[XP] Voor de paranoia onder Gotters

Pagina: 1
Acties:

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
Voor de mensen die echt niemand op hun systeem willen.

WindowsXP heeft een leuk stukje software. Namelijk Syskey.

level1:(secure) het wachtwoord wordt lokaal opgeslagen(gebeurd al) verder geen interactie vereist

level2:(more secure) Je voert een password in en tijdens de start up voor je ctrl+alt+del scherm krijgt komt er een venster waarin om een password gevraagd zal worden

level3(most secure): password wordt op diskette opgeslagen, tijdens booten wordt om de diskette gevraagd. Let wel als diskette kapot / corrupt is is alleen een rebuild(format en herinstallatie) afdoende om het systeem weer in de lucht te krijgen.

source Windows Server 2003 security guide.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Het is microsoft allemaal wel bekend

http://www.microsoft.com/.../reskit/prnb_efs_zbxr.asp

Wat is het doel van je post :?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
offtopic:
ik weet dat dit bekend is maar is niet bekend bij grote publiek en wil jullie er gewoon even op wijzen. Dat is de bedoeling van deze post.

Verwijderd

+3 informatief

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

mutsje schreef op 18 juli 2003 @ 10:27:

level3(most secure): password wordt op diskette opgeslagen, tijdens booten wordt om de diskette gevraagd. Let wel als diskette kapot / corrupt is is alleen een rebuild(format en herinstallatie) afdoende om het systeem weer in de lucht te krijgen.

source Windows Server 2003 security guide.
Niet echt handig..behalve als dit wordt aangepast om met een usb memory key of iets anders handelbaarders gebruikt te kunnen worden
en dan nog met een leuk scriptje dat je automatisch inlogd als je je key erin steekt.

Als je met een floppy blijft rondlopen is het echt een kwestie van dagen/weken en je floppy is corrupt

Beste film ooit

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 07:35

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Als ik de boel veilig wil hebben (paranoia-mode enabled), dan vertrouw ik meer op DCPP (=DriveCrypt Plus Pack), SafeBoot Solo of SafeGuard Easy. Dat zijn harddisc encrypty tools met Pre-Boot authentication.
DCPP heeft de mogelijkheid tot preboot authentication midels USB tokens (=beter dan die corrupt wordende floppydiscs)
Ook is MBR recovery standaard aanwezig (moet je die alleen niet op floppy zetten :) )

[ Voor 8% gewijzigd door BlaTieBla op 18-07-2003 13:33 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
BlaTieBla schreef op 18 July 2003 @ 13:32:
Als ik de boel veilig wil hebben (paranoia-mode enabled), dan vertrouw ik meer op DCPP (=DriveCrypt Plus Pack), SafeBoot Solo of SafeGuard Easy. Dat zijn harddisc encrypty tools met Pre-Boot authentication.
DCPP heeft de mogelijkheid tot preboot authentication midels USB tokens (=beter dan die corrupt wordende floppydiscs)
Ook is MBR recovery standaard aanwezig (moet je die alleen niet op floppy zetten :) )
Mee eens alleen syskey is al ingebouwd en geen 3th party pakket. Safeguard is een goed pakket om de boel te versleutelen inderdaad als je maar zorgt dat je de masterkey veilig wegbergt.
Pagina: 1