[PRINT] EPS-DCS 2.0 Afdrukken

Pagina: 1
Acties:

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Ik ben van plan een afbeelding (CMYK) om te zetten naar 2 kleuren. Geen duotone maar gewoon twee gescheiden kanalen.

Je kunt dit doen door in een full-color bestand gewoon twee platen te gebruiken en uiteindelijk aan de drukker aan te geven dat hij bv de cyaan-plaat in een bepaalde PMS drukt. Maar in het brilliante Photoshop zit ook de optie Multichannel.

Nu kun je en multichannel bestand alleen bewaren als PSD/Raw of EPS DCS-2.0. Het klote QuarkXpress kan die laatste prima importeren. Kleurgescheiden uitdraaien geen enkel probleem. Dat heb ik net even met een getest. Maar hoe krijg ik Quark zover dat hij de combinatie ook goed print, dus gewoon dat ik op de printer krijg wat ik ook op mijn scherm zie. Op dit moment print Quark namelijk niets wanneer ik geen kleurscheidingen print.

Wie heeft nog een enig idee hoe je het wel normaal uit de printer ziet. Een klant moet anders wel erg veel voorstellingsvermogen hebben en twee uitdraaien op een lichtbak bekijken om te zien wat het wordt ;)

Gereedschap: QuarkXPress 5 / Nashuatec Postscript 3 dingetje.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Nou ik ben eruit, het ligt eraan hoe je het bestand opslaat in Photoshop. Je moet zorgen dat je een composite (voorvertoning) meeneemt die weliswaar 72dpi is maar geprint wordt wanneer je geen kleurscheidingen print. Zoals Quark bij DCS 1.0 bestanden ook alleen de voorvertoning print mits je niets aan je printerinstellingen veranderd (je kunt namelijk ook de printer de platen laten samenstellen tot 1 full-color plaat). Veel mensen gebruiken daarom ook geen DSC omdat dan sowieso het volledige beeld naar de printer gestuurd wordt.

Afbeeldingslocatie: http://www.moodbenders.nl/mc.gif

De onderste optie kan ook, maar dan krijg je per plaat ook een bestand.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn