Colloidal Silver in hoeverre kan het.

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11-2025

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Colloidal Silver bestaat uit elektrisch geladen zilverdeeltjes die extreem klein zijn en zweven in gedistilleerd water.

Het schijnt dat als een persoon dit drinkt hij/zij van allerlei kwalen kan genezen.

Om e.e.a. wat te verduidelijken hieronder een verhaal van de website (http://net.info.nl/egosoft/colloida.htm), die het spul ook aanbieden.

Wat is Colloidal Silver?

Colloidal Silver bestaat uit elektrisch geladen zilverdeeltjes die extreem klein zijn en zweven in gedistilleerd water. Met hun diameter tussen de 0.01 en 0.001 micron zijn ze kleiner dan virussen en hebben ze het vermogen om te penetreren. In medische vakbladen uit de gehele wereld is het therapeutische effect beschreven.

Colloidal Silver is een anorganisch metaal, dat niet door een cel kan worden geabsorbeerd. Het werkt als een krachtig antibioticum met breed spectrum. Alle enkelcellige bacteriën, schimmels en virussen gebruiken een bepaald enzym voor hun metabolisme. Colloidal Silver laat dit enzym verstikken in minder dan zes minuten na het contact. Dit is kort geleden getest in de UCLA Medical Labs. Ook meercellige vormen laten het vaak afweten waneer zij in contact zijn gekomen met Colloidal Silver. Het British Medical Journal meldde dat sporen van Colloidal Silver snel ontstekingen stoppen en genezing bewerkstellingen. Professor dr. Robert Becker, biomedisch onderzoeker aan de Syracuse Universiteit en de auteur van de boeken "The Body Electric" en "Cross Currents", zegt: "Colloidal Silver doet meer dan allen ziekteverwekkers doden; het versnelt botgroei en stimuleert de snelheid van genezing van beschadigd weefsel met meer dan 50%." Hij ontdekte ook dat Colloidal Silver beschadigde huid, bijvoorbeeld door brandwonden, enorm tot groei stimuleert. Het heeft bijv. zijn effectiviteit bewezen in het bestrijden van de ziekte van Lyme. Het vernietigt de Spirochetes Borelia Burgdoferi, die verantwoordelijk is voor de ziekte van Lyme en werkt zelfs tegen de muterende en pleofomistische vormen. Colloidal Silver is ook een van de meest effectieve middelen voor het elimineren van Candida in al haar verschijningsvormen. Het grote voordeel van de Colloidal Silver is dat het geen enkele bijwerking vertoont!

Ik hoorde zojuist via een vriend dat een Australische kennis van hem er zijn huidkanker mee heeft genezen.

Ik vraag mij in dit geval af in hoeverre dit mogelijk is. Ik heb zelf altijd het idee dat het placebo effect soms minstens zo effectief kan zijn als het middel.

Wat denken jullie wat bovenstaand(e) "product"/methode.

edit: hier nog een linkje met wat gevens van een onderzoek http://www.therapure.com/...oidal-silver-research.htm

[ Voor 4% gewijzigd door Xoverride op 18-07-2003 01:15 ]

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb gegoogled naar Colloidal Silver, en de eerste hit is deze:

Colloidal Silver: Risk Without Benefit

Enkele quotes:
Colloidal silver is a suspension of submicroscopic metallic silver particles in a colloidal base. Long-term use of silver preparations can lead to argyria, a condition in which silver salts deposit in the skin, eyes, and internal organs, and the skin turns ashen-gray. Many cases of argyria occurred during the pre-antibiotic era when silver was a common ingredient in nosedrops. When the cause became apparent, doctors stopped recommending their use, and reputable manufacturers stopped producing them. The official drug guidebooks (United States Pharmacopeia and National Formulary) have not listed colloidal silver products since 1975.
In recent years, silver-containing products have been marketed with unsubstantiated claims that they are effective against AIDS, cancer, infectious diseases, parasites, chronic fatigue, acne, warts, hemorrhoids, enlarged prostate, and many other diseases and conditions. Some marketers claim that colloidal silver is effective against hundreds of diseases.

During 1997 and 1998, Changes International, a Florida-based multilevel company, stated:

[...]

