nl2br in ASP

Pagina: 1
Acties:

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-06 15:30
Hoi lui,

Weten jullie of er een functie in ASP is die newline characters converteert naar BR-tags. (Zoals nl2br in PHP)

Of is er iemand die deze functie al een keer gemaakt heeft? (een replace is niet goed genoeg!!)

Grtz Paul

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Verwijderd

Volgens mij bestaat er geen standaard functie in ASP die dat kan afhandelen.

K'heb geen zelfgeschreven functie voorhanden....

suc6 ;)

Verwijderd

hmmz schud uit mouw, 'k had geen iis hier dus maar ff snel wat in access gefratst.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Public Function fixBR(ByVal strIn As String) As String
Dim regex As Object
    Set regex = CreateObject("vbscript.RegExp")
    regex.Pattern = Chr(13) & Chr(10)
    regex.Global = True
    regex.IgnoreCase = True
    fixBR = regex.Replace(strIn, "groterdan br kleinerdan")
    Set regex = Nothing
End Function

Kan vast simpler maarja who cares ;)

edit:
heuh wat raar html tags fucken m'n code block up

--Ray

• paulh
hmmm... dit is eigenlijk gewoon een replace ... maar hij werkt opzich goed genoeg.

Verwijderd

Een replace was niet goed genoeg (!?) ik denk mja wil vast indruk maken op z'n baas ofzo, geef je 'm een regex ziet er al veel stoerder uit is 't nog niet goed ;) wat was er mis met replace trouwens?

--Eej?

Verwijderd

Hmm, misschien is het volgende wat,
als je d'r een COM object van maakt zou je 't in principe ook vanuit andere pagina's aan moeten kunnen roepen....

Ga 'k proberen....

>:) Damn ik ben scherp vandaag...

Verwijderd

Waarom de moeite doen om er helemaal 'n comobject van te maken, gebruik gewoon replace werkt net zo goed.
code:
1
2
<% =Replace(strFrats,chr(13)&amp;chr(10),"
<BR>",1) %>

--Ray

Verwijderd

Hi, hi, was iets te fanatiek,
kom je inderdaad niet mee weg, maar ut idee was wel mooooi... :)

• paulh
Indruk maken op de baas ??? .... mijn baas kijkt nooit naar mijn code ... en ik kan het ook best zelf maken .... maar daar heb ik nu gewoon geen tijd voor ... er zijn namelijk belangerijkere dingen.

Een replace is in principe niet goed genoeg want als je 10 newlines achter elkaar hebt staan dan ziet dat er in netscape er uit als maar 1. .... Internet explorer doet dat net iets beter. Je moet ze dus converteren naar <BR>  of zo .... maar als er een enter aan het einde van de regel staat dan weer niet .... ik heb zelf al eens zo'n functie in progress geschreven ... maar converteren duurde te lang.

Wat de regex betreft ... die kan je beter vermijden als het niet nodig is (server load) ... en hier betreft het een simpele replace dus dan is het al helemaal niet nodig.

Maar in ieder geval bedankt voor de reacties... :)

Verwijderd

[quote]
Op dinsdag 28 november 2000 15:08 schreef Yarvieh het volgende:
hmmz schud uit mouw, 'k had geen iis hier dus maar ff snel wat in access gefratst.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Public Function fixBR(ByVal strIn As String) As String
Dim regex As Object
    Set regex = CreateObject("vbscript.RegExp")
    regex.Pattern = Chr(13) & Chr(10)
    regex.Global = True
    regex.IgnoreCase = True
    fixBR = regex.Replace(strIn, "groterdan br kleinerdan")
    Set regex = Nothing
End Function

Kan vast simpler maarja who cares ;)

ik ben een beetje noob en snap niet hoe dit werkt kan iemand me aub helpen?? Ik moet het maandag af hebben :(
Ik haal uit de database een tracklist op van 20 tracks en die moeten dus netjes recht onder mekaar komen te staan als ik ze uit lees.

Ik doe zoiets als dit:
acteurs = dvd.Fields.Item("acteurs")
ik heb dus in de variable actuers die track list staan maar ik snap niet wat ik aan die functie moet veranderen om het werkend te krijgen

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

dat wordt dan iets als (gewone replace dus):
code:
1
2
acteurs = dvd.Fields.Item("acteurs")
acteurs = replace(acteurs, vbCrLf, "<br />")

oh ja, niet getest
/edit: whow, da's een flink tijdsprongetje wat je daar maakt :)

Today's subliminal thought is:

• paulh
Wat dacht je er van gewoon een <BR> achter de string te plakken. Daar heb je die nl2br helemaal niet voor nodig.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Op zondag 09 juni 2002 00:05 schreef paulh het volgende:
Wat dacht je er van gewoon een <BR> achter de string te plakken. Daar heb je die nl2br helemaal niet voor nodig.
Daar dacht ik ook al aan, maar die vlieger gaat niet op als de complete tracklist in dat ene record zit (en zo lees ik de post).

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Op dinsdag 28 november 2000 23:38 schreef paulh het volgende:
Indruk maken op de baas ??? .... mijn baas kijkt nooit naar mijn code ... en ik kan het ook best zelf maken .... maar daar heb ik nu gewoon geen tijd voor ... er zijn namelijk belangerijkere dingen.
Dus omdat je zelf te lui bent om de functie ergens op te zoeken of om het zelf te maken laat jij het hier door anderen maken terwijl het jouw werk is?

• paulh
Op zondag 09 juni 2002 11:29 schreef Xenith het volgende:

[..]

Dus omdat je zelf te lui bent om de functie ergens op te zoeken of om het zelf te maken laat jij het hier door anderen maken terwijl het jouw werk is?
Dat was mijn initiele vraag helemaal niet, en lui ben ik zeker niet. Je moet prioriteiten stellen .... (overigens is dit topic al bijna 1,5 jaar oud)

Pagina: 1