Toon posts:

MSI K7T266 Pro2-RU CPU upgrademogelijkheden...?

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
'lo. :)

Ik heb een MSI K7T266 Pro2-RU (KT266A chipset) moederbord, met daarop een AMD Athlon XP 1700+. Nu ben ik van plan om deze processor te vervangen, en wel door de snelste processor die dit bordje aan kan. Volgens de MSI website is dat de 2100+ -- een beetje een tegenvaller en het lijkt me niet echt de moeite waard. Tevens kan ik me voorstellen dat moederbordfabrikanten nogal conservatief zijn in hun beweringen, om zo de nietsvermoedende gebruiker te dwingen een nieuw moederbord te kopen. Zo heb ik bijvoorbeeld een collega die maanden geleden een XP 1800+ op zijn ASUS A7V-133 aan de praat heeft gekregen, terwijl dat bord volgens ASUS geen XP-processors ondersteunt. Dus met een beetje knutselen (ik weet dat hij de BIOS heeft moeten upgraden en de jumperinstellingen handmatig heeft verandert, maar meer ook niet) is blijkbaar het meer mogelijk dan er wordt gezegd.

In ieder geval, er zullen vast mensen zijn die een "Thoroughbred XP" op dit moederbord aan de praat hebben gekregen. Graag zou ik van jullie willen weten welke CPU dat precies geweest is, en wat men heeft moeten doen om deze aan de praat te krijgen. Ik wil bijvoorbeeld best een beetje knutselen, maar solderen gaat me te ver.

En om de standaard UTFS-zeikerds de wind uit de zeilen te nemen: ik heb de search al gebruikt, maar de threads die enigszins met mijn onderwerp te maken hadden, kwamen uit de tijd dat de XP 2200+ nog niets eens uit was en er alleen maar gespeculeerd werd over compabiliteit met dit moederbord. Dus... pretty please? :)

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Dit mobo ondersteunt officieel geen tbreds.
Het inpluggen van zo'n cpu resulteerd in een niet op te starten pc (zwart scherm).

Er is echter een hack ervoor. Sloop C37 van je mainboard af (zit onder de dikkere condensatoren) en flash het laatste bios. (3.7) daarna kun je alle cpu's met 266Mhz FSB erin pluggen. (dus upto 2600+ als je daar tenminste nog de 266Mhz variant van kunt vinden) Anders plug je gewoon de 2400+ erin. Die is goedkoop, goed te verkijgen, en laat zich nog lekker opvoeren ook :)

Voor verdere details zie forum op msi.com.tw ;)

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-08 23:31
Ik heb de mod uitgevoerd op mijn mobo, dit is echter een MSI K7T266 Pro2, versie 2. De mod werkt bij mij verder prima en ik heb er geen spijt van (de garantie is helaas weg).

Verwijderd

Topicstarter
"Sloop C37 van je mainboard af"... hmm, volgens mij soldeer ik nog liever. Maar 't is de afweging waard, natuurlijk. Zeker als dat betekent dat ik een 2600+ kan draaien.

Het BIOS is zojuist geflasht, al kostte het me 35 minuten zoeken in de kelder eer ik de floppy drive gevonden had. Ik dacht dat ik dat kl*teding niet meer nodig zou hebben...

Ik zal eens dat MSI forum afstruinen, misschien dat daar de info te vinden is die ik zoek. Ik zal toch niet de enige persoon zijn op dit soort fora die niet bij elk nieuw moederbord dat wordt uitgebracht, het oude linea recta bij het afval zet? :P

Bedankt, zover... als iemand anders nog iets te melden heeft, hoor ik dat graag.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:33
Hmmm, zou dit ook kunnen met de eerste variant van de MSI K7T266Pro, dus geen 2 ? :)

XXXVI

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
heb met suc6 een AMD BARTON 2500 op 16x133 draaien ala xp2600! volt mod gedaan, bios was niet eens nodig. daarna pin mod op de cpu want barton kan geen 133 ondersteunen. en hoppa :)

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 14:22:
"Sloop C37 van je mainboard af"...
Natuurlijk niet letterlijk met een hamer ofzo ervan af meppen ;) hehe

Ikzelf heb 2 soldeer stations gebruikt om zo de SMD condensator zonder probs en beschadigingen ervan af te halen.

Evt. zou ik hem weer erop kunnen zetten, maar het werkt prima.

Oh ja, geruchten gaan dat dit een voltmod is. Dit is echter NIET waar.
Wat het wel precies is kan ik helaas niet met 100% zekerheid zeggen, maar het zal iets met de filtering of de signaal sterkte te maken hebben.

Suc6

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ehm ik heb dat ding er gewoon met een pinset eraf getrokken :D
Pagina: 1