An all natural antibiotic alternative in the purest form available. The presence of colloidal silver near a virus, fungi, bacterium or any other single celled pathogen disables its oxygen-metabolism enzyme, its chemical lung, so to say. The pathogens suffocates and dies, and is cleared out of the body by the immune, lymphatic and elimination systems.
Virussen hebben voor zover ik weet geen eigen metabolisme, dus die reclame voor Colloidal Silver die daar gekwoot wordt is inderdaad gewoon pure onzin...

En dan is er nog wat jij in jouw eigen posting zegt:
Xoverride schreef op 18 July 2003 @ 01:00:
Wat is Colloidal Silver?

Colloidal Silver bestaat uit elektrisch geladen zilverdeeltjes die extreem klein zijn en zweven in gedistilleerd water. Met hun diameter tussen de 0.01 en 0.001 micron zijn ze kleiner dan virussen en hebben ze het vermogen om te penetreren. In medische vakbladen uit de gehele wereld is het therapeutische effect beschreven.
Dan kunnen ze vast wel de referenties van die stukken in die vakbladen geven zodat we dat zelf kunnen nagaan? :)
Colloidal Silver is een anorganisch metaal,
Alle metalen zijn anorganisch...
dat niet door een cel kan worden geabsorbeerd.
Maar in de eerste paragraaf werd beweerd dat het virussen wel penetreert? Nouja, kan natuurlijk, maar klinkt twijfelachtig...
Het werkt als een krachtig antibioticum met breed spectrum.
Een antibioticum dat tegen virussen werkt??? Het wordt steeds mooier!
Alle enkelcellige bacteriën, schimmels en virussen gebruiken een bepaald enzym voor hun metabolisme. Colloidal Silver laat dit enzym verstikken in minder dan zes minuten na het contact.
Zoals ik al gezegd heb, hebben virussen geen metabolisme! Dit is dus pure onzin.
Dit is kort geleden getest in de UCLA Medical Labs.
Referentie graag? :)
Ook meercellige vormen laten het vaak afweten waneer zij in contact zijn gekomen met Colloidal Silver. Het British Medical Journal meldde dat sporen van Colloidal Silver snel ontstekingen stoppen en genezing bewerkstellingen. Professor dr. Robert Becker, biomedisch onderzoeker aan de Syracuse Universiteit en de auteur van de boeken "The Body Electric" en "Cross Currents", zegt: "Colloidal Silver doet meer dan allen ziekteverwekkers doden; het versnelt botgroei en stimuleert de snelheid van genezing van beschadigd weefsel met meer dan 50%."
O Mike, het is geweldig! :+

Zoals ik al aangaf, zijn er ook mensen die zeggen dat het helpt tegen kanker en AIDS, maar ik heb het vermoeden dat het eigenlijk alleen maar helpt tegen rode cijfertjes op de bankrekeningen van de makers van zulke produkten...
Hij ontdekte ook dat Colloidal Silver beschadigde huid, bijvoorbeeld door brandwonden, enorm tot groei stimuleert.
Zoals je in mijn link kunt lezen, VEROORZAAKT zilver juist een huidziekte...
Het heeft bijv. zijn effectiviteit bewezen in het bestrijden van de ziekte van Lyme. Het vernietigt de Spirochetes Borelia Burgdoferi, die verantwoordelijk is voor de ziekte van Lyme en werkt zelfs tegen de muterende en pleofomistische vormen.
En natuurlijk kunnen ook daarvoor referenties gegeven worden zoals dat bij elke wetenschappelijke publicatie gedaan wordt?
Colloidal Silver is ook een van de meest effectieve middelen voor het elimineren van Candida in al haar verschijningsvormen. Het grote voordeel van de Colloidal Silver is dat het geen enkele bijwerking vertoont!
Behalve natuurlijk die nare huidziekte agryria...
Ik hoorde zojuist via een vriend dat een Australische kennis van hem er zijn huidkanker mee heeft genezen.
Ooooo... Een vriend van een kennis? Dan moet het wel waar zijn! Haleloeja!
Ik vraag mij in dit geval af in hoeverre dit mogelijk is. Ik heb zelf altijd het idee dat het placebo effect soms minstens zo effectief kan zijn als het middel.

Wat denken jullie wat bovenstaand(e) "product"/methode.
Pure onzin.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:33
Mx. Alba schreef op 18 July 2003 @ 09:02:
Enkele quotes:

Veel text

[...]

