laptop start met geen mogelijkheid op

Pagina: 1
Acties:

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 12:52

MrScratch

I am rubber, you are glue

Topicstarter
Ik heb een hp6100 laptop. Ik probeerde hem gisteravond op te starten, maar hij geeft geen kick meer. Er zitten 4 lampjes aan de voorzijde (aan/uit, harddiskactiviteit, stroombron1, stroombron2) en hiervan branden de laatste 2 zodra ik of de battery of de netspanning aansluit. Dit heb ik nooit eerder gezien. Als ik de netspanning erop had in het verleden ging stroombron1 branden, maar die 2e brandde in mijn herinnering nooit eerder.

De machine reageert dus nergens meer op. Aan/uit-knop, slaapstand knop en alle toetsenbordcombinaties heb ik al geprobeerd, maar niets lukt. Het is gebeurd nadat ik er een kvm-switch op had gebruikt, maar dat werkte prima. Toen heb ik hem een shutdown gegeven en sindsdien kan ik er dus niets meer mee.

Is er iemand die ooit eerder van zoiets heeft gehoord? De laptop is van september 2002, dus nog helemaal niet oud.

Look behind you! A three headed monkey!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

zou het niet kunnen zijn dat per ongeluk de batterij helemaal leeg is gegaan en dat je eerst de laptop een keer een reset moet geven?

• MrScratch

MrScratch

Topicstarter
Hoe geef ik een reset aan de laptop? Ik heb zo'n schuifje dat als aan/uit knop dient en deze heb ik al vele seconden ingedrukt gehouden. Als hij vastloopt helpt dat normaal om het opnieuw te laten booten. Verder als ik de batterij eruit laat, ook dan kan ik niets doen, dus aan een lege batterij ligt het niet.

Verwijderd

hehe op me werk heb ik er ook zo een staan nah 15x rebooten start hij pas op en dan beginnen als hij vast loopt de 3 status lampjes te branden.

Volgens de leverancier lag het aan de hd. Maar das bull want hij werkt nog niet.
Ik post wel een updat als ze dat ding nog ooit aan de praat krijgen.

Wat je wel kan proberen is de accu een dag in de vriezer leggen dan trekt hij hem namelijk helemaal leeg en reset hij zichzelf.
Tis een harrybarry oplossing maar werkt wel vaak.

Wat ook een mogelijkheid is hd eruit en er weer in DOE DIT ALLEEN als er geen garantie meer op zit (komt dan namelijk te vervallen)

Suc6

Verwijderd

ik gok op een defecte batterij. Dan gaat dat lampje niet meer branden immers hij laad niet meer. Tevens belet dat de laptop om normaal op te starten.. conclusie haal de batterij eruit en start hem dan eens op op netspanning alleen.

• MrScratch

MrScratch

Topicstarter
Ik heb hem geprobeerd op te starten, met alleen de netspanning erin, maar dat maakt niets uit. Hij geeft geen kick. Ik heb de indruk dat de detectie van de spanningsbronnen 'klem' zit ofzo. Welke spanningsbron ik er ook instop, hij blijft aangeven dat beide spanningsbronnen aangesloten zijn. Het is een laptop van mijn werk, dus anders moet hij maar naar de it-afdeling toe.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

pschram2 schreef op 18 July 2003 @ 10:56:
Het is een laptop van mijn werk, dus anders moet hij maar naar de it-afdeling toe.
Da's het mooie van IT-afdelingen; daar zijn ze voor. Laat hen het lekker uitzoeken, en zeg dat ze even een tijdelijke / permanente (snellere :+ ) flaptop voor je regelen, zodat je toch verder kunt werken. Wat voor de timmerman geld, geldt ook voor elke andere werknemen: goed gereedschap is het halve werk!

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MrScratch

MrScratch

Topicstarter
Da's het mooie van IT-afdelingen; daar zijn ze voor. Laat hen het lekker uitzoeken, en zeg dat ze even een tijdelijke / permanente (snellere ) flaptop voor je regelen, zodat je toch verder kunt werken.
Op zich wel, maar ik vraag me alleen af als ze dat ding weer aan de praat krijgen, of ze er blij mee zijn dat ik er een dualboot linux/win2000 van gemaakt heb. :-) Deze draaide overigens al probleemloos gedurende een half jaar, dus dat is niet het probleem.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 12:19
Heb hetzelfde probleem met een HP Omnibook 2000CT

Krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat, en ook deze geeft aan dat zowel netvoeding als betterij zijn aangesloten, terwijl ik maar 1 v/d 2 tegelijk aanlsuit.
Ook ik heb sterk de indruk gekregen dat er iets fout gaat bij het bepalen waar de stroom vandaan komt.

Heb ook nog een zelfde HP waarvan de batterij slecht is. Als ik op netstroom werk, en de lege batterij erin doe, krijg ik de melding dat de accu aan vervanging toe is en dat ik deze moet vervangen. Als ik deze boodschap negeer omdat ik toch op netstroom zit, sluit de laptop vanzelf af. Ik krijg hem dan alleen weer aan als ik de batterij eruit haal.
Bij deze is ook het power-managment dus al aardig brak.

Is misschien een probleem bij veel HP lap's?

• MrScratch

MrScratch

Topicstarter
Ik heb de helpdesk van mijn bedrijf gesproken en zij denken een kapotte voedingprintplaat of iets in die trant. HP staat als het goed is maandag op de stoep om de boel te fixen. Dus die mogen het oplossen.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:42
De voedings platen van hp zijn erg slecht ik heb hier een onmibook 6000 staan, deze wil absoluut niet meer werken op een adapter maar wel op een accu, maarja wat heb je er aan als je de accu niet meer kunt opladen :(

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• MrScratch

MrScratch

Topicstarter
Update: HP is langsgeweest en heeft er een nieuw moederbord ingeprakt en alles werkt weer als een zonnetje. Geen data kwijt, dus ik kan weer op mijn linux-lappie verderprutsen. Zo'n servicecontract is trouwens wel errug lekker, eerstvolgende werkdag alweer gefixed.

Verwijderd

Hoi Hoi dit probleem komt mij heel bekend voor.

Op mijn werk heb ik al 3 laptops van het merk toshiba opgestuurd en ze komen telkens terrug met een nieuw moederbord.
Het probleem is denk ik niet je acuu in ieder geval, want zonder acuu met adapter werkt ie ook.

Verwijderd

Ow ff te lang open laten staan zag al je oplossing
Pagina: 1