Toon posts:

ADSL-problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De pc van mijn ouders is getroffen door het SWPorta.Trojan virus (hebben we nog niet succesvol kunnen verwijderen) en het JS.Startpage virus (inmiddels door virusscanner verwijderd).

Sindsdien kunnen wij geen verbinding krijgen met internet, e-mail, msn en elkaar (via lokaal netwerk) Wij hebben ADSL van Wanadoo. Wanadoo zegt geen storing te hebben. Alle snoeren, stekkers en kabels zitten zeker goed aangesloten en wij hebben zelf niets software-matigs veranderd oid.

Kan het zijn dat de (onschuldige) virus(sen) de router hebben uitgeschakeld? Of zou Norton Anti-virus 2003 de router hebben uitgeschakeld?
Of is de router ook getroffen door een virus?

Misschien kan iemand mij helpen.

Met vriendelijke groet Martijn

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:38

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Wat voor systeem draai je? Krijgt je PC nog een IP nummer, en zo ja kan je dan je router bereiken?

Verwijderd

Topicstarter
Uh, de getroffen computer is een P4, 2, nog wat ghz (het is een vrij nieuw, snel systeem)
De andere pc op het netwerk (die niet getroffen lijkt te zijn door virus is een laptop amd 2200+ (spliksplinterneiuw)

Op de laptop kan ik ook niet internet. Hij zegt wel signalen te ontvangen. Wanneer is als internetadres 10.0.0.0.138 typ (volgens wanadoo moet ik dan bij de router komen) dan zegt ie dat het niet lukt. Alle controlelapjes van hub / router en netwerkkaart (achterkant computer) branden.

mvg Martijn

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik raad aan om een format te doen en daarna een reinstall.

Da's de enige manier om er zeker van te zijn dat je computer correct werkt. Ik vermoed dat het virus je .dll's dermate heeft vernietigd/vervuild dat een werkende netwerkverbinding onmogelijk is geworden. Ook vermoed ik dat het virus is verspreid naar je laptop.

Alles formatteren en reinstallen!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als je op beide systemen niet op internet meer kan is er iets anders aan de hand dan eenvirus. Zowiezo is het adres 10.0.0.0.138 fout, er staat een 0 te veel in (moet 10.0.0.138 zijn). Ga eerst eens onderzoeken of daar wat veranderd is ofzo. Het lijkt me erg stug dat een virus een router omzeep kan helpen, aangezien daar geen Microsoft op draait ;)

PS: lees even de FAQ van dit forum, groeten hoeft niet ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Een router, en dan als IP 10.0.0.138??
Zou volgens mij alleen zo zijn als het een door de KPN geleverde router is.
Meestal zitten de IP-ranges van de standaard routertjes toch op 192.168.0.xxx of op 192.168.1.xxx ??

Maar goed, Topicstarter, voer ff het volgende uit:
Start -> Uitvoeren. Toets daar in, CMD gevolgd door een enter.
Je opent nu een Dosbox, type daar in: IPCONFIG
Je krijgt dan een IP-adres te zien, met subnetmask, en een standaard gateway.
Die standaard gateway is normaal gesproken het IP-adres van je router.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 18:19

EXX

EXtended eXchange

10.0.0.138 is idd het standaard ip adres van de door KPN geleverde speedtouch dingen.

Kun je de router überhaupt pingen?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik nu op mijn werk zit kan ik de aangeleverde tips vanavond pas uittesten.

Ik ga eerst de computers formateren en re-istalleren. dan trek ik de stekker uit de router en duw ik hem er weer in. Resetten dus. En dan is het een kwestie van afwachten en hopen. Goed idee??

Dat nummer 10.0.0.138 vond ik een gek nummer omdat ik via mijn laptop wel de instellingen van de LAN-verbindingen kon zien. Als IP-adres stond daar iets heel anders. Verder stonden er nog een aantal rare nummers die mij niks zeggen.

De virussen schijnen er voor te zorgen dat je wordt ingebeld op sekssites. Hebben we overigens nog niks van gemerkt! Wanneer ik het besmette bestandje handmatig zocht op de pc van mijn ouders kon ik het vinden. Daarbij start hun computer erg traag op. Mijn laptop start snel op en ik kan de bestandjes niet vinden. Waarschijnlijk ben ik niet besmet lijkt mij. Omdat laptop nieuw was had ik een virusscanner nog niet ge-istalleerd. (dom dom dom, ik weet het)
Toch lijkt het mij dat de virussen de internetverbinding niet aantasten want dan werken ze zichzelf tegen. Daarom dacht ik dat Norton misschien een verbinding met internet tegenhield ivm verspreiding van het virus.

Overigens voor de beeldvorming: wij hebben een router met daarop aangesloten een hub en vanuit daar gaan er twee draden naar beide pc's. Hiermee bespaar je kosten.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:40

mrsar

waar een sar is,is een wodka

BredeP schreef op 18 July 2003 @ 10:31:
Een router, en dan als IP 10.0.0.138??
Zou volgens mij alleen zo zijn als het een door de KPN geleverde router is.
Meestal zitten de IP-ranges van de standaard routertjes toch op 192.168.0.xxx of op 192.168.1.xxx ??

Maar goed, Topicstarter, voer ff het volgende uit:
Start -> Uitvoeren. Toets daar in, CMD gevolgd door een enter.
Je opent nu een Dosbox, type daar in: IPCONFIG
Je krijgt dan een IP-adres te zien, met subnetmask, en een standaard gateway.
Die standaard gateway is normaal gesproken het IP-adres van je router.
euhm,ik heb telebyte adsl,e-tech modem,die is ook standaard met 10.0.0.x adres (10.0.0.2 om p'sies te zijn)

@ts probeer je ip ook eens te releasen ,wie weet is et wel raar overgekomen,en staat je gateway wel goed enzo,ook niet onbelangrijk :+

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Pagina: 1