Hoe avi/mpeg snel in scenes verdelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 12:37
Met welke tool is het mogelijk om een fimpje automatisch in scenes te verdelen, op basis van beeldovergangen?

Ik ben bezig met het maken van DVD's van mijn DV tapes (digitale video camera), en hak het liefst het originele avi bestand in meerdere stukjes.

Ik heb vroeger wel es Windows Moviemaker gebruikt, en die herkent zelf de scenes, maar dit proggie is voor DVD's niet geschikt.

Nu gebruik ik Ulead DVD Movie Factory voor het maken van de dvd bestanden. Bij voorkeur zoek ik een tool die de avi omzet naar meerdere mpegs per scene.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

-> Software Algemeen
En kijk eens naar Pinnacle :).

• Bigfoot
Pinnacle, welk pakket?

Die doet dat dan automatisch?

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

ligt een beetje aan de codec..
Heb je het over mpeg2 (SVCD) en heftig autheursrechtelijk beschermde microsoft codecs dan weet ik het niet.
Voor alle andere meuk is er virtualdub of nandub die er perfect voor is
virtualdub haal je op virtualdub.com geloof ik.. Nandub zal je even naar moeten zoeken.
Nandub kan ook overweg met filmpjes die voor het geluid een variabele bitrate hebben.
Dat kan/kon virtualdub niet...
edit:

ohja, best belangrijk.. tis alletwee freeware

[ Voor 7% gewijzigd door xzenor op 18-07-2003 13:55 ]

• Bigfoot
Het gaat om avi bestanden die ik zelf gemaakt heb, die omgezet worden naar mpeg voor op de dvd.

Of het freeware of niet is interesseert me weinig.

• xzenor

xzenor

hm.. maar half gelezen.. sorry.. je wilt automatisch in scenes laten knippen..
Probeer Pinnacle studio eens.. Die doet dat automatisch..
Je opent je videootje en hij hakt'm automatisch in stukken.. Net als windows moviemaker dus maar dan met echte codecs en goeie kwaliteit..

en omzetten naar mpeg kan nero al doen voor je als je het gaat branden maar pinnacle kan het geloof ik ook wel.

Ik vond het overigens een vet onstabiel pakket. Hij crashte echt ontiegelijk snel..
En daar heb ik meer mensen over horen klagen....
Maar hij schijnt ook bij andere mensen wel stabiel te draaien dus geef het eens een poging..

en anders kan je allicht openen, opslaan en verder werken met een ander pakket (adobe premiere roelt wel vind ik zelf)

• Bigfoot
possamai schreef op 18 July 2003 @ 14:06:
hm.. maar half gelezen.. sorry.. je wilt automatisch in scenes laten knippen..
Probeer Pinnacle studio eens.. Die doet dat automatisch..
Je opent je videootje en hij hakt'm automatisch in stukken.. Net als windows moviemaker dus maar dan met echte codecs en goeie kwaliteit..
Hij hakt op basis van scenewisselingen? Want in Ulead DVD Moviefactory kan ik wel chapters aangeven die bijv. elke 5 min gemaakt moeten worden.

• xzenor

xzenor

nee echt op scene wisseling
de ene scene is ook groter dan de ander.. en dat is de bedoeling begrijp ik.

• Bigfoot
Ok, ga het is proberen! Ze krijgen wel slechte reviews op download.com trouwens, vanwege de crashes.

• xzenor

xzenor

mjah het ligt geloof ik aan je hardware ofzo..
Er zijn ook mensen die helemaal geen last hebben dat het crasht..

Ik was helaas niet een van die mensen.... En ik heb best een schoon systeempje.. weinig rotzooi nog maar geinstalleerd staan.

• Bigfoot
Gewoon slecht geprogde software als het zo vaak vastloopt!

Verwijderd

Probeer Scenalyzer eens (www.scenalyzer.com). Gebruik ik zelf ook voor het importeren van m'n DV tapes. Is volgens mij precies wat je nodig hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 10:37 ]

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

http://www.weethet.nl/dutch/video_easyvideosplitter.php misschien is dit wat je zoekt??

Kijk anders eens verder op de site van weethet.nl, daar staan allerlei andere zaakjes over DVD etc,etc.

Possamai---->>> Encoden door Nero wordt niet aangeraden op de diverse sites!

[ Voor 10% gewijzigd door Flame17 op 23-07-2003 01:16 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Bigfoot
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 09:20:
Probeer Scenalyzer eens (www.scenalyzer.com). Gebruik ik zelf ook voor het importeren van m'n DV tapes. Is volgens mij precies wat je nodig hebt.
Deze ga ik es proberen, lijkt me een handig proggie!

Die Easy Video Splitter is ongeschikt als ik de info ervan lees, hij kan het niet knippen op basis van scene wisselingen.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-09 17:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Niet meteen in lachen uitbarsten, maar ik geloof dat die MS Movie Maker die in XP zit het ook kan :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Bigfoot
Boss schreef op 23 July 2003 @ 11:41:
Niet meteen in lachen uitbarsten, maar ik geloof dat die MS Movie Maker die in XP zit het ook kan :)
Dat had ik al gezegd in mijn eerste post, maar die vernaggelt de kwaliteit wel.
Pagina: 1