Toon posts:

AquariusII vs Poseidon

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
http://www.computergear.nl/nl/p_261.html
en
http://www.thermaltake.nl/products/AquariusII/aquariusII.htm

ik heb de keuze uit 2 waterkoelings sets die in mijn budget passen
volgensmij zijn het allbij sets zodat ik er niets nog eens los bij moet kopen , kan iemand dit bevestigen
welke zou ik nemen ik wil dr echt niets bijkopen en het moet in een midi tower passen welke is dus kleiner?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 15:35

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik kreeg deze reaktie op een mail naar perfect systems:
Geachte klant,

De Poseidon is wel een goed setje.

Met vriendelijke groet,

Perfect Systems B.V.
Danny Nijland

Verzonden: maandag 14 juli 2003 15:51
Aan: Perfect Systems - Verkoop
Onderwerp: Re: ThermalTake Aquarius II

Beste Danny,

Heb je misschien een andere suggestie i.p.v. die ThermalTake?
Mag ook een samengestelt pakketje zijn van verschillende dingen.

Op GoT ( Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje II ) staat een hele threat over deze koeling en hier komt ie verassend goed uit de hoek voor dat geld.

M.vr.gr.

Sent: Monday, July 14, 2003 15:24
Subject: RE: ThermalTake Aquarius II

Geachte klant,

Die kunnen we wel leveren, maar raad ik u ten zeerste af.
Het schijnt dat dat zetje minder koelt dan een gewoon lucht koelertje.

Met vriendelijke groet,

Perfect Systems B.V.
Danny Nijland

Verzonden: maandag 14 juli 2003 14:12
Aan: verkoop@perfect-systems.nl
Onderwerp: ThermalTake Aquarius II

Beste Perfect Systems,

Ik zag dat ThermalTake een nieuw compleet waterkoelingssysteem had ontwikkeld.
http://www.thermaltake.co...AquariusII/aquariusII.htm

Kunnen jullie deze ook leveren? En zoja wat gaat deze bij jullie dan kosten.

M.vr.gr.

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
nouwwwww die thermaltake lijkt me al geen midi toren meer maar boeie, een waterkoelings set kun je altijd overal in bouwe(kijk maar naar de shuttle's, die kleine mini itx compu's) dus ik veronderstel, zeker nadatik ze alle2 heb gezien dat ze wel in een miditower passen, en anders moet je maar een beetje casemodden, kan geen kwaad :)

Get Airflow, save the world.

Verwijderd

De Poseidon is een complete set, je zou nog aan kunnen vullen met een chipset-blokje van Koolance maar is in principe niet nodig.
Verwacht geen schokkende resultaten maar stiller en beter dan een luchtkoeler is die set bij mij in ieder geval.

Wat het verschil is tov de TT weet ik niet, die ken ik niet.

Als je er snel bij bent: Perfect Systems heeft de Poseidon voor € 85 in de aanbieding ;)

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-12-2025

Macabre

Euhh...

Zit ook te twijfelelen, of een SLK-900u (lucht) of 1 van deze 2 goedkope WC setjes.

Maarja welke moet ik dan nemen. Zijn er geen uitgebride reviews van dat Poseidon setje ?
Van TT heb ik er al verscheidene gezien.

..:: Specs ::..

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:13
Dat de TT Aquarius II minder presteert dan "een gewoon luchtkoelertje", zoals Perfect Systems beweert, is onzin. Ik heb dit setje als koeler voor een 2500XP op 200*11 en zelfs met dit weer wordt 'ie niet warmer dan 45 graden stressed.

Over het pompje zijn al wat mindere verhalen bekend, maar hier heb ik tot nu toe geen last van gehad. Voordeel is de lage geluidsproductie ten opzichte van een fan op volle toeren.

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-12-2025

Macabre

Euhh...

Geen enkele link werkt !

..:: Specs ::..

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik zal doorsparen voor een Asetek WaterChill waterkoelingkit.
Veel beter dan zo'n thermaltake etc Of een Swiftech setje van de OC-Shop

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
die poseiddon is trouwens nu in de aanbieding bij perfect systems voor 85 ofzo.

specs

Verwijderd

Voor de koeling opzich hoef je het niet te doen, ze koelen beide niet echt van wat je van een WC verwacht. Ze koelen een beetje gelijk aan een highend luchtkoeling.

