Toon posts:

lus via dig out op live en line in?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag 'tweerichting' geluid tussen m'n live geluidskaart en versterker en ik had de volgende oplossing in gedachten:

- van live naar versterker: digitale uitgang live naar coax ingang versterker
- van versterker naar live: MD uitgang versterker naar line in live

Het probleem is echter dat de MD uitgang ALTIJD een signaal uitvoert (behalve wannneer de versterker een signaal weergeeft dat binnenkomt op de MD in aansluiting).
Dit heeft toch als gevolg dat ik een lus creeer omdat de live het geluid dattie verstuurt weer terugontvangt?
Wat ik me dus afvraag is of deze theorie klopt en of een dergelijke lus gevaarlijk is voor m'n apparatuur...

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan niemand die dit weleens heeft geprobeerd of alles op deze manier aangesloten? :?

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:21

Stoney3K

Flatsehats!

Een lus is wat in veel mengpanelen toegepast wordt. Vanuit de mixer wordt een signaal de effectgenerator in gestuurd. Vanuit de effectgenerator gaat het signaal terug de mixer in.
Het gaat fout als je het signaal effectgenerator->mixer terugstuurd naar de effectgenerator, want dan gaat het rondzingen.
Een vergelijkbare situatie met je Live<->Amp. Je bent niet op je Live de Line-in aan het beluisteren (Hoop ik???) als je met je Live aan het opnemen bent. Evenzo ben je niet naar je MD-signaal aan het luisteren als je je Live aan het afspelen bent.

Volgens mij is er dus nix aan de hand....

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

Topicstarter
OK ik ben er dus achtergekomen dat de line in wordt uitgeschakeld wanneer de Live is ingesteld op de digitale uitgang :*)

Stoney3K bedankt voor je reactie!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 14:05:
OK ik ben er dus achtergekomen dat de line in wordt uitgeschakeld wanneer de Live is ingesteld op de digitale uitgang :*)

Stoney3K bedankt voor je reactie!
En anders zet je die uit in je windows geluidmixer :)