Toon posts:

[MSN6] Onmogelijke bug?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thuis is onze configuratie

1 maal vigor 2200x router (via ISDN)

verder 5 laptops met Windows XP

nu heeft mijn pa msn 6 geinstalleerd op zijn laptop, zodra hij een Webcam gesprek begint, is onze telefoonlijn dus de 2de opeens in gesprek :S

wat volgens mij onmogelijk is :S maar het gebeurt

dus ik denk msn vraag op een of andere manier men 2de ISDN lijn via de router aan dus ik kijken in de router en er staat dan dat er 1 lijn in gebruik is.. maar men telefoon is ingesprek

ok, ik sluit het webcam gesprek af en binnen 2 minuten werkt de telefoon weer :S

ook ik heb hier een beetje ruzie over gehad :) met men pa want ik vertel hem DAT dat niet kan, maarja hij heeft het nu kunnen bewijzen en nu breekt men wooden shoe

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

In de meeste routers kan je opgeven dat bij veel dataverkeer (webcam) de 2e lijn ook gebruikt wordt, dus ik zou de configuratie (threshold) maar eens na kijken.

Verwijderd

Topicstarter
waar zal ik dat moeten kunnen vinden?

Verwijderd

in de gebruiks handleiding :)

Verwijderd

Maar als het daaraan ligt zou je het ook moeten hebben bij erg grootte downloads/uploads?

• Hydrax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 16:31

Hydrax

*huh?*

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 10:11:
Maar als het daaraan ligt zou je het ook moeten hebben bij erg grootte downloads/uploads?
Bij een download waarschijnlijk niet denk ik. Voor een upload is meestal minder bandbreedte beschikbaar, en juist als een webcam gebruikt wordt is die meer nodig.

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 13:20

Akerboom

Codito, ergo sum

1 ISDN lijn is niet zo veel bandbreedte... Als je ik die optie aanzet dan heb ik wel meet dan 1 ISDN lijn dataverkeer...

De optie om een 2e lijn te bellen bij volle bandbreedte zit ook in windows zelf, deze kon ik destijds ook inschakelen. Vraag me niet meer waar, want ISDN is technologie van 15 jaar geleden :+

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 13:20

Akerboom

Codito, ergo sum

Hydrax schreef op 18 July 2003 @ 10:16:
[...]

Bij een download waarschijnlijk niet denk ik. Voor een upload is meestal minder bandbreedte beschikbaar, en juist als een webcam gebruikt wordt is die meer nodig.
Zo werkt ISDN niet... je hebt gewoon die 64000 bps

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

TormentoR schreef op 18 July 2003 @ 10:20:
De optie om een 2e lijn te bellen bij volle bandbreedte zit ook in windows zelf, deze kon ik destijds ook inschakelen. Vraag me niet meer waar, want ISDN is technologie van 15 jaar geleden :+
Ja precies, dat zit gewoon bij de networksettings.

• Hydrax
  • Laatst online: 17-07 16:31

Hydrax

*huh?*

TormentoR schreef op 18 July 2003 @ 10:21:
[...]

Zo werkt ISDN niet... je hebt gewoon die 64000 bps
Je hebt vast gelijk, maar misschien denkt die router daar heel anders over :)

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-09 12:08

Beaves

Usque ad Finem

Hydrax schreef op 18 juli 2003 @ 10:16:
[...]

Bij een download zal het tweede kanaal wel gebruikt worden, altans, dat is meestal zo.

Maar ik denk ook dat het aan het tweede kanaal ligt, die 2 minuten na een gesprek is waarschijnlijk de idle tijd waarna de tweede lijn weer terug gegeven kan worden.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Meestal heeft zo`n router twee ISDN pluggen, als er daar 2 inzitten haal er eens eentje uit :) (Dual ISDN voor een 128Kb lijntje namelijk :))

[ Voor 21% gewijzigd door Illegal_Alien op 18-07-2003 10:53 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-09 12:08

Beaves

Usque ad Finem

Illegal_Alien schreef op 18 juli 2003 @ 10:52:
Meestal heeft zo`n router twee ISDN pluggen, als er daar 2 inzitten haal er eens eentje uit :) (Dual ISDN voor een 128Kb lijntje namelijk :))
:? Dit is echt niet waar, als je twee fysieke ISDN lijnen op een router kan aansluiten is het een 4-kanaals router. Over 1 ISDN kabel kunnen gewoon twee lijnen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:06

E-Vix

Nu met sneeuw!

Illegal_Alien schreef op 18 juli 2003 @ 10:52:
Ik weet waar je dat vandaan haalt, maar over 1 ISDN kabeltje kun je 2 ISDN lijnen laten lopen. Achterop zo'n router zit doorgaands ook maar 1 aansluiting...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Pagina: 1