Pure onzin.
Ik sluit me hier volledig bij aan, als je op Pubmed kijkt (de grootste zoekmachine voor medische tijdschriften) dan kom je al snel artikelen tegen die allerlei neveneffecten beschrijven.
Het wordt dus wel gebruikt, maar waarschijnlijk alleen door kwakzalvers met als gevolg dat de ziekenhuizen de rommel weer mogen opruimen.

Dit heeft een hoog Tell-Sell gehalte

[ Voor 3% gewijzigd door ikmattie op 18-07-2003 09:23 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ik smeer het altijd op mijn processor voordat ik mijn heatsink erop doe, misschien moet ik het gaan eten ;)
Nee, dat zijn silver deeltjes in een olie achtige substantie, niet in water :X

[ Voor 29% gewijzigd door blobber op 18-07-2003 11:29 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03-2025
dat niet door een cel kan worden geabsorbeerd.

--------------------------------------------------------------------------------

Maar in de eerste paragraaf werd beweerd dat het virussen wel penetreert? Nouja, kan natuurlijk, maar klinkt twijfelachtig...

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Het werkt als een krachtig antibioticum met breed spectrum.

Een virus is natuurlijk geen cel. Als er normaal een probleem zou kunnen zijn om een celmembraan te pentreren hoeft dit natuurlijk niet direct zo tezijn bij virussen. Deze hebben vaak immers een minder complexe capsule. Wat de antibiotica tegen virussen betreft. Men is daar inderdaad mee bezig, voordelen hiervan zijn dat virussen niet zoals bij bacterien resistenntie kunnen opbouwen tegen antibiotica. (dmv plasmiden dus)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

EchteDude schreef op 18 July 2003 @ 10:57:
Een virus is natuurlijk geen cel. Als er normaal een probleem zou kunnen zijn om een celmembraan te pentreren hoeft dit natuurlijk niet direct zo tezijn bij virussen. Deze hebben vaak immers een minder complexe capsule. Wat de antibiotica tegen virussen betreft. Men is daar inderdaad mee bezig, voordelen hiervan zijn dat virussen niet zoals bij bacterien resistenntie kunnen opbouwen tegen antibiotica. (dmv plasmiden dus)
Maar een antiBIOTICA is per definitie iets tegen LEVENDE wezens, zoals bacteriën. Virussen zijn GEEN levende wezens. Ze hebben geen stofwisseling, ze planten zichzelf niet voort, ze bewegen zich slechts passief voort - het zijn slechts levenloze DNA-bommen. De enige manier om een virus te vernietigen is om actief het omhulsel ervan te vernietigen (dat doen killer-T-cellen bijvoorbeeld, die vreten de virussen gewoon op en verteren ze) of om actief het DNA (of RNA) te vernietigen. Maar die laatste optie zal niet over het algemeen niet zo goed zijn voor het DNA van het geïnfesteerde organisme zelf...

Het enige wat écht helpt tegen virussen is inenting. Het organisme bouwt dan zelf een natuurlijke verdediging tegen het virus op. De meeste medicijnen tegen virussen werken doodat ze zich koppelen aan het virus zodat het virus inactief wordt, bijvoorbeeld doordat het zich daarna niet meer aan een gastcel kan vastkoppelen, of doordat het daarna door het natuurlijke afweersysteem wel effectief vernietigd wordt. Antibiotica werken per definitie NIET tegen virussen, omdat ze over het algemeen werken op de stofwisseling van de te doden bacterie, net zoals dit kwakzilver (;)), maar zoals al twintig keer gezegd, virussen hebben GEEN stofwisseling.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11-2025

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
ikmattie schreef op 18 juli 2003 @ 09:22:
[...]

Ik sluit me hier volledig bij aan, als je op Pubmed kijkt (de grootste zoekmachine voor medische tijdschriften) dan kom je al snel artikelen tegen die allerlei neveneffecten beschrijven.
Het wordt dus wel gebruikt, maar waarschijnlijk alleen door kwakzalvers met als gevolg dat de ziekenhuizen de rommel weer mogen opruimen.