Wil je dus echt WC temps dan zou ik doorsparen voor een Dangerden, klax of Asetek WC setje rond de 200 euro. Doe je het niet voor de temps maar de 'l33t factor' dan kun je deze wel nemen..

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Moehaha, Perfect Systems verwart de Poseidon met de Aquarius II... Het is net de Poseidon die minder goed koelt dan de gemiddelde luchtkoeler, hij is daarentegen wel lekker stil. De Aquarius II koelt echt een stuk beter dan een goede luchtkoeler en is ook best stil.

Als je dan toch voor zo'n goedkoop kant-en-klaar setje zou willen gaan zou ik de Aquarius II nemen... Tenzij de koelprestatie niet zoveel uitmaakt maar eerder de stilte, dan moet je die Poseidon kopen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de Poseidon besteld
aangezien geluids sterkte en de prijs me het meeste uitmaakt.

bedankt voor julie reacties

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Dan kon je net zo goed een Spire kopen en eventueel een Papst fan erbij, dat had je 30 euro gekost... Maar het is jouw geld ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek het eenvoudig ik wil stilte hebben en niets bizonders 100 euro totaal (inc verzending) had ik er wel voor over...

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 21:40
Jupiler schreef op 18 July 2003 @ 18:56:
Dan kon je net zo goed een Spire kopen en eventueel een Papst fan erbij, dat had je 30 euro gekost... Maar het is jouw geld ;)
Ik weet niet of je zelf zo'n setje heb maar hij koelt wel degenlijk beter dan zo'n spire of de gemiddelde luchtkoeler .
meestal is het zo dat die dingen compleet verkeerd ingebouwd worden
poseidon koeld pas goed wanneer er voldoende airflow is of als de radiator buiten de kast wordt geplaast

[ Voor 3% gewijzigd door _Drake_ op 19-07-2003 14:12 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Jupiler schreef op 18 juli 2003 @ 13:28:
Moehaha, Perfect Systems verwart de Poseidon met de Aquarius II... Het is net de Poseidon die minder goed koelt dan de gemiddelde luchtkoeler, hij is daarentegen wel lekker stil. De Aquarius II koelt echt een stuk beter dan een goede luchtkoeler en is ook best stil.

Als je dan toch voor zo'n goedkoop kant-en-klaar setje zou willen gaan zou ik de Aquarius II nemen... Tenzij de koelprestatie niet zoveel uitmaakt maar eerder de stilte, dan moet je die Poseidon kopen.
Nou.... op zich zou ik zeker een Poseidon pakken. Het koelt gewoon net zo goed als een normale goede luchtkoeler, maar dan onhoorbaar. Het koelt niet slechter als een luchtkoeler, zeker niet als je een luchtkoeler pakt die zo stil is.

De Poseidon is een super setje voor iemand die net begint met water, alles is extreem easy om in elkaar te zetten en het ziet er super uit. Koop er gekleurd water bij en zet er een CCFL onder en je hebt al een super systeem.

Het is zoals hier gezegt ook nog eens super goedkoop en in alle soorten kasten te stoppen omdat het lekker compact is allemaal.

Als gemakkelijke uitbreiding kun je een Koolance chipset blokje pakken die ook prima op alle videokaarten past waardoor je dus in 1 klap je systeem extreem stil kan krijgen, het Koolance blokje kost maar 15 euro en is gewoon bij de MyCom te halen (hoewel ze bij sommige winkels 2 maanden terug uit het assortiment zijn gehaald)

Als je een XP 1800+ pakt samen met een Radeon 9700 Pro en de CPU op 1.9 volt laat lopen en een eindje overclocked kun je ongeveer een stressed temp van 50 a 60 verwachten wat dus genoeg is om em lekker stabiel te houden ook als ie een eind is overgeclocked. En je PC is dan echt onhoorbaar (maar verwacht wel binnen 1 maand je hdd te vervangen door een Seagate Barracuda V want je oude schijfje zul je echt een rotlawaai vinden, ook al is ie nog zo stil)

Verwijderd

Sommigen geven nog al af op die Poseidon-set maar ik ben er erg tevreden over.
Ik heb de 2 radiatoren in een aparte kast gebouwd en op dit moment houdt die set m'n 2 procs op 43-46C full-load :Y) + m'n chipset koel en dat met een kamertemperatuur van 29C :r en een kast-temperatuur van 37C.

