Internet valt spontaan weg

Pagina: 1
Acties:

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Dit is echt een vaag probleem.

Sinds een paar dagen valt het internet om het half uur voor een minuut weg. Gewoon, zomaar, zonder reden :S. Dit gebeurd bij beide pc's tegelijk. De pc's zijn via een router verbonden aan 't internet. Ik heb een 256K kabelabonnement bij zeelandnet. Ik heb alles gecheckt (pc's, router, modem, zeelandnet (de provider dus)) en alles lijkt goed te werken. De router heb ik ook al een x gereset (zonder suc6).

HOE KAN DIT!!!??? :'( :'(

EDIT: Ik heb 't netwerk met de router al heel lang en het werkte altij zonder problemen. Een paar dagen geleden begon 't plotseling.

[ Voor 17% gewijzigd door Reemster op 18-07-2003 11:58 ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Zeelandnet helpdesk bellen?

Money for nothin' and your chicks for free

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Me zus werkt bij zeelandnet. Ik heb haar een keer gebeld en vanaf haar werk hebbe we alles gecontroleerd. Alles lijkt goed te werken. Maar dat doet 't dus niet.

EDIT: ff voorbeeldje: Over een paar minuten valt het internet voor een minuut weg. Kan niet lang meer duren nu.

[ Voor 28% gewijzigd door Reemster op 18-07-2003 12:01 ]

Verwijderd

heb je je kabels al gecheckt?
Mss dat ze gelost zijn?

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
wat bedoel je precies met gelost? Lijkt me sterk dat 't de kabels zijn, want dan zou je denken dat ze gewoon kapot zijn en dan zou internet 't helemaal niet doen.

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 09:30
Heb je toevallig zonealarm? Ik heb hier ook last van, maar zit niet bij zeelandnet..

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
nee, geen zonealarm of wat dan ook.

Verwijderd

als je geen internet hebt,
kan je dan je router pingen?
Heb je dan wel verbinding met de andere pc?
Zo ja,
Kan je pingen naar een extern ip-adres? (bijvoorbeeld van www.tweakers.net!).
Zorg voordat het uitvalt dat je dat ip-adres hebt, dan kan je het gebruiken wanneer het down is.
Wanneer het lukt moet het aan je DNS-servers liggen, en anders (router niet te pingen) moet je het echt bij jezelf gaan zoeken. Vanaf de router is het werk van zeelandnet (behalve lokale kabeltjes, maar dat is inderdaad ERG onwaarschijnlijk!).

ps: Vergezocht, maar wellicht reset de router zich 1x in het half uur? Moet je hem eerst uitzetten, of gaat het vanzelf weer voorbij? Ik heb verschillende switches gehad die na een tijd vastliepen door collisions....

Succes!
Pagina: 1