Toon posts:

Restore Exchange Server 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bij een klant is de server waarop Exchange 2000 draait gecrashed (hardware).
Nu heb ik de serverhardware vervangen en probeer nu de exchange server opnieuw te installeren. Ik heb namelijk alleen een backup van de Exchange data en van de system state. Helaas kom ik niet verder dan de installatie van het management console omdat active directory de ouwe server nog steeds ziet.

De vraag is dus hoe krijg ik de exchange server in de lucht zonder alle data kwijt te raken ...

Bedankt

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wat voor backup software gebruik je?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Sorry was ik vergeten erbij te zetten.... Ze maken gebruik van Veritas 8.6

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

er is een setup switch die ervoor zorgt dat ie in Disaster Recovery mode draait

zie ook Disaster Recovery for Microsoft Exchange 2000 Server

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

eerst maar je oude DC naam uit de AD verwijderen.
remove DC from AD

Let op dat je de zelfde naamgeving gebruikt bij het opzetten van Exchange2000. je organisatie en dergelijke. Je hoeft /forrestprep en /domainprep niet meer te draaien omdat dit reeds in je schema aanwezig is.

[ Voor 65% gewijzigd door mutsje op 18-07-2003 10:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties ..

Maar het probleem is dus dat ik er niet ben met een restore van de data van exchange.
Ik moet eerst de exchange server helemaal opnieuw installeren omdat daar dus geen backup van is. De installatie wordt echter afgebroken omdat active dir zegt dat er nog een exhange server actief is. Als ik in de active dir deze zou verwijderen dan ben ik toch alle verwijzingen kwijt ? Dus ook alle aliases etc

Deze willen ze liever niet opnieuw intype.

Verwijderd

Topicstarter
Mischien nog even ter verduidelijking

Er draaien dus meerdere servers in dit netwerk waarop de ac dir staat

Verwijderd

Huur een prof. bedrijf in. Als jij dit werk bij mij zou doen zou ik toedeloe zeggen. Iemand die systeembeheer doet, maar niet de kennis heeft :S

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

XADM: You Are Not Prompted to Use Exchange 2000 Disaster Recovery Mode When You Restore the System State
To work around this problem, when you restore an Exchange 2000 server after you restore the system state, make sure that you run Setup with the /disasterrecovery switch, instead of running Setup without the switch and selecting the Reinstall option.

[ Voor 43% gewijzigd door TheRookie op 18-07-2003 11:00 . Reden: + quote ]

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

controleer met eseutil eerst de backup database
kopieer de database naar de nieuwe installatie van exchange
start exchange

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

@Judaz: Hij kan exchange juist niet installeren

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Dit is em inderdaad shit heb ik ook al gelezen in het boek hij moet setup met die parameter gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal ik ga maandag daar eens langs om te kijken of ik wat kan doen voor ze...

Even voor de goede orde ik ben dus NIET hun systeembeheerder ... Maar helaas is mijn kennis van exchange bijna nul

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 18:19:
[...]Maar helaas is mijn kennis van exchange bijna nul
Blijf d'r dan ook gewoon af en laat het door iemand met kennis van zaken oplossen. Of laat ze Microsoft Support bellen, die praten je voor 250 euro door die hele restore heen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

offtopic:
HEY Brahiewahiewa had je vacantie gehad ofzo?

als je kennis van exchange nul is zou ik niet eens aan een restore beginnen....

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 10:15

FastBunny

Give it the Works !

Als je een verse server installatie doet, alles hetzelfde zet! En dan exchange installeren. En dan de stores eerst unmounten, aanvinken dat je een backup wil terugzetten, dan mail box cleanup draaien. Dan kan je de 'oude' mail boxen weer verbinden met huidige gebruikers. Dit omdat mailboxen op userid worden gemaakt en die zijn uniek en random :)

Van de week nog gedaan op mijn eigen exchange server met 2 gebruikers ;) Werkt prima, heb weer dezelfde mailbox als ik ervoor had :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

FastBunny schreef op 18 July 2003 @ 19:19:
[...] En dan exchange installeren. [...]
En dat gaat dus niet. Je moet "SETUP /DisasterRecovery" draaien

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 10:15

FastBunny

Give it the Works !

Brahiewahiewa schreef op 18 July 2003 @ 20:27:
[...]

En dat gaat dus niet. Je moet "SETUP /DisasterRecovery" draaien
Bij mij lukte het wel. Maar ik ben begonnen met een verse C schijf. Had wel een backup gemaakt van te voren :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Fastbunny,

TS had zijn systemstate al terug gezet op de server dus ook netbios name en dergelijke. In Active Directory staat de Excange2000 server nog geregistreerd als ACTIVE..dus kun je deze nooit installeren. Ook bij het terug zetten van een backup is het belangrijk dat het vinkje overwrite aangaat..anders zou het nog wel eens niet willen en TS moet in ieder geval de /disasterrecovery switch gebruiken.
Pagina: 1