Verwijderd
Volgens mij bestaat er geen standaard functie in ASP die dat kan afhandelen.
K'heb geen zelfgeschreven functie voorhanden....
suc6
K'heb geen zelfgeschreven functie voorhanden....
suc6
Verwijderd
hmmz schud uit mouw, 'k had geen iis hier dus maar ff snel wat in access gefratst.
Kan vast simpler maarja who cares
--Ray
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Public Function fixBR(ByVal strIn As String) As String
Dim regex As Object
Set regex = CreateObject("vbscript.RegExp")
regex.Pattern = Chr(13) & Chr(10)
regex.Global = True
regex.IgnoreCase = True
fixBR = regex.Replace(strIn, "groterdan br kleinerdan")
Set regex = Nothing
End Function |
edit:
heuh wat raar html tags fucken m'n code block up
heuh wat raar html tags fucken m'n code block up
--Ray
hmmm... dit is eigenlijk gewoon een replace ... maar hij werkt opzich goed genoeg.
Verwijderd
Een replace was niet goed genoeg (!?) ik denk mja wil vast indruk maken op z'n baas ofzo, geef je 'm een regex ziet er al veel stoerder uit is 't nog niet goed
wat was er mis met replace trouwens?
--Eej?
--Eej?
Verwijderd
Hmm, misschien is het volgende wat,
als je d'r een COM object van maakt zou je 't in principe ook vanuit andere pagina's aan moeten kunnen roepen....
Ga 'k proberen....
Damn ik ben scherp vandaag...
als je d'r een COM object van maakt zou je 't in principe ook vanuit andere pagina's aan moeten kunnen roepen....
Ga 'k proberen....
Verwijderd
Waarom de moeite doen om er helemaal 'n comobject van te maken, gebruik gewoon replace werkt net zo goed.
--Ray
code:
1
2
| <% =Replace(strFrats,chr(13)&chr(10)," <BR>",1) %> |
--Ray
Verwijderd
Hi, hi, was iets te fanatiek,
kom je inderdaad niet mee weg, maar ut idee was wel mooooi...
kom je inderdaad niet mee weg, maar ut idee was wel mooooi...
Indruk maken op de baas ??? .... mijn baas kijkt nooit naar mijn code ... en ik kan het ook best zelf maken .... maar daar heb ik nu gewoon geen tijd voor ... er zijn namelijk belangerijkere dingen.
Een replace is in principe niet goed genoeg want als je 10 newlines achter elkaar hebt staan dan ziet dat er in netscape er uit als maar 1. .... Internet explorer doet dat net iets beter. Je moet ze dus converteren naar <BR> of zo .... maar als er een enter aan het einde van de regel staat dan weer niet .... ik heb zelf al eens zo'n functie in progress geschreven ... maar converteren duurde te lang.
Wat de regex betreft ... die kan je beter vermijden als het niet nodig is (server load) ... en hier betreft het een simpele replace dus dan is het al helemaal niet nodig.
Maar in ieder geval bedankt voor de reacties...
Een replace is in principe niet goed genoeg want als je 10 newlines achter elkaar hebt staan dan ziet dat er in netscape er uit als maar 1. .... Internet explorer doet dat net iets beter. Je moet ze dus converteren naar <BR> of zo .... maar als er een enter aan het einde van de regel staat dan weer niet .... ik heb zelf al eens zo'n functie in progress geschreven ... maar converteren duurde te lang.
Wat de regex betreft ... die kan je beter vermijden als het niet nodig is (server load) ... en hier betreft het een simpele replace dus dan is het al helemaal niet nodig.
Maar in ieder geval bedankt voor de reacties...
Verwijderd
[quote]
Op dinsdag 28 november 2000 15:08 schreef Yarvieh het volgende:
hmmz schud uit mouw, 'k had geen iis hier dus maar ff snel wat in access gefratst.
ik ben een beetje noob en snap niet hoe dit werkt kan iemand me aub helpen?? Ik moet het maandag af hebben
Ik haal uit de database een tracklist op van 20 tracks en die moeten dus netjes recht onder mekaar komen te staan als ik ze uit lees.
Ik doe zoiets als dit:
acteurs = dvd.Fields.Item("acteurs")
ik heb dus in de variable actuers die track list staan maar ik snap niet wat ik aan die functie moet veranderen om het werkend te krijgen
Op dinsdag 28 november 2000 15:08 schreef Yarvieh het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Public Function fixBR(ByVal strIn As String) As String
Dim regex As Object
Set regex = CreateObject("vbscript.RegExp")
regex.Pattern = Chr(13) & Chr(10)
regex.Global = True
regex.IgnoreCase = True
fixBR = regex.Replace(strIn, "groterdan br kleinerdan")
Set regex = Nothing
End Function |
ik ben een beetje noob en snap niet hoe dit werkt kan iemand me aub helpen?? Ik moet het maandag af hebben
Ik haal uit de database een tracklist op van 20 tracks en die moeten dus netjes recht onder mekaar komen te staan als ik ze uit lees.
Ik doe zoiets als dit:
acteurs = dvd.Fields.Item("acteurs")
ik heb dus in de variable actuers die track list staan maar ik snap niet wat ik aan die functie moet veranderen om het werkend te krijgen
dat wordt dan iets als (gewone replace dus):
oh ja, niet getest
/edit: whow, da's een flink tijdsprongetje wat je daar maakt
code:
1
2
| acteurs = dvd.Fields.Item("acteurs")
acteurs = replace(acteurs, vbCrLf, "<br />") |
oh ja, niet getest
/edit: whow, da's een flink tijdsprongetje wat je daar maakt
Today's subliminal thought is:
Wat dacht je er van gewoon een <BR> achter de string te plakken. Daar heb je die nl2br helemaal niet voor nodig.
Daar dacht ik ook al aan, maar die vlieger gaat niet op als de complete tracklist in dat ene record zit (en zo lees ik de post).Op zondag 09 juni 2002 00:05 schreef paulh het volgende:
Wat dacht je er van gewoon een <BR> achter de string te plakken. Daar heb je die nl2br helemaal niet voor nodig.
Today's subliminal thought is:
Verwijderd
Dus omdat je zelf te lui bent om de functie ergens op te zoeken of om het zelf te maken laat jij het hier door anderen maken terwijl het jouw werk is?Op dinsdag 28 november 2000 23:38 schreef paulh het volgende:
Indruk maken op de baas ??? .... mijn baas kijkt nooit naar mijn code ... en ik kan het ook best zelf maken .... maar daar heb ik nu gewoon geen tijd voor ... er zijn namelijk belangerijkere dingen.
Dat was mijn initiele vraag helemaal niet, en lui ben ik zeker niet. Je moet prioriteiten stellen .... (overigens is dit topic al bijna 1,5 jaar oud)Op zondag 09 juni 2002 11:29 schreef Xenith het volgende:
[..]
Dus omdat je zelf te lui bent om de functie ergens op te zoeken of om het zelf te maken laat jij het hier door anderen maken terwijl het jouw werk is?
Pagina: 1