Dit heeft een hoog Tell-Sell gehalte
Site is nieuw voor me. Heb je wellicht een link naar een artikel die neveneffecten beschrijft? ik kan het zo gauw niet vinden op bovenstaande site.

Ik had al min of meer het idee dat het allemaal erg mooi klonk, als het zo geweldig zou zijn zou je er wel meer van gehoord moeten hebben lijkt me.

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:33
Xoverride schreef op 18 July 2003 @ 18:24:
[...]

Site is nieuw voor me. Heb je wellicht een link naar een artikel die neveneffecten beschrijft? ik kan het zo gauw niet vinden op bovenstaande site.

Ik had al min of meer het idee dat het allemaal erg mooi klonk, als het zo geweldig zou zijn zou je er wel meer van gehoord moeten hebben lijkt me.
deze bv

[ Voor 3% gewijzigd door ikmattie op 18-07-2003 18:31 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Xoverride schreef op 18 juli 2003 @ 01:00:
Ook meercellige vormen laten het vaak afweten waneer zij in contact zijn gekomen met Colloidal Silver.
Hé! Kappen! Ik ben ook meercellig, ja! :(

[Serieus]Een goed medicijn is juist selectief. Kokend salpeterzuur rekent 100% zeker af met AIDS, maar is toch een slecht medicijn[/]

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik geloof er werkelijk geen ruk van dat het verder een onschadelijk goedje is... als het echt ALLE eencellige bactierien, virussen en zelfs meercellige organismes kan doden, wat is dan het effect op de grotere organismes zoals wijzelf ? als het meercellige wezens kan doden, kan het zekerweten ook ons serieus aantasten...

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11-2025

Het schakelt een enzym uit dat voor de zuurstof voorziening zrogt voor zulke kleine organismen, of ze daarvoor de cel moeten penetreren, tja lijkt me wel, maar mishcien zit dat enzym juist aan de buitenkant....

Alle metalen zijn anorganisch...
Technische gezien zijn ALLE stoffen anorganisch, geen leeft of heeft geleeft. Ze vormen hoogstens de bouwstoffen voor een organisme, maar ja dat doen metalen ook ;)

Peniciline is een schimmel dat ook virii & bacterien doodt.....

Zoals ik al gezegd heb, hebben virussen geen metabolisme! Dit is dus pure onzin.
Virii hebben wel degelijk een metabolisme, maar in de buitenlucht is dat zo goed als gestopt, pas als je in het lichaam een cel kunnen over nemen worden ze hyper-actief

Zoals ik al aangaf, zijn er ook mensen die zeggen dat het helpt tegen kanker en AIDS, maar ik heb het vermoeden dat het eigenlijk alleen maar helpt tegen rode cijfertjes op de bankrekeningen van de makers van zulke produkten...

[...]

Laat me raden, je kon er niets tegenin brengen dus kraak je het maar af??

Tja, als het egt gewerkt had tegen kanker etc dan hadden we het wel geweten en waren een heleboel mensen de wereld nog niet uit. Zonder diepgaand onderzoek komen we natuurlijk nergens....

Zoals je in mijn link kunt lezen, VEROORZAAKT zilver juist een huidziekte...
Vele antibiotica hebben nadelen die vaak even groot zijn als de voordelen. Mensen moeten soms in quaranteine gehouden worden om dat hun hele imuunsysteem brak is van de antibiotica. Ook chemo & stralingings-therapieën hebben nadelen bijna even groot als de voordelen. Het is dus helemaal niet zo raar dat dit spul bij overmatig gebruik zich overal in het lichaam nestelen gaat., het alleen hierom afschrijven is dus bullshit...

Behalve natuurlijk die nare huidziekte agryria...
Aleen bij overmatig gebruik...

Moet je voor de gein is een heel potje/doosje laxeer middelen, pijnstillers( of andere medicijnen leeg bikken), dan kijk je toch ook niet raar op dat je 24/7 voor de komende week op de plee zit of dat je je lever meteen begraven kunt....

Ooooo... Een vriend van een kennis? Dan moet het wel waar zijn! Haleloeja!
Naja hij HEEFT tenminste een bron, geen betrouwbare maar een bron... En hoeveel mensen ken jij die ut gebruikt hebben en waarbij het niet werkte???

