Toon posts:

[Flash] Player context menu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik deze vraag stelde heb ik:
GeGoogled --> geen resultaat
GOT Search --> geen resultaat

Wanneer je een Flashmovie speelt in IE (flash player) dan kan je dmv rechtermuisknopklik een context-menu laten verschijnen. Met dit menu kan je o.a. zoomen naar een positie in je Flashmovie.

Deze functionaliteit, het zoomen naar een positie in je Flashmovie, wil ik gebruiken. Alleen dan niet dmv rechtermuisknopklik, maar dmv van bv. een toolbar waar deze functionaliteit aan een knop gehangen wordt (zoals bv in Flash zelf).

Ik heb al een Flashmovie gemaakt waarmee ik dmv scalen en het wijzigen van x en y posities van de MC kan zoomen, maar deze werkt niet zo mooi als die uit het context-menu. Ook heb ik gekeken naar de zoom method van het Flashobject (mbv Javascript), maar deze schaalt altijd vanuit het midden, en ik zou graag in Flash willen zoomen ipv vanuit mijn html-file.

Is er een mogelijkheid (method/functie) om de functie die in het context menu gebruikt wordt ook te gebruiken in je Flashmovie?

Alle reacties welkom.

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:26

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

helpt de actionscript-method SetZoomRect je niet?
http://www.macromedia.com...criptingwithflash_03.html

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, deze had ik zelf al gevonden, maar vond ik niet te gebruiken omdat de drag functie bij mijn flashobject zo traag gaat wanneer je over het flash object beweegt, dat het niet te gebruiken is.

Ik zou echt naar een oplossing die je vanuit je html aanroept en doorstuurd naar Flash en dat het flash object zoomt. Of met javascript een flash method aanroepen die zoomt (zie onder).
Met setZoomRect moet je een gebied bepalen wat vergroot moet worden. Ik zou graag willen zoomen naar 1 punt (alleen x,y).
Maar opzich zou hij wel kunnen werken, bedenk ik me nu, wanneer je een vaste waarde voor de grote van de zoom gebruikt en de x en y coordinaten opvraagt. Maar kan dit wel? De x en y coordinaten moeten toch uit het Flashobject gehaald worden en gebruikt worden in de Javascript? Mmmm, jah misschien heb je wel gelijk, dat kan natuurlijk opgelost worden met een fscommand.

Verwijderd

Maar opzich zou hij wel kunnen werken, bedenk ik me nu, wanneer je een vaste waarde voor de grote van de zoom gebruikt en de x en y coordinaten opvraagt. Maar kan dit wel? De x en y coordinaten moeten toch uit het Flashobject gehaald worden en gebruikt worden in de Javascript? Mmmm, jah misschien heb je wel gelijk, dat kan natuurlijk opgelost worden met een fscommand.
Ik kan helaas niets anders voor je bedenken dan dat je net aangeeft. Ik zal er even naar kijken, en zal je indien nodig wel kijken of ik de oplossing kan scripte.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juli 2003 @ 03:15:
[...]
Ik kan helaas niets anders voor je bedenken dan dat je net aangeeft. Ik zal er even naar kijken, en zal je indien nodig wel kijken of ik de oplossing kan scripte.
Morgen ga ik ermee verder, bedankt voor de reactie, ik zal graag zien wat je als oplossing hebt, ik zal ook mijn oplossing hier zetten, als ik eruit kom.

Verwijderd

Topicstarter
Hier mijn oplossing:

In Flash Actionscript:
code:
1
2
fscommand("zoomx", _xmouse);
fscommand("zoomy", _ymouse);

In Javascript DoFSCommand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
if (command == "zoomx") { 
eval("varx="+args); 
} 
if (command == "zoomy") { 
eval("vary="+args); 
Flash.SetZoomRect((varx-100) * 20, (vary-100) * 20, (varx+100) * 20, (vary+100) * 20)
}

Ik geef de x en y coordinaten ieder apart door, is er een methode om dit beter aan te pakken?

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:05

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Ik ben geen fscommand expert en Flash is ook alweer een half jaar geleden, maar kan je niet gewoon een object meegeven?

Flash ActionScript:
1
fscommand("zoom", {x: _xmouse, y:_ymouse});

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
if (command == "zoom")
{ 
   Flash.SetZoomRect
   (  (args.x - 100) * 20
   ,  (args.y - 100) * 20
   ,  (args.y + 100) * 20
   ,  (args.x + 100) * 20
   );
}

Iets in die trant...

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik heb het geprobeerd, maar het werkt helaas niet, ik krijg een 'overflow' foutmelding. Ik heb op de Macromedia site gekeken voor de juiste syntax, maar niks gevonden, alles wijst erop dat je maar 1 parameter per keer kan meegeven.
Iemand een idee hoe je meerdere parameters via een fscommand kan doorgeven?
Pagina: 1