• 2020Media
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-01 16:06
Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 20:52:
Ik heb de 2 radiatoren in een aparte kast gebouwd en op dit moment houdt die set m'n 2 procs op 43-46C full-load :Y).
Is die pomp wel sterk genoeg om door 2 radiatoren te pompen??
Want ik zat er ook al aan te denken om 2 radiatoren te nemen maar ik dacht dat ik dan metteen een nieuwe pomp moest gaan halen en die eheims zijn redelijk prijzig :'(

Ik heb ook intresse in een budget waterkoelings setje maar mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een zelf samengesteld pakket omdat je dan redelijk tot goede onderdelen hebt maar de prijs zal dan wel net iets duurder uitvallen.
(resevoir hoef je niet te kopen in de bouwmarkt heb je meer dan genoeg spullen om een leuke mooie resevoir te maken)

May Lyssa aid you

Verwijderd

Zo ik heb ook dat Poseidon-setje hieronder zit een amd 2400+ @2370.3 mhz. @1.7 volt en idle 42 graden ,stressed rond de 50, dat was na 5 uur dvd rippen. Ik heb me fsb nu naar 158 gegooid en alles loopt goed moet ik zeggen. :*)
Ben dus zeer tevreden over dit setje >:)

Verwijderd

Tripple-X schreef op 20 juli 2003 @ 22:03:
[...]

Want ik zat er ook al aan te denken om 2 radiatoren te nemen maar ik dacht dat ik dan metteen een nieuwe pomp moest gaan halen en die eheims zijn redelijk prijzig :'(

........
Ik gebruik een Sicce Nova, met een standaard stukje slang passend gemaakt voor de Poseidon slangmaat.
Werkt prima en stil.

• KiLLaHc5
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
ik zit ook te tobben over welke ik zou nemen!!
Is er ook een mogelijkheid om een set te nemen die ook koeling voor de VGA heeft, voor een soort gelijke prijs?

Greets KiLLaH

• 2020Media
ik denk dat je gewoon een vga blok los moet kopen en dan aansluiten op die set maar ik weet niet of deze radiator wel en cpu en vga kan koelen waarschijnlijk wordt het dan net te heet allemaal

[ Voor 16% gewijzigd door 2020Media op 20-07-2003 23:38 ]

May Lyssa aid you

Verwijderd

Tripple-X schreef op 20 July 2003 @ 22:03:
[...]

Ik heb ook intresse in een budget waterkoelings setje maar mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een zelf samengesteld pakket omdat je dan redelijk tot goede onderdelen hebt maar de prijs zal dan wel net iets duurder uitvallen.
(resevoir hoef je niet te kopen in de bouwmarkt heb je meer dan genoeg spullen om een leuke mooie resevoir te maken)
Die pomp is sterk zat hoor, en je hebt natuurlijk meer keuze in pompen als alleen eheim. Je hebt ook de Sicce pompjes maar ook bijvoorbeeld de Hydor pompjes.

Ik heb het ook iets meer als een jaar gedaan met een pompje van 7 euro van de boerenbond (nog regelbaar ook) die ook goed pompte en extreem stil was.

En het reservoir van de Poseidon is toch echt wel goed hoor, de pomp past er mooi in en de boel wordt waterdicht afgesloten. Ideaal dus.
KiLLaHc5 schreef op 20 July 2003 @ 23:34:
ik zit ook te tobben over welke ik zou nemen!!
Is er ook een mogelijkheid om een set te nemen die ook koeling voor de VGA heeft, voor een soort gelijke prijs?

Greets KiLLaH
Je kan een los Koolance chipset blokje kopen van 15 euro wat er perfect bij past. Zie ook mijn post boven.

(En groeten doen we hier niet, is niet nodig)
Tripple-X schreef op 20 juli 2003 @ 23:37:
ik denk dat je gewoon een vga blok los moet kopen en dan aansluiten op die set maar ik weet niet of deze radiator wel en cpu en vga kan koelen waarschijnlijk wordt het dan net te heet allemaal
Dat houdt ie zeker wel allemaal rond de 50 a 60 graden stressed hoor. Zie ook mijn post boven.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 23:47 ]

Verwijderd

Tripple-X schreef op 20 juli 2003 @ 23:37:
Ik zou meer vraagtekens bij dat Koolance-blokje zetten. Is die wel goed genoeg want het is echt minimaal.
Wat voor videokaart heb je?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 00:43:
[...]

