht, en krijg een V5 5500 terug...bij Norrod ingeschreven op die kaart,
krijg hem voor 351 jummie

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoeld van die gaatjes om de heatsinks?
Ja die zijn er wel alleen niet zowals bij het moederboard met een rondje erop zodat ie geen stroom gelijd of doen die gaatjes dat ook niet?
Ik kan de nk ik toch beter een cooler op de heatsinkschroeven of zie ik dat verkeerd. Of misschien afstandbusjes erin en dan met lange schroeven ofzo de cooler op de heatsink plaatsen.

Maar waar haal ik de stroom vandaan. Ik neem aan dat die koelertjes met die 3 pinnetjes werken en die gebruik ik alle 2 al voor cooler onder en proc cooler.
Of hebben die dingen zo'n aansluiting als ide hardware dat heeft?

Verwijderd

Of hebben die dingen zo'n aansluiting als ide hardware dat heeft?
Je kan het beste gewoon een Pentium I koeler nemen. Meestal hebben die wel een aansluitingen dat ie direct op de voeding kan.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:42
hey funksngrooves had jij niet eerst een V5 5500 :?

Naja je kunt ook een fannetje van een K7/P3/celeron2 cooler afhalen en deze in je heatsink schroeven (1 of 2 hoekjes).
Lukt ook perfect, zit stevig vast en zorgt voor goede koeling.
Je kunt deze dan ook stukje over je videogeheugen laten hangen, wordt dat ook meteen gekoeld. (Kost je wel een pci slot)

Hoe klokken jullie trouwens jullie videokaart over?
Met de opties van Nvidia, powerstrip, nvmax of van de fabrikant ?

I’m not like the OTTERS

• actieman
Op woensdag 29 november 2000 09:13 schreef achappey het volgende:

[..]
Je kan het beste gewoon een Pentium I koeler nemen. Meestal hebben die wel een aansluitingen dat ie direct op de voeding kan.
kan idd ook maar deze koelers hebben een raar randje dat over de socket heen gaat.
Dat past niet zo lekker over je GPU :+
Is idd wel makkelijker met de voeding.

Kabeltje zou je anders ook zelf kunnen maken?

[update]
Nvidia 6.47 Herculers GF2MX 5.5ns standaard settings: 4100 (K7 500@650)

Hercules drivers: 3800

I’m not like the OTTERS

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
zie sign....

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
is overigens wel met de laatste Detonator 3 drivers... (nVidia)

Verwijderd

ezwizard, wordt het niet eens tijd voor een monitor!? Je kan wel geld uitgeven aan alles en nog wat, maar de monitor is toch echt het belangerijkst!

• actieman
Op woensdag 29 november 2000 09:58 schreef TheMask het volgende:
ezwizard, wordt het niet eens tijd voor een monitor!? Je kan wel geld uitgeven aan alles en nog wat, maar de monitor is toch echt het belangerijkst!
is idd wat vreemd... 14" gaat maar tot 800x600 toch?
Naja met een GF2MX haal je dan soms meer frames/sec dan je monitor aan Hz'jes aankan ;)

Misschien heeft ie een 14" flatscreen ?
of niet zoveel ruimte op z'n bureau ?

I’m not like the OTTERS

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
Ik had een 14" die tot 1024x768 kon... Weliswaar op 60 Hz, maar hij KON het wel! ;)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 29 november 2000 09:27 schreef actieman het volgende:
hey funksngrooves had jij niet eerst een V5 5500 :?
Nou het zit zo. Ik had die kaart besteld. En zou die binnen een week krijgen (voor 300,-)
Toen bleek dat die kaart geen 2ehands was maar gejat, dus dat vertrouwde ik niet helemaal. Uiteindelijk is er iemand genept met spul van hem. Die gene heeft een lege doos toe gestuurd gekregen. En niemand wist wat zijn adres was. Dus tegen de tijd dat die doos bij mij arriveerde heb ik hem niet betaald en retour afzender gedaan. En nooit meer iets van hem gehoord.

Maar ik was dus al iets te enthousiast door te zeggen dat ik hem al had. Vandaar...

Ik heb hem trouwens op 189/199 mhz stabiel met MSI 3D!Turbo2000. Mijn 3dmark score is nu 5300 (5293 om precies te zijn) en ik ga nadat ik mijn net gekochte ectra case fan heb geplaatst kijken of ik hem nog hoger kan krijgen.

In ieder geval allemaal bedankt!!!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Ga naar zoiah.m3dzone.com voor de nieuwste drivers. Ik draaide zelf zonder koeling op 191/191. Heb toen niet getest wat het maximum was maar de core werd wel erg warm. Met koeling komt de core zonder problemen op 220, alleen heb ik daar niks aan omdat mijn geheugen niet veel hoger dan 193 wil, en dat is de bottleneck.

Ik gebruik een 486 koeler. Die begint wat brak te worden, dus fijn om te lezen dat het ook met andere kan :)

Verwijderd

Topicstarter
zou ik hem met cooler hoger dan 189/195 kunnen krijgen dan? Nou loopt de computer vast op hoger (na +/- 10min).

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 15:17
edit=typo
Heb het al eens eerder gepost, haal de heatsink eraf en bekijk eens hoe de koelpasta is verdeeld.
Nou da's niet best, een dikke dot die nog niet de helft van de core bedekt.
Beter een dun laagje aanbrengen op heel de gpu om een zo groot mogelijke warmte overdracht te krijgen.
J.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

gwoon goldenorb modden dattie durop past, en de originele heatsink in stukkies zage en op je ramn plakke, EZ, heppik oowk....

I see dead pixels...

• actieman
wordt sdram heet dan?
ik dacht eigenlijk niet :?

naja ik heb iig een fcpga fan (spire) erop zitten.
Ik kom zonder artefacts toch niet boven 210/205 ofzo uit :(
ik zal es kijken naar de koelprut :)

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Het mag dan wel GeForce2 zijn (kinda), maar waarom vergeet iedereen dat dit meer een budget kaart is. Koop gewoon een normale GF2 of een GF-ddr.

Verwijderd

mijn asus v7100 loopt als een trein
in 3dmark 2000

1024x768 4813
640x480 5903

athlon 650@750
asus v7100 g-forge2 mx
core 195 mhz
mem 195 mhz

• actieman
Hercules GF 2MX 5.5ns @ 210/205
TB700 SLOT A @ 900
1024x768x16
3d mark 2000 v1.1: 5000 :)

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

mijn asusv7100 draaid als een speer onder unreal tournament en q3 !!!!!!!!

• actieman
mijnes loopt als een trein
en draait als een zonnetje ;)

(score:0 overbodig)

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Inderdaad niets mis mee voor een budget kaart. Ik haal ook 5350 score in 3D Mark met mijn V7100. Dan is ie nog niet eens zo ontzettend overgeclocked (203/199) (hoger moet ik het nog testen op stabiliteit).

Kt7/duron 600@909

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:38
Heppem alweer verkocht, en krijg een V5 5500 terug...bij Norrod ingeschreven op die kaart,
krijg hem voor 351 jummie

He newy hoe heb je dat gedaan??
via veiling?????

plz answer
Pagina: 1