MSI 6330 Lite maakt onbekend piep geluid

Pagina: 1
Acties:

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:14
Ten eerste ik heb de search gebruik en zo'n schema van piepjes tegen gekomen maar mijn piep (of beter gezegd die van me neef) staat er niet tussen.
Het 6330 lite mobootje gebruikt een phoenix bios en bij het opstarten komt er geen beeld en pas na 1 a 1.5 seconde hoor je eerst een wat lange piep gevolgt door 2x snel achter elkaar een korte.
Ik heb de videokaart er uit gehaald en er veranderde niets.
Bij het er uit halen van het geheugen kwamen er helemaal geen piepjes dus ik vermoed daardoor dat het niet de videokaart is omdat het dan vaak 3 even lange piepjes zijn.
Ik had het dimmetje 2 weken terug nog met memtest86 getest omdat er toen ook al problemen waren met het systeem (1e een nieuwe HD, daarna nieuwe voeding en cpu koeler omdat ik de idle temp te hoog vond).
Na de installatie van deze hardware werkte het systeem weer toppie alleen kreeg ik (nu het systeem het niet meer doet) te horen dat ze de 1e paar keer een klein brand luchtje roken (zeg dat dan gelijk).
Nadat ik allen hardware los heb gehad (ide apparatuur en pci kaarten) bleef de klacht er nog steeds dus ik vermoed ook niet dat het de voeding is omdat het met meer apparatuur er aan ook goed gedaan heeft.

Maar ja dan blijf alleen de cpu en/of het mobo over wat problemen kan veroorzaken denk ik.
Na een visuele check aan het mobo (condensatoren gecheckt op bol staan etc..) bleek die naar mijn in zicht goed te zijn.
BIOS clearen bracht ook geen oplossing.
Toen ik de cpu controleerde bleek dat het standaard koelprut (sticker achtige zooi) iets uit gelopen te zijn en ten zo'n rechthoekig stukje (waarvan er 4 op een rij zitten naast de core http://www.teknolojim.com...amd-thunderbird-800-2.jpg en dan 1 van die stukjes onder het AMD logo )
Ik weet nog of de gebruikt standaard koelsticker geleidend is en of het überhaupt gevaar kan als het daar zit. Zo ja dan zal de cpu wel dood zijn ;)
Zo niet wat is dan het probleem van het systeem

Ik krijg nooit beeld wanneer ik het systeem inschakel in de monitor springt ook niet aan, maar er komt ook geen no signal melding

Taal fouten inbegrepen ;)

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 11:19
Die pasta is niet geleidend, alleen de zilvere versie.
Het is ook wel logosch dat de pasta uitgelopen is, het is de bedoeling dat die stickerachtige pasta de miniscule gaatjes op moet vullen en daarom loopt het een beetje uit.

Heb je ook al andere geheugen uitgeprobeert?
Heb je geen LED bracket bij je moederbord ?

m`n exuses, zit geen bracket bij..............

Ben bang voor mobo :(

[ Voor 30% gewijzigd door marquis op 18-07-2003 12:33 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• The-Source
marquis schreef op 18 July 2003 @ 12:30:
Die pasta is niet geleidend, alleen de zilvere versie.
Het is ook wel logosch dat de pasta uitgelopen is, het is de bedoeling dat die stickerachtige pasta de miniscule gaatjes op moet vullen en daarom loopt het een beetje uit.

Heb je ook al andere geheugen uitgeprobeert?
Heb je geen LED bracket bij je moederbord ?

m`n exuses, zit geen bracket bij..............

Ben bang voor mobo :(
Ander geheugen heb ik zelf niet liggen en me broer zou het niet zo leuk vinden als ik ff zijn geheugen er uit sloopt om bij iemand anders te testen ;)

• The-Source
Kan niemand mij het met zekerheid vertellen of het mobo stuk is of de cpu?

Verwijderd

Vanaf hier? De kansrekening leert mij dat het 50% je CPU is.

Stop die CPU eens in een ander mobo en post je testresultaat.

• The-Source
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 15:35:
Vanaf hier? De kansrekening leert mij dat het 50% je CPU is.

Stop die CPU eens in een ander mobo en post je testresultaat.
Hoewel ik dat niet graag doe lijkt mij er niets anders op te zitten :(
want je blijf altijd risico houden met een core-crush :/
en dan is mijn cpu naar de haaien :(

[ Voor 6% gewijzigd door The-Source op 19-07-2003 17:44 ]

• marquis
het is makkelijker dan een Mobo overzetten.
Maar ik denk nie dat de proc er zo snel mee ophoud.

Toch is het geheugen testen bij een andere veel gemakkelijker dan een proc. overbouwen.
Het punt is dat wij vanaf hier nie kunnen vertellen waar het aanligt.
Door testen met andere componenten (duur woord) komt de bekende aap uit de mouw

[ Voor 57% gewijzigd door marquis op 21-07-2003 08:53 ]

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

wanneer de voeding helemaal geen brandluchtjes heeft...denk ik toch dat de kans groot is dat die CPU aan het bakken is geweest. Die stickers zijn vreselijk slecht! Zou dus best kunnen dat die CPU een tijdje gewerkt heeft rond de max temp en daardoor dat luchtje ging verspreiden. Ik weet helaas hoe dat ruikt.

Je zou kunnen proberen de koeler eraf te halen....netjes de cpu en de koeler schoon te maken (met alcohol of wasbenzine) en dan echte koelprut te gebruiken (hierover is al veel te vinden). Het zou namelijk nog steeds een temperatuur probleem kunnen zijn.

reserveringshouder Tesla Model 3

• marquis
Cheese_man schreef op 21 July 2003 @ 09:06:
wanneer de voeding helemaal geen brandluchtjes heeft...denk ik toch dat de kans groot is dat die CPU aan het bakken is geweest. Die stickers zijn vreselijk slecht! Zou dus best kunnen dat die CPU een tijdje gewerkt heeft rond de max temp en daardoor dat luchtje ging verspreiden. Ik weet helaas hoe dat ruikt.

Je zou kunnen proberen de koeler eraf te halen....netjes de cpu en de koeler schoon te maken (met alcohol of wasbenzine) en dan echte koelprut te gebruiken (hierover is al veel te vinden). Het zou namelijk nog steeds een temperatuur probleem kunnen zijn.
Dat lijkt me moeilijk.
Als de proc. te heet is geweest, moet ie gebarsten zijn, anders kan deze geen luchtje verspreiden.
Alles is n.l. reukdicht (luchtdicht) verpakt.

• The-Source
marquis schreef op 21 July 2003 @ 12:33:
[...]

Dat lijkt me moeilijk.
Als de proc. te heet is geweest, moet ie gebarsten zijn, anders kan deze geen luchtje verspreiden.
Alles is n.l. reukdicht (luchtdicht) verpakt.
De core heeft visueel geen schade.
Voeding was net nieuw en het zou de voeding kunnen wezen maar dan lijkt het me sterk dat hij het een week doet en daarna niet meer.
De apparatuur schakeld namelijk wel in alleen voor mijn gevoel de cpu niet.

[edit]
Een andere cpu (1800+) mocht niet baten :(
[/sub]

[ Voor 6% gewijzigd door The-Source op 21-07-2003 22:53 ]

• The-Source
Er blijkt na nadere controle bij de videokaart er een chipje gedeeltelijk bol te staan en lijkt op iets verkoolt ;)
Dus morgen ff nieuwe videokaart en eens kijken of het systeem het doet.

• marquis
Spannend

En daar bedoel ik mee dat ik gewoon erug benieuwd ben of dat het probleem is en of dat het dan opgelost is.
Dit was niet als een vage opmerking of een schop bedoeld !!!!

• The-Source
marquis schreef op 25 July 2003 @ 12:40:
Spannend

En daar bedoel ik mee dat ik gewoon erug benieuwd ben of dat het probleem is en of dat het dan opgelost is.
Dit was niet als een vage opmerking of een schop bedoeld !!!!
Systeem draait weer.
Ik vind het gewoon vreemd dat msi zo'n vreemde piep heeft voor een niet werkende videokaart.
Maar ja wat wil je met een goedkoop lite mobootje ;)

• marquis
Gaaf, das mooi.
Het kan heel goed zijn dat het mobo`tje niet altijd weet wat er aan de hand is.
Het is goed mogenlijk dat het een reaktie krijgt van een proces die weer door dat kaartje wordt aangestuurd.
Dan is het goed mogenlijk dat `ie een ander piepje geeft.
Zo is het maar weer, je kunt niet altijd op een piepje vertrouwen.

Pagina: 1