Ik zou meer vraagtekens bij dat Koolance-blokje zetten. Is die wel goed genoeg want het is echt minimaal.
Wat voor videokaart heb je?
Zie mijn posts.

Het koolance blokje + poseidon kitje is genoeg om een R9700P en een overgeclockte processor prima onder de 65 graden en dan heb je nog niet eens een casefan nodig.

En al die mensen die altijd maar zeuren dat hun processor te heet is als ie boven de 40 graden is. De max is 90 graden en daar heb ik em al vaker overheen laten draaien, dat maakt echt niet zoveel uit hoor. Zo lang als het stabiel is er niets aan de hand, en met een Poseidon setje blijft de boel dus prima stabiel en kun je nog wat overclocken ook.

Al die mensen die dus een normale PC hebben en er een straaljager van hebben gemaakt om em onder de 40 graden te krijgen (met dit weer zal wel 50 zijn) en dan niet of amper overclocken zijn allemaal nutteloos bezig. De tempratuur begint pas uit te maken als je tegen je limiet van je core aanloopt. Sommige mensen komen die al bij 50 graden tegen, andere bij 30 graden. Als je nog lang niet aan je limiet zit maakt die tempratuur geen ruk uit.

Meestal zit er een limiet in de buurt van de 20 a 30 graden (dus echte goede waterkoelingssetjes) en daar kom je soms (als je geluk hebt) doorheen zodra de temp onder het vriespunt komt. Maar er zijn genoeg mensen die gewoon pech hebben en hun echte limiet bij 50 graden al bereiken. Verder koelen heeft dan geen nut. Als je niet of amper overclocked heeft het al helemaal geen nut.

Dit is een setje voor mensen die een stille PC willen en een beetje overclocken. Daarvoor is het perfect.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net de tthermaltake set besteld omdat deze een leuk lampje heeft en volgensmij zelfs net wat kleiner is dan de poseidon
Nu moet hij nog binenkomen hoopen dat het wat is...
trouwens echt een beest van een systeem is het niet :
amd Xp 1700+ ( die maar op 1100 mhz draait underclocked )
256 mb ddr 266 hmz
6 hdd's
simpel video kaartje die pasief gekoelt is
en de gemidelde temp van 41 graden en in mn kamer is het bijna 30 graden =\
alleen hij maakt zoveel lawaai dat is het nadeel je hoort hem altijd en dat is niet pretig als je dr bijna naast slaapt ....

Heb ik een goeie keuze gemaakt nu ?

Verwijderd

En vrijdag had je de Poseidon besteld :?
Wat koelingsprestaties zijn beide voldoende voor je set-up. Ik ken alleen de Poseidon en ik weet dat die erg stil is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 21:03:
En vrijdag had je de Poseidon besteld :?
Wat koelingsprestaties zijn beide voldoende voor je set-up. Ik ken alleen de Poseidon en ik weet dat die erg stil is.
jaw die gasten daar waren nog ruim een week op vakantie =\
dan maar anuleeren ...

dit zijn de afmetingen :

Thermaltake
Water BlockDim: 70x50x12 mm
Copper RadiatorDim: 86x130x89 mm
DC 12V Water PumpDim: 100x50x86 mm

Poseidon WaterCooler
CPU Jacket 72 x 62 x 12 mm(WDH)
Radiator 102 x 134 x 44 mm(WDH)
Water Tank 85 x 100 x 105 mm(WDH

Verwijderd

Je hebt er wel haast mee ;)

Maar goed, dat is jouw keuze en ik denk dat die setjes niet zo ver uit elkaar zullen liggen qua prestatie. En een luidruchtige fan is altijd nog te vervangen.
Misschien is die Aquarius iets makkelijker in te bouwen door de wat kleinere afmetingen.

