Microfoon gezocht

Pagina: 1
Acties:

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Morge Mensen,

Ik ben opzoek naar een microfoon die op een afstand van 2 meter tot de bron van het geluid goed kan opnemen. Er hoeven alleen stemmen worden opgenomen.
Budget is ongeveer 100 euro.

Ik dacht zelf aan een Shure 58, maar kan die wel op zo'n afstand nog goed opnemen?

edit:

Budget toegevoegd.

[ Voor 14% gewijzigd door vleppyniles op 18-07-2003 09:14 ]

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:39

Movinghead

ing.

Neem een Sennheiser microfoon. Sennheiser heeft ook richtmicrofoons die daar zeer geschikt voor zijn.

Verwijderd

Anders neem je een willekeurige microfoon en plaats je er een parabool reflectie scherm achter (zoals het principe van een satelietschotel).

Vergelijk de specificaties van verschillende microfoons eens, vaak zit er zo'n handig uitgetekend gevoeligheids-grafiek bij.

Verwijderd

Bij een afstand van 2 meter zal een Shure SM 58 erg veel omgevingsgeluiden oppikken, maar dat doen alle microfoons met een nier karakteristiek... Inderdaad kun je beter een iets gerichtere microfoon hebben, maar welke je dan kunt kopen voor 100 euro? Geen idee... Je zou het ook gewoon kunnen uitproberen in een winkel als feedback ofzo.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik zou daar geen SM-58 aan spenderen (hebbik, is vooral een korte-afstands opname/zangmicrofoon). Is overigens nogal aan de prijs... Voor veel minder zit je met een simpele (richt?)-micofoon al beter.

Geef aan of je bijvoorbeeld één spreker/zanger of bijvoorbeeld een kringgesprek of een groep zangers (a capella of zo) wilt opnemmen. Dat maakt nogal een verschil.

El Cheapo microfoons kunnen wel spraak maar vaak slecht zang opnemen! :P

Verder van belang: pak je omgevingsgeluid mee of niet/risico van feedback (versterking met monitor-speakers) enzovoorts.
8)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan