Toon posts:

Radeon 9700 Pro brandplek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi there,

Het volgende:
Mobo: p4c 800 deluxe ASUS
Proc: 3,0GHZ P4
Mem: 1 gig inferion
Gfx: Radeon 9700 PRO

Temp: Mobo: 31 graden
CPU: 35 graden

Systeem draait 2 maanden zonder problemen.

Opeens rare kleuren op beeldscherm => onderzoek => gfx eruit gehaald => ZWARTE BRANDVLEK ACHTER DE SVHS CONNECTOR.

Denk, denk denk, onderzoek => geen resultaat.

Mobo boekje eens doorgelezen: een bepaalde passage wekte mijn interesse:
Asus geeft aan dat ze aanraden om 9700 PRO kaarten met serienummers onder de 30 (laatste 2 cijfers) i.v.m. overclocking en stabiliteit niet op het MB te plaatsten.

Nu was ik een early adaptor aangaande die Radoen: Serienummer eindigt op 11.

Maar ik kan me niet voorstellen dat dit de oorzaak van het doorfikken is geweest.

Misschien een combinatie van extreem warm weer, kleine kamer, 2 pc's aan?

Anyone any ideas?

8)7

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien last van een slechte koeling op de chip?

Verwijderd

Ik denk dat wat Asus in het boekje zet wel degelijk iets met warmte te maken heeft, maar dat is ook weer afhankelijk van voltage, dus ik weet het niet.

Ze waarschuwen er niet voor niets voor, maar ze zullen denk ik niet letterlijk in het boekje zetten dat je er je 9700 mee kan slopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op de radeon zelf bedoel je waarschijnlijk. Nee ook die heeft altijd op een zeer relaxe temp gedraaid.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, ik kan die kaart terugsturen en 3 maanden verder heb ik een nieuwe. Inmiddels heb ik maar een geforce fx 5900 Ultra van asus gekocht. Die radeon pleur ik wel in het tweede pc.

Maar het moet me nu niet gebeuren dat met die geforce dadelijk hetzelfde gebeurt. Want dan spring ik uit het raam.

Verwijderd

Je kan je voltage lijnen eens nakijken met een progje als SpeedFan, of nog nauwkeuriger, multimeter en zelf meten... :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:03

LopeZ

Too much is never enough

Titelfix en houd het serieus aub.

Verwijderd

Topicstarter
Met de titel was niets mis en het was serieus. Dus ga je slechte zin ergens anders botvieren

Beetje minder fel reageren kan geen kwaad!

[ Voor 29% gewijzigd door Pollewob op 21-07-2003 20:25 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Extra koeling kan geen kwaad, al zou het niet perse moeten.

Ik vond zelf ook dat mijn 9800 Pro erg warm wordt. Ik heb er een zalman passive koeling opgezet samen met een 80 MM fan. Dat houdt de kaart vele malen koeler :).

Misschien ideetje voor jou?

Verwijderd

Brandplek dat komt meestal maar door een ding, hitte..
Misschien ook eens denken aan een betere airflow, bijv een fan die direct op je Radeonblaast vanuit de zijkant van je case.. verbeterd de koelprestaties van je kaart iig enorm..

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

zit er op de achterkant van die brandplek een bepaald componetje misschien?
het zou namelijk kunnen zijn dat er bij jou een slecht component op je kaart zit.
Ik heb ergens iets gelezen dat over radeons met slechte componenten gaat.
hierbij kwamen ook schroeiplekken ter sprake en (hierom is het me bij gebleven) een kaart die daadwerkelijk een steekvlam(metje?) gegeven heeft.
Ik heb al ff (snel) op google gezocht voor je, maar kan het niet zo7 snel vinden. (het was in het engels geschreven.)
suc6 m8!

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Hoort mobo temp niet rond de 24 te zitten? Want 31 lijkt me wel beetje erg hoog.

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-07 13:33
aXe schreef op 21 July 2003 @ 17:59:
Hoort mobo temp niet rond de 24 te zitten? Want 31 lijkt me wel beetje erg hoog.
is wel normaal voor dit weer hoor ;)

• We Are Borg

We Are Borg

aXe schreef op 21 July 2003 @ 17:59:
31 hoog :? Ik heb nu 41 mobo temp :). Geloof me, is redelijk normaal met dit weer. En zonder casefans aan loopt temp deze tijd van de zomer altijd hoog op, weet niet hoe het met de ts'er zit

Verwijderd

hmmm idd,

mijn asus P4c800 Deluxe is ook rond de 36 graden idle en 52 graden stressed, da's niet alleen normaal met dit weer maar ok gewoon bij 20 graden kamertemp. volgens mij...

ben blij dat ik deze topic nog ff zag; ik wil woensdag een Radeon 9700 pro gaan halen nl.

Is het reeel om aan de verkoper te vragen om het serienummer te checken of kijkt hij me dan aan alsof ie water ziet branden?

het gaat om de Sapphire Radeon 9700 Pro (die met Poseidon's broer op de doos).