Verwijderd

Ik heb het poisedon setje nu ook in mijn pc, en ben er zeer tevreden over. Alleen vind ik de temperatuur van het water een beetje hoog, dat zit na 1,5 uur draaien al op 38 graden dus nu vroeg ik me af of het water wel goed gekoelt word door het kleine radiatortje wat er in zit. Want ik dacht als je hem elke keer uit zet, dan komt er ook steeds weel lucht in te zitten, maar is dat ook zo? :)
mijn proc is een amd 2400+@2370 met een cpu temp van 49 idle met mijn kast open :(

Verwijderd

Hoe heb je de radiator met fan gemonteerd?
Als de fan rechtstreeks op de radiator zit kun je hem het beste laten 'zuigen' ipv blazen.
Dat geeft nl een betere spreiding zodat de hele radiator wordt benut. Ook zuig je dan koele lucht van buiten de kast aan ;)

Verwijderd

Ja ik heb hem blazend naar buiten, dat was het makkelijkst monteren. Maar als ik heb nu idd laat zuigen dan is mijn hele airflow verdwenen :'( want dan staan er 2 fan's tegen elkaar in te blazen :?. Dan is het beter denk ik dat ik de boel anders ga monteren. de rad Iets hoger in mijn kast en dan een apparte in en uitgang maken.
Jah alles kan in een chieftec server tower :9 , maar dat vissen we morgen dan wel uit, anders monter ik hem wel buiten me kast :P

Verwijderd

Topicstarter
word leuk met mijn midi tower die propvol hdd's en pci kaarten zit =\

Verwijderd

Nou als je je cpu wilt koelen en je koopt zoon aquarius setje dan zit je echt wel goed hoor en weinig herrie.
Mijn pa heeft hem met een barton 2500 @ 2100mhz en komt niet boven de 45 (stressed)grade en in zijn kast is niet eens een goede flow. (45 voor dit setje met dit warme weer vind ik netjes voor deze prijs). (gemeten op moederbord en sensor)
Natuurlijk zijn die duurdere sets beter maar is 10 grade 100 euro waard ?
(Nee, maak gewoon je eigen waterkoelings set ja oke maar dat is hier niet van de orde ;) )

Edit :

peadrain hoe kom jij aan die lage temps met zoon setje :9 (is het stressed ?)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 10:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 10:27:
Nou als je je cpu wilt koelen en je koopt zoon aquarius setje dan zit je echt wel goed hoor en weinig herrie.
Mijn pa heeft hem met een barton 2500 @ 2100mhz en komt niet boven de 45 (stressed)grade en in zijn kast is niet eens een goede flow. (45 voor dit setje met dit warme weer vind ik netjes voor deze prijs). (gemeten op moederbord en sensor)
Natuurlijk zijn die duurdere sets beter maar is 10 grade 100 euro waard ?
(Nee, maak gewoon je eigen waterkoelings set ja oke maar dat is hier niet van de orde ;) )

Edit :

peadrain hoe kom jij aan die lage temps met zoon setje :9 (is het stressed ?)
mijn proc is een amd 2400+@2370 met een cpu temp van 49 idle met mijn kast open ??? zie in 1 van mijn vorige posten ;)
Mijn kast staat wel open, maar oke. Er zit 1 fan tegenover de hdd maar verder niets. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 19:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 19:15:
[...]

mijn proc is een amd 2400+@2370 met een cpu temp van 49 idle met mijn kast open ??? zie in 1 van mijn vorige posten ;)
Mijn kast staat wel open, maar oke. Er zit 1 fan tegenover de hdd maar verder niets. :)
49 Grade met de kap los vind ik een hele goede prestatie voor zoon setje !
Natuurlijk kan het beter maar ik had dit setje wat slechter ingeschat, maar mooi dat hij het zo goed doet bij jou 8)

Verwijderd

Ik ben er zelf nog niet zo tevreden over maar goed...
Denk dat ik nog een grote radiator ga halen of ergens zie te scooren, want de temp van het water is beina 40 graden!!!!
Als ik dat wat omlaag krijg kan ik hem nog lekker wat verder overclocken >:)

Verwijderd

Topicstarter
je kan m ook gewoon compleet in de ijskast zeten O-)
alleen oppasen dat je vrouw/moeder/vriend(in) niet gaan zeuren :P

