Ik zit met een klein probleempje, waar ik niet direct een oplossing voor weet.. Ik ken niet enorm veel van javascript, daarmee dat ik het hier post...
Ik heb een drop down menu nu, met een aantal keuzes in... De meeste keuzes linken naar een interne paigna, maw, het frame moet vervangen worden... Dat is geen probleem.. Nu wil ik een 'link' in het menu toevoegen, maar die pagina moet geopend worden in een nieuw browservenster...
Hier is de code van mijn huidige functie (+ menu zelf)
Het zal ongetwijfeld wel iets zijn met target, maar ik weet nie of het voldoende is om gewoon de value van Keuze 3 aan te passen, of dat er ook iets moet gewijzigd worden aan de functie zelf...
Ik heb een drop down menu nu, met een aantal keuzes in... De meeste keuzes linken naar een interne paigna, maw, het frame moet vervangen worden... Dat is geen probleem.. Nu wil ik een 'link' in het menu toevoegen, maar die pagina moet geopend worden in een nieuw browservenster...
Hier is de code van mijn huidige functie (+ menu zelf)
code:
1
2
3
4
5
6
| function openURI() {
var control = document.forms[0].documentkeuze;
if (control.options[control.selectedIndex].value != ' ') {
location.href = control.options[control.selectedIndex].value;
}
} |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <form ACTION>
<p>Maak uw keuze: <select NAME="documentkeuze" size="1">
<option selected value=" ">hier kiezen</option>
<option value="intern1.htm">Keuze 1 intern</option>
<option value="intern2.htm">Keuze 2 intern</option>
<option value="http://www.site.be">Keuze 3 extern</option>
</select><input type="button" value="ga!" name="bevestig" onclick="openURI()"></p>
</form> |
Het zal ongetwijfeld wel iets zijn met target, maar ik weet nie of het voldoende is om gewoon de value van Keuze 3 aan te passen, of dat er ook iets moet gewijzigd worden aan de functie zelf...
boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen