Kabelfoon met docsis modem en sweex router

Pagina: 1
Acties:

• Mazzie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 10:04

Mazzie

sja ..ach ...hmm...

Topicstarter
Hoi,

Ik heb al flink gezocht hier, maar heb eigenlijk nog geen echt antwoord gevonden. Dus vandaar deze vraag:

Setup:
Kabelfoon met pppoe verbinding
modem docsis
router sweex broadband

wat gaat goed:
* PC direct op modem met pppoe verbinding
* verbinding PC naar router
* er branden netjes lampjes op de router en modem dat ze met elkaar in verbinding staan via 100mbit.
* kabels zijn goed (heb meerdere kabels getest)

wat gaat niet goed:
* verbinding tussen router en modem. Wanneer alle pppoe gegevens zijn ingevuld en er een verbinding gemaakt word gebeurd er niks.

Ik heb het ook met een linksys router geprobeerd, maar hetzelfde probleem. Terwijl de router perfect werkt bij mij zelf.

Ik zag bij een ander topic dat diegene een 10mbit kabel ertussen had gezet, maar 10mbit utp? hoe moet dat eruit zien dan ?

Is er misschien iemand met een soortgelijk probleem of heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb namelijk geen idee meer wat er nu mis gaat. :? :?

Tnx.

Jeppes de peppes !

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Kan je de secutiry log eens posten die je router geeft nadat je een poging tot connecten hebt gedaan?

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-11 21:51
Een Subtiel schopje, want een kennis van me heeft ook het probleem dat z'n router het niet doet... [Kabelfoon Docsis + Sweex Router]

[ Voor 18% gewijzigd door geertb op 24-08-2003 15:47 ]

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-11 07:48

maontje

better off Playing

Waarom router niet rechtstreeks op op modem. Misschien een domme vraag maare.
Als je router dat niet ondersteunt koop je toch een router die dat wel doet..
:+

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:17
Misschien stomme vraag, maar hebbie het modem uit/aan gezet bij wisselen van PC/router??? (das wel nodig volgens mij)

Verwijderd

Vraagje aan Mazzie: is het gelukt en hoe he b je het dan gedaan. Zit bij m'n broer met dezelfde situatie.

• xs2tom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:40
Bij je login moet je de juiste login naam in geven. login@caiw.nl dat @caiw.nl of misschien @kabelfoon.nl in dit geval. Dit staat niet overal duidelijk aangegeven. Op de brief met je login gegevens staat dit namelijk niet, in de installatie boekjes wel. Plaats anders eens een plaatje van de instellingen, dan kan ik het vergelijken met wat ik hier heb staan. Ik heb het hier wel i.c.m. het Webstar modem maar dat zou niet uit mogen maken.
Pagina: 1