Verwijderd

Nou nee dat lijkt me niet zo een goed idee he.. ;)
dan ga ik liever over op de koelkast mod >:)
Die hier ook wel ergens te vinden is. :), dan weet ik tenminste zeker dat ie ook koel blijft..:). Ik heb alleen geen koelkast, en denk dat me pa en ma daar ook niet zoveel zin aan hebben :(

hier nog ff een foto van mij setup
http://www.theforumisdown...iles/0103/dsc00000001.JPG

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 23:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
nie gek =)
ik denk dat ik zoizo geen slechte keuze heb gedaan aangezien uiterlijk ook belangrijk is voor mij omdat ik een case heb met windows en lampjes =D
zou ik trouwens ook de voeding stiller maken door water koeling te nemen ?
want de fans reageeren op warmte en de temp in de case word bepaald door de de cpu( grootste gedeelte) dat beteekend dat de temp lager word en de fans van de psu minder hard hoeven te draaien , klopt dit ?

Verwijderd

dat heb je goed gezien :)

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 11:42
poseidon en tt zijn *kots , koop de instap zet ofzo van aquacomputer.de en anders haal je maar innovatek bij www.tweakstore.nl ofzo :) .

poseidon geeft echt alles behalve goede results, hij is alleen wel stil...

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Verwijderd

gameenergy schreef op 24 July 2003 @ 02:45:
poseidon en tt zijn *kots , koop de instap zet ofzo van aquacomputer.de en anders haal je maar innovatek bij www.tweakstore.nl ofzo :) .

Nou Nou Nou ;)
Ik heb zelf ook innovatek en ben zeer tevreden maar om dan te zeggen dat tt en poseidon kots zijn 8)7

Denk er even aan dat niet iedereen zoveel geld kan en wil uitgeven aan koeling :X
(anders worden we hard afgestraft door prom users) ;)

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 10:52
Ik heb ook een poseidon setje ben er opzich wel tevreden over. Ga alleen nog een keer de fan op de radiateur door een papst ofzo vervangen :)

Pic van mijn setup:

Afbeeldingslocatie: http://www.skendel.nl/case3.jpg

Verwijderd

gameenergy schreef op 24 July 2003 @ 02:45:

Nou daar ben ik het dus helemaal niet mee eens :( , en denk een aantal anderen ook niet!! :) Ik vind een overclock van 2400+@2385mhz toch best wel goed voor zo een setje als hij het rond de 49 graden houd. >:)

• dstyle_nl
ja maar ik heb een maat met luchtkoeling (je hoort het goed) die zijn processor op 18 graden idle heeft en een magere 22 stressed....

luchtkoeling....

Verwijderd

gameenergy schreef op 24 July 2003 @ 16:02:
ja maar ik heb een maat met luchtkoeling (je hoort het goed) die zijn processor op 18 graden idle heeft en een magere 22 stressed....

luchtkoeling....
|:(

Dat was zeker van de winter? En dan nog is het in de meeste huizen gewoon 20 of 21 graden. Het is hier bij mij nu op zolder 37 graden, dus een stressed temp van 22 zit er dan niet in.
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 12:58:
[...]

Nou daar ben ik het dus helemaal niet mee eens :( , en denk een aantal anderen ook niet!! :) Ik vind een overclock van 2400+@2385mhz toch best wel goed voor zo een setje als hij het rond de 49 graden houd. >:)
Precies!

Dit setje koelt redelijk goed, en kost super weinig, daarnaast is het nog extreem stil en super easy om in elkaar te zetten.

Natuurlijk zijn er setjes die goedkoper zijn (zelfmaak) of beter koelen of stiller zijn. Maar dit is gewoon een perfect setje voor de beginner, met nog uitbreidingsmogelijkheden.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 16:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmz zal het goed draaien op een server die altijd aan staat dus dat het setje ook altijd aanstaat =\

• dstyle_nl
haha hij liep op zo'n 22graden op de drome.... DROME WAS HEET!