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 20:27 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 12:25:
Kijk, ik kan die kaart terugsturen en 3 maanden verder heb ik een nieuwe. Inmiddels heb ik maar een geforce fx 5900 Ultra van asus gekocht. Die radeon pleur ik wel in het tweede pc.

Maar het moet me nu niet gebeuren dat met die geforce dadelijk hetzelfde gebeurt. Want dan spring ik uit het raam.
Lekkere RMA afdeling als het 3 maanden moet gaan duren :/

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 10:16
Ik Heb ook een P4C800 Deluxe, P4 3GHz, 1 gig (corsair) geheugen en een 9700 Pro (Hercules) Systeem draait een paar weken nu.
Ik ga voor alle zekerheid m'n serie nummer toch ook maar even checken.

Maar ik begrijk eigenlijk niet zo goed hoe een moederbord er voor kan zorgen dat je videokaart te heet wordt....

[ Voor 7% gewijzigd door htf99 op 21-07-2003 22:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gents, bedankt voor jullie reacties. Ik heb net even de site van sapphire bekeken. En tot mijn grote verbazing staat die roodgloeiend; het forum in ieder geval. Tig mensen die totaal gefrusteerd hun problemen bespreken (komen overeen met mijn problemen).

www.sapphiretech.com

Doe jezelf een plezier, koop een radeon maar geen sapphire.

Verwijderd

Topicstarter
Ja kom op man, extra koeling. D'r zit er ene op de cpu, ene op de chipset, ene op de gfx, ene onder de voeding, ene aan de zijkant ieder. Als ik er nog ene bij zet, stijgt ie op.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Als koeling een oplossing biedt en je daar niet aan wil, dan loop je toch weg van de oplossing en blijf je het probleem houden :?

Verwijderd

Topicstarter
Das de big question. Het is geen koeling probleem namelijk. Ik kan het mij tenminste niet voorstellen. Het mag ook trouwens helemaal niet aangezien mijn systeem gewoon op zijn base line loopt. Tis mijns inziens een compatibiliteits probleem tussen de P4C800 deluxe en Radeon 9700 Pro met serienummer < xxxxxxxxxxx30.

Bent benieuwd wat sapphire te melden heeft, dat duurt nog wel een tijdje. Tegen die tijd zal ik jullie de info mededelen.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Zoek dan ook nog even op mogelijke comptabiliteitsissues tussen jouw plank en je nieuwe Gforce. Vantevoren weten is altijd beter.

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 10:50:
Das de big question. Het is geen koeling probleem namelijk. Ik kan het mij tenminste niet voorstellen. Het mag ook trouwens helemaal niet aangezien mijn systeem gewoon op zijn base line loopt. Tis mijns inziens een compatibiliteits probleem tussen de P4C800 deluxe en Radeon 9700 Pro met serienummer < xxxxxxxxxxx30.

Bent benieuwd wat sapphire te melden heeft, dat duurt nog wel een tijdje. Tegen die tijd zal ik jullie de info mededelen.
Die dingen worden gewoon super warm, helaas een feit. Kortom, extra koeling kan geen kwaad. En dat dan je pc opstijgt zoals jij dat noemt, ja, dan moet je fan regelaar kopen ;). Passive koelblokken overal opzetten en dan fans op 7 volt :)

Verwijderd

Topicstarter
Compatibiliteitsissues zullen er niet zijn.
Ze zijn nl. allebei van asus (mobo en gfx)

• misterpro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05-2024

misterpro

Pretentious Bastard

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 12:25:
Inmiddels heb ik maar een geforce fx 5900 Ultra van asus gekocht. Die radeon pleur ik wel in het tweede pc.
Besteld bedoel je??

Ik dacht dat die nog nergens effectief op stock was...
Als't wel zo is, wil je dan is de winkel vermelden plz, ik zit namelijk op zo'n kaartje te wachten

A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, gekocht.

IT WEBWINKEL, in hoofddorp geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ze hebben'm ook in Aken => Cash & Carry

Verwijderd

Topicstarter
Hi there,

Wil jullie toch nog even vermelden dat Sapphire zijn verantwoordelijkheid genomen heeft om de kaart te vervangen. De enige informatie die ik heb mogen ontvangen is: the card is faulty, it will be exchanged. Please consider a 3 month return period. LOL Totaal belachelijk natuurlijk, maar wat wil je.

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 13:10:
Hi there,

Wil jullie toch nog even vermelden dat Sapphire zijn verantwoordelijkheid genomen heeft om de kaart te vervangen. De enige informatie die ik heb mogen ontvangen is: the card is faulty, it will be exchanged. Please consider a 3 month return period. LOL Totaal belachelijk natuurlijk, maar wat wil je.
Alleen maar beter dat je zolang moet wachten, waarschijnlijk krijg je een betere kaart terug aangezien de Radeon 9700 pro niet meer gemaakt word. Dit is een kennis van mij ook overkomen, hij stuurde zijn powercolor 9700 pro terug naar de winkel, en werd 6 weken later opgebeld van, "er worden geen 9700 pro's meer gemaakt, neem u genoegen met een 9800 pro" dus je weet maar nooit.

Conclusie; Soms is het wachten nog ergens goed voor :P

Right for all the wrong reasons.

Pagina: 1