[quote]
Iets afschijven als "goed" "leuk" "onzin" klinkt alsof je A. d'r geen bal van snap B. geen bal omgeeft C. Je zwaar bevooroordeelt bent D <...vul zelf iets in...>.

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Rey Nemaattori schreef op 19 July 2003 @ 09:58:
Het schakelt een enzym uit dat voor de zuurstof voorziening zrogt voor zulke kleine organismen, of ze daarvoor de cel moeten penetreren, tja lijkt me wel, maar mishcien zit dat enzym juist aan de buitenkant....
Onze cellen doen de zuurstofvoorziening het zelfde als schimmels... lekker gezond die zooi 8)
Nope penicilline is een stof, gewonnen uit sommige schimmelsoorten die de opbouw van celwand bij sommige bacteriesoorten tegenwerkt... Net als elk antibiotica werken deze alleen tegen bacterien... nooit tegen virussen
Virii hebben wel degelijk een metabolisme, maar in de buitenlucht is dat zo goed als gestopt, pas als je in het lichaam een cel kunnen over nemen worden ze hyper-actief
Dat metabolisme is NIET van het virus zelf, maar van de geinfecteerde gastheer. Deze cel draait overuren met het maken van virussen, en sterft daardoor. De virus zelf is gewoon wat DNA/RNA in een eiwitomhulsel
Rey Nemaattori schreef op 19 July 2003 @ 09:58:Iets afschijven als "goed" "leuk" "onzin" klinkt alsof je A. d'r geen bal van snap B. geen bal omgeeft C. Je zwaar bevooroordeelt bent D <...vul zelf iets in...>.
Kannen we ook over jouw zeggen... :*)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Er wordt letterlijk gezegd dat dat kwakzilver virussen kan penetreren. Maar wat het dan in dat virus kan doen, is mij totaal onbekend, want een virus is gewoon een beetje RNA of DNA in een omhulsel. Het is net zo levend als een computervirus op een diskette. Pas als je die diskette in een computer steekt, komt het "tot leven". Zo ook een biologisch virus. Totat het zich in een gastheercel injecteert, is het morsdood.
Technische gezien zijn ALLE stoffen anorganisch, geen leeft of heeft geleeft. Ze vormen hoogstens de bouwstoffen voor een organisme, maar ja dat doen metalen ook ;)
Organische stoffen zijn stoffen die door middel van biologische processen gemaakt worden. Alle andere stoffen zijn anorganisch. Suikers, oliën, aromatische stoffen en andere koolstofketens zijn de bekendste en meest voorkomende organische stoffen. Metalen zijn altijd anorganisch.
Zoals al gezegd is peniciline een stof die door schimmels wordt geproduceerd, en die giftig is voor bepaalde soorten bacteriën. Het meervoud van virus is trouwens gewoon virussen. En in het Latijn zou het meervoud van virus overigens viri zijn, dus niet virii.
Virussen hebben GEEN stofwisseling! Het zijn volledig passieve levenloze pakketjes RNA of DNA. Ze haken zichzelf zelfs niet actief vast aan hun gastheercel... Hun gastheercel koppelt ze aan zich omdat hun buitenkant lijkt op iets wat de cel nodig heeft. Eigenlijk zijn biologische virussen dus meer trojans dan virussen ;) Eenmaal aangekoppeld zorgt een mechanische trigger (net zo levend als de gespannen haan op een revolver) ervoor dat de payload van het virus, het kwaadaardige RNA of DNA, in de gastheercel wordt geïnjecteerd. De gastheercel leest dat RNA of DNA vervolgens af, volgt de instructies op, gaat in "overdrive", en gaat nieuwe virussen produceren. Op een gegeven moment gaat de cel dood, barst open, en de nieuwe virussen zijn vrij om nieuwe cellen te infecteren.