Verwijderd

gameenergy schreef op 24 juli 2003 @ 16:02:

luchtkoeling....
Een luchtkoeling wie waarschijnlijk duurder is dan die waterkoelingsetjes 8)7
Als ik er naast zit mag ik dan ff zijn specs weten en wat voor koeler en fan :+

Verwijderd

gameenergy schreef op 24 juli 2003 @ 16:02:

luchtkoeling....
Kan echt nooit die temp!!!!!!
Die temp sensor zou wel gaar zijn :)
Die temp haal je nog niet eens met een SLK 900 met een dikke delta fan 8)7

• dstyle_nl
of hij had een lucky processor ofzo :)

Verwijderd

gameenergy schreef op 24 July 2003 @ 16:02:

luchtkoeling....
Hier geloof ik dus weinig van. : :?
Dit kan haast niet want dan moet je omgevings temp wel heeeeeel laag zijn wil je zo iets kunnen berijken. :+

Oke drome was heet... dat snap ik. :Y)

Maar hoe wil jij ONDER je omgevings temp koelen?
Leg dat ff uit ;)

Than i'm your man 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 19:31 ]

• dstyle_nl
hij is nu ff niet online als hij online is vraag ik het em ff ok ?!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
gameenergy schreef op 24 July 2003 @ 17:38:
haha hij liep op zo'n 22graden op de drome.... DROME WAS HEET!
drome was idd vet heet, totdat ze die deuren een x opendeden ffs! En die TL verlichting mochten ze wat mij betreft ook 's middags weer aandoen, wist op een gegeven moment niet meer of het nou dag of nacht was...komt ervan als je om 6uur gaat slapen :)

Maarrrrr, het was wel Master! En dat voor mn 1ste lan :) Volgens jaar duidelijk weer!

ps. ben nu lan verslaafd :)

[ Voor 14% gewijzigd door aramdin op 24-07-2003 20:02 ]

Instagram / YouTube

Verwijderd

gameenergy schreef op 24 juli 2003 @ 19:41:
hij is nu ff niet online als hij online is vraag ik het em ff ok ?!
Jaa Top
Maare laat hm dan ook ff uitleggen hoe hij onder de omgevings temp kan koelen :)

• dstyle_nl
zou ik doen :) , heb het met eigen ogen gezien btw :) of het is idd een rotte sensor :)

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-02 21:01
offtopic:
lol jouw nick is fout geschreven hehehe

• 2020Media
Triple X schreef op 25 July 2003 @ 00:32:
[...]

offtopic:
lol jouw nick is fout geschreven hehehe
[offtopic]

lol ik vind het toch al een rotnick heb m een tijdje geleden verzonnen omdat ik niet op iets beters kon komen |:(
Maar je kan hier je nick niet veranderen hé? (nieuw account aanmaken is zonde)

[ Voor 39% gewijzigd door 2020Media op 25-07-2003 04:26 ]

May Lyssa aid you

• dstyle_nl
offtopic:
tja tripple-x... niet opwinded maarja check mijne dan : GAME ENERGY ... verzonnen toen ik 11 was loop er nu al een dikke 6/7 jaar mee rond :P ....

maar de varianten zijn : GAY-ENERGY (niet echt orgineel) deze vind ik daar op wel mooi : GAY-MAN-ORGY :) ... jaja sommige zijn zeer creatief.. en een maat van me noemde het 1.5 jaar lang Game enginery :) ...

Verwijderd

Hallo :D

Nou hoor ik constant kreten als ' zelf WC componenten samenstellen' is goedkoper en koelt beter.

Kan iemand een mooie combinatie verzinnen met losse WC componenten die lekker koelt, niet al te duur word ( max 150 euro ? ) .. en het geluid maakt me opzich geen flaus uit. Het gaat mij echt om de prestaties. Als iemand zegt dat ik voor minder geld ook een hele goede luchtkoeling heb ( zit te kijken naar die zallman koelingen of iets dergelijks) zou ik dat ook graag willen weten.

Ik heb zelf al meerdere bronnen bekeken, maar als ik wat losse componenten uitkies zit ik zo boven de 200 euro.

Maar, als ik een nieuwe pc bestel wil ik em ook zelf in elkaar zetten, en niet zo'n standaar rot set. dus waarom willen we bij koeling eneens een veilige standaard set? Oké ik wil ook niet dat de boel gaat lekken.. maar toch :D

dus iemand iedeeën wat betreft een mooie set ? Merci!

Grtz, Zeno

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Daar hebben we [rml][ WC] Het grote waterkoelingstopic deel VII[/rml] voor mr.zeno, bovendien kan het geen kwaad om zelf nog wat dieper in alles te verdiepen zodat je de plus en minpunten van alle componenten kent.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.