[JavaScript] intern en extern linken in drop down menu

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Topicstarter
Ik zit met een klein probleempje, waar ik niet direct een oplossing voor weet.. Ik ken niet enorm veel van javascript, daarmee dat ik het hier post...

Ik heb een drop down menu nu, met een aantal keuzes in... De meeste keuzes linken naar een interne paigna, maw, het frame moet vervangen worden... Dat is geen probleem.. Nu wil ik een 'link' in het menu toevoegen, maar die pagina moet geopend worden in een nieuw browservenster...

Hier is de code van mijn huidige functie (+ menu zelf)

code:
1
2
3
4
5
6
function openURI() {
var control = document.forms[0].documentkeuze;
if (control.options[control.selectedIndex].value != ' ') {
location.href = control.options[control.selectedIndex].value;
}
}

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<form ACTION>
  <p>Maak uw keuze: <select NAME="documentkeuze" size="1">
    <option selected value=" ">hier kiezen</option>
    <option value="intern1.htm">Keuze 1 intern</option>
    <option value="intern2.htm">Keuze 2 intern</option>
    <option value="http://www.site.be">Keuze 3 extern</option>
  </select><input type="button" value="ga!" name="bevestig" onclick="openURI()"></p>
</form>

Het zal ongetwijfeld wel iets zijn met target, maar ik weet nie of het voldoende is om gewoon de value van Keuze 3 aan te passen, of dat er ook iets moet gewijzigd worden aan de functie zelf... :?

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Javascripthelden zitten in W&G :)
Even het topic over de schutting gooien hoor

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

<select onchange="if(this.value)location.href=this.value">
....

sim-pel :)

of in de knop:

<input type="button" onclick="if(this.form.documentkeuze.value)location.href=this.form.documentkeuze.value">

[ Voor 44% gewijzigd door Bosmonster op 18-07-2003 10:13 ]

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
Glimi schreef op 18 juli 2003 @ 10:05:
Javascripthelden zitten in W&G :)
Even het topic over de schutting gooien hoor
Zat ik me rot te zoekn in P&W : "Waar is me topic gebleven" 8)7

Wist ik niet, thx voor het 'over de schutting gooien' O-)

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
Bosmonster schreef op 18 July 2003 @ 10:11:

....

Ik ken dus duidelijk geen reet van JS :'(

Kan het iets uitgebreider ? Sorry hoor, maar ik moet DRINGEND es een beetje javascript gaan leren :(

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter

....

of in de knop:

<input type="button" onclick="if(this.form.documentkeuze.value)location.href=this.form.documentkeuze.value">
Euh, sorry hoor, and correct me if I'm wrong, maar volgens mij zorg je er hier enkel voor dat ik die functie niet meer nodig heb...

Het is de bedoeling dat keuze 3 in een nieuw browservenster geopend wordt, terwijl keuze1 en 2 in hetzelfde frame moeten geopend worden als het frame waarin de pagina staat met het drop down menu er in...

Sorry als mijn TS niet duidelijk was (maar ik dacht van wel)

[ Voor 5% gewijzigd door Boegel op 18-07-2003 10:34 ]

Verwijderd

....

of in de knop:

de vraag was volgens mij hoe ie externe links in een nieuw venster opent en interne in z'n eigen venster.

Je kan naast de value van je option nog een ander attribuut zetten waarin je je target zet, maar het is imho een beetje vies om je eigen attributen te gaan toevoegen. Wat je ook kan doen is met een regExp of gewoon een substr check kijken of je link begint met http://

iets van if (obj.value.substr(0,7) == 'http://') { window.open.... } else { location.href...}

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 10:32:
[...]

de vraag was volgens mij hoe ie externe links in een nieuw venster opent en interne in z'n eigen venster.

Je kan naast de value van je option nog een ander attribuut zetten waarin je je target zet, maar het is imho een beetje vies om je eigen attributen te gaan toevoegen. Wat je ook kan doen is met een regExp of gewoon een substr check kijken of je link begint met http://

iets van if (obj.value.substr(0,7) == 'http://') { window.open.... } else { location.href...}
Dacht al dat er iets niet klopte met de reply van Bosmonster :P

Ik had ook zoiets in gedachten, maar had er geen idee van hoe ik het moest aanpakke... Die lijn code van jou helpt al veel :)

Nu nog effe opzoeke hoe die window.open juist werkt, en dan komt het in orde denk ik...

thx alvast _/-\o_

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

8)7 Beter lezen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 18-07-2003 10:37 ]

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
almost there...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
function openURI() {
var control = document.forms[0].documentkeuze;
if (control.options[control.selectedIndex].value != ' ') {
if (control.options[control.selectedIndex].value.substr(0,7) == 'http://') 
{ window.open(control.options[control.selectedIndex].value,'Test',fullscreen=yes) } 
else {location.href = control.options[control.selectedIndex].value;
}
}

probleem zit volgens mij nu bij het feit dattem dien url uit dien value moet halen, of doe ik ergens anders iets verkeerd ?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

fullscreen? he bah...
Maar goed, je opties moeten ook tussen quotes.

Verder is programmeren / scripten ook een kwestie van zelf oplossingen kunnen verzinnen voor de problemen die je tegenkomt. De feitelijke uitvoering is in dit geval erg basic, en debuggen moet je zelf ook wel kunnen lijkt me...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.