Mensen,
Ik maak gebruik van Linux Debian en heb een paar dagen geleden
een dist upgrade gedaan, sindsdien kan ik niet meer inloggen met putty
d.m.v. SSH (protocol 2).
Ik kan wel connecten naar mijn server, vervolgens kan ik de gebruikersnaam invoeren maar bij het ingeven van het paswoord geeft hij "access denied".

Na 2x het paswoord invoeren geeft hij de volgende melding:
Server sent disconnect message type 2 (SSH_DISCONNECT_PROTOCOL_ERROR): "Too many authentication failures for .."

Nu heb ik gezocht naar een mogelijke oplossing en ben er ook al even mee bezig maar het enige wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is het volgende:
http://www.tartarus.org/~simon/puttydoc/Chapter10.html#10.5
Heeft iemand hier een oplossing voor ?
-marcel
Ik maak gebruik van Linux Debian en heb een paar dagen geleden
een dist upgrade gedaan, sindsdien kan ik niet meer inloggen met putty
d.m.v. SSH (protocol 2).
Ik kan wel connecten naar mijn server, vervolgens kan ik de gebruikersnaam invoeren maar bij het ingeven van het paswoord geeft hij "access denied".

Na 2x het paswoord invoeren geeft hij de volgende melding:
Server sent disconnect message type 2 (SSH_DISCONNECT_PROTOCOL_ERROR): "Too many authentication failures for .."

Nu heb ik gezocht naar een mogelijke oplossing en ben er ook al even mee bezig maar het enige wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is het volgende:
http://www.tartarus.org/~simon/puttydoc/Chapter10.html#10.5
In mijn config echter staat nergens een public-key regel die ik uit kan zetten.10.5 "Server sent disconnect message type 2 (SSH_DISCONNECT_PROTOCOL_ERROR): "Too many authentication failures for root""
This message is produced by an OpenSSH (or Sun SSH) server if it receives more failed authentication attempts than it is willing to tolerate. This can easily happen if you are using Pageant and have a large number of keys loaded into it. This can be worked around on the server by disabling public-key authentication or (for Sun SSH only) by increasing MaxAuthTries in sshd_config. Neither of these is a really satisfactory solution, and we hope to provide a better one in a future version of PuTTY.
Heeft iemand hier een oplossing voor ?
-marcel
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 16:29 ]