Zwaar overgemodde draad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Het gaat om deze draad, hij is alleen niet meer modbaar, dus daar zal een PM actie voor nodig zijn.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ga maar eens aan de gang :P.

* Beaves : is dat beter?
Done, ik krijg ook zin om de rest van die thread te PM. Daar staat mij toch een onzin op sommige niveaus :{.

[ Voor 85% gewijzigd door Robin op 18-07-2003 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Kan een PM eigenlijk ook na 48 uur nog reacties modden? Lijkt me niet echt gewenst. Op een gegeven moment moet je de scores laten voor wat ze zijn, anders is het eind zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
polaris schreef op 18 juli 2003 @ 12:38:
Kan een PM eigenlijk ook na 48 uur nog reacties modden? Lijkt me niet echt gewenst. Op een gegeven moment moet je de scores laten voor wat ze zijn, anders is het eind zoek.
Waarom dat?

Ik zie het probleem niet, je moet natuurlijk wel een limiet afspreken, maar 48 uur lijkt me te kort. Dan zou ik meer voelen voor een week.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
polaris schreef op 18 July 2003 @ 12:38:
Ja dat kan een powermod. overigens is het niet echt de bedoeling dat we nu draadjes van een maand geleden gaan oprakelen. dat zou ik zelf niet eens willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Nou, ik zag het verdwijnen van de tijdslimiet niet staan bij het lijstje punten van de PM. En een limiet moet er zijn. Je mag er toch op rekenen dat je vergaarde karma op een gegeven moment wel constant is. En verder zullen maar heel weinig mensen oude draadjes lezen zodat het argument dat de scores als richtlijn daarvoor dienen niet meer opgaat. Wat ik nu begrijp is dat er voor de PM helemaal geen limiet meer is. Geef die desnoods een dag extra, maar een limiet lijkt me echt wel wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Indien iemand een PM nodig heeft terwijl íe al een week lang +4 gestaan heeft, geef 'm dan die mazzel. Da's een deel van het spel.

IMHO zou een PM na 72 uur een reactie moeten laten voor wat het is, een rotte vis door laten kan geen kwaad omdat je anders pretendeert geen rotte vissen door te laten (absoluut onmogelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Overigens loopt parallel aan TMF deze discussie nu ook in PMO :)
Dit ter info :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:20

botoo

💀 too old to die young

Ecteinascidin schreef op 18 July 2003 @ 12:56:
Indien iemand een PM nodig heeft terwijl íe al een week lang +4 gestaan heeft, geef 'm dan die mazzel. Da's een deel van het spel.

IMHO zou een PM na 72 uur een reactie moeten laten voor wat het is, een rotte vis door laten kan geen kwaad omdat je anders pretendeert geen rotte vissen door te laten (absoluut onmogelijk).
* niet mee eens *
Modereren is niet bedoeld als spel, als er fouten doorslippen is dat jammer, maar als die fouten later toch boven water komen dan zou ik toch ingrijpen. Ik ben het wel met je eens als het gaat over minimale foutjes, maar daar is de PM zowiezo al niet voor bedoeld.

Het consequent gaan jagen op hele oude mismoderaties zie ik als ongewenst, maar als je toch je nek er over breekt kan je net zo goed de zaak corrigeren zonder je aan tijdschema's te moeten conformeren.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Hierin ben ik het eigenlijk wel eens met bo. Een set met goede afspraken vind ik in deze dan eigenlijk ook fijner dan een keihard gecode limiet.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Renegade schreef op 18 July 2003 @ 15:36:
Hierin ben ik het eigenlijk wel eens met bo. Een set met goede afspraken vind ik in deze dan eigenlijk ook fijner dan een keihard gecode limiet.
Doormiddel van het hanteren van goede afspraken hou je een goede flexabiliteit in stand. Waardoor in het geval van een noodzakelijke modderatie, toch kunt ingrijpen.
In het hier geschetste geval, die in het verleden ligt, was/is de dwingende noodzaak "misschien" afwezig. Echter er kunnen noodzakelijke modderatie ontstaan, waardoor je met goede afspraken deze modderatie kunt uitvoeren.

Een gecodeerde limiet verhinderd dan deze noodzakelijke ingreep, waardoor een "Super Powermod" de aanpassing moet doen.

Imho, is het zoals Renegade zegt "keihard gecode limiet" te zeer beperkend. Een goed beleid tav van het uitzoeken van de PM's en duidelijke afspraken moet, mijns inziens, de kwaliteit van het moddereten voldoende waarborgen.
Pagina: 1