AL het werk wordt gedaan door de gastheercel. Het virus zelf doet niets. Het virus zelf is niets anders dan een stukje malicious code. Zelf doet het niets. Het moet door een cel worden aangekoppeld en vervolgens uitgevoerd, anders blijft het tot in eeuwigheid levenloos ronddolen.
Laat me raden, je kon er niets tegenin brengen dus kraak je het maar af??
Een goed medicijn is SELECTIEF. Wat hier beschreven wordt is een wondermiddel. En wondermiddelen bestaan niet.
Tja, als het egt gewerkt had tegen kanker etc dan hadden we het wel geweten en waren een heleboel mensen de wereld nog niet uit. Zonder diepgaand onderzoek komen we natuurlijk nergens....
In de jaren '70 werd dit kwakzilver veelvuldig gebruikt. Maar het bleek slechts een placebo-effect te hebben, en bleek ook een huidziekte te veroorzaken. Je kan net zo goed aan iemand aanraden dropjes te eten. Behalve dat dropjes geen nare bijwerkingen hebben.
Vele antibiotica hebben nadelen die vaak even groot zijn als de voordelen. Mensen moeten soms in quaranteine gehouden worden om dat hun hele imuunsysteem brak is van de antibiotica. Ook chemo & stralingings-therapieën hebben nadelen bijna even groot als de voordelen. Het is dus helemaal niet zo raar dat dit spul bij overmatig gebruik zich overal in het lichaam nestelen gaat., het alleen hierom afschrijven is dus bullshit...
Maar dat zijn dan ook antibiotica die WERKEN. Er zijn tests gedaan met verschillende kwakzilverprodukten. Slechts vier produkten bleken in laboratoriumcondities een antibiotisch effekt te hebben. Maar die vier produkten bleken veel hogere concentraties kwakzilver erin te hebben zitten dan was aangegeven in de bijsluiter, en om effekt te hebben moest bovendien een veel hogere concentratie toegediend worden dan in de bijsluiters werd aangegeven.

Er zijn heel erg veel produkten die in laboratoriumcondities antibiotisch werken, maar slechts enkelen daarvan hebben in het lichaam ook een antibiotische werking... Dat het in het lab werkt, is dus lang geen garantie dat het in het lichaam ook werkt!

Daarbij komt dat er in die reclames wordt beweerd dat kwakzilver totaal geen bijwerkingen heeft - MAAR DAT HEEFT HET DUS WEL.
Aleen bij overmatig gebruik...
Maar kwakzilver heeft ook alleen bij overmatig gebruik een antibiotisch effekt, als het dat al heeft. Plus, zoals ik al zei, wordt beweerd dat er geen bijwerkingen zijn, maar die zijn er dus wel. Door die bijwerkingen wordt kwakzilver ook al sinds 1975 niet meer gebruikt in de reguliere medische wetenschap!
Naja hij HEEFT tenminste een bron, geen betrouwbare maar een bron... En hoeveel mensen ken jij die ut gebruikt hebben en waarbij het niet werkte???
Maar hoe weet je dat dat kwakzilver ervoor gezorgd heeft dat die persoon genezen is? Hij kan ook puur toevallig uit zichzelf genezen zijn, en dat dat kwakzilver er niets mee te maken heeft. Het kan ook puur aan placebo-effecten liggen. Eén persoon die miraculeus beter wordt na het slikken van kwakzilver, is überhaupt geen wetenschappelijk bewijs! Hoeveel mensen hebben er niet kwakzilver geslikt, die niet beter zijn geworden - misschien zelfs nog zieker?

Verwijderd

Ze hebben geen stofwisseling, ze planten zichzelf niet voort, ze bewegen zich slechts passief voort - het zijn slechts levenloze DNA-bommen.
Off topic:
Virussen planten zichzelf niet voort? Graag even terug naar de middelbare school, 2e klas HAVO is genoeg... Virussen modificeren het DNA in cellen van de gastheer, zodat de betreffende cel verandert in een virae-fabriek door pure DNA manipulatie. De betreffende cel gaat zóveel virae aanmaken dat het celomhulsel (membraan) scheurt en de virae vrijkomen.

Dit hele verhaal kan linea recta bij de broodje aap verhalen.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op 19 juli 2003 @ 16:02:
Off topic:
Virussen planten zichzelf niet voort? Graag even terug naar de middelbare school, 2e klas HAVO is genoeg... Virussen modificeren het DNA in cellen van de gastheer, zodat de betreffende cel verandert in een virae-fabriek door pure DNA manipulatie. De betreffende cel gaat zóveel virae aanmaken dat het celomhulsel (membraan) scheurt en de virae vrijkomen.
Ik had moeten zeggen dat virussen zichzelf niet zelf voortplanten. Het is immers de gastheercel die dat voor ze doet! De virussen zelf doen helemaal niets. Alles wat met het leven te maken heeft wordt gedaan door de gastheercel. Het virus zelf leeft dus niet!

EN HET MEERVOUD VAN VIRUS IS VIRUSSEN. NIET VIRI, NIET VIRII, EN ZEKER NIET VIRAE. Sjeesj... (Sorry voor de caps, mais ça m'énerve!)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 16:02:
[...]

Off topic:

Dit hele verhaal kan linea recta bij de broodje aap verhalen.
Wat lees je nou in je eigen verhaal? Het virus plant zichzelf niet voort, maar zet de gastcel aan tot het reproduceren van de DNA structuur van de indringer. Da's dus pzies wat hier al 2-3 keer gezegd is en wat jij hier zelf ook neerpent :)

edit -> Te Laat ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MissingDog op 19-07-2003 16:08 ]

Verwijderd

Na al dat gepraat over virussen, bacterien, schimmels en andere kwade meercelligen, die ons ziek maken ben ik nog gaan denken over een stukje Beginnerspost wat dus absoluut totale onzin is:
Colloidal Silver bestaat uit elektrisch geladen zilverdeeltjes die extreem klein zijn en zweven in gedistilleerd water.
Elke stof is in de natuur electronish gezien neutraal, of probeert dat te zijn. Kijk maar bijvoorbeeld naar zouten, die als GEHEEL electronish neutraal zijn. Hier is een middel, opgelost in gedestileerd water (neutraal geladen voor zover ik weet), dat elektronish NIET neutraal is. Deze zilverionen kunnen zo dus niet eens in het water zitten, ze hebben daarbij minimaal een ander, negatief geladen ion voor nodig.
Wat is Colloidal Silver?

Colloidal Silver bestaat uit elektrisch geladen zilverdeeltjes die extreem klein zijn en zweven in gedistilleerd water. Met hun diameter tussen de 0.01 en 0.001 micron zijn ze kleiner dan virussen en hebben ze het vermogen om te penetreren.
Elektrisch geladen zilverdeeltjes zijn allemaal positief geladen en stoten elkaar dus af, ze kunnen dus nooit bij elkaar clusterren, om zo ezamelijk door het water te zweven. Bovendien zou het dan geen oplossing meer zijn, en zou de zilver op ten duur gaan neerslaan. Bovendien word hier ook weer beweert dat ze een electronish GELADEN oplossing hebben, wat gewoonweg niet waarschijnlijk is.
Colloidal Silver is een anorganisch metaal, dat niet door een cel kan worden geabsorbeerd. Het werkt als een krachtig antibioticum met breed spectrum. Alle enkelcellige bacteriën, schimmels en virussen gebruiken een bepaald enzym voor hun metabolisme.
...
Ook meercellige vormen laten het vaak afweten waneer zij in contact zijn gekomen met Colloidal Silver.
Hier waren we het al vrij over eens... Virussen zelf verschillen gigantisch van al het anderen, en ze doen ZELF niet aan metabolisme, dat doet hun gastheer. Bovendien werken bacterien weer heel anders als alle andere organismen. En staan schimmels qua metabolisme vrij dicht bij de dieren, en zal het dus ook wel eens gevaarlijk voor ons kunnen zijn... De meercellige vormen die zij bedoelen kunnen schimmels zijn, maar ze kunen ook schadelijke dieren bedoelen...

Bovendien als ik met dat 'wondermiddel' alle bacterien, en schimmels uitroei die in en op mijn lichaam zitten zal ik enorme last krijgen van mijn eigen metabolisme omdat onze spijsvertering zeer zeker gebruikt maakt van een hele reeks aan bacteriesoorten om voedselresten te verteren 8)

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Mx. Alba schreef op 19 July 2003 @ 15:36:
[...]
Er wordt letterlijk gezegd dat dat kwakzilver virussen kan penetreren.
Kwakzilver? Ik ken wel kwikzilver (andere naam voor kwik, oftewel Hg. ) en kwakzalver (pseudomedicus, knoeier) maar kwakzilver is een nieuwe.

Kwik is ook als medicijn gebruikt, en dat is minder verbazend. Kwik is namelijk een zwaarmetaal, en (dus) giftig. Dat betekent wel dat het biologisch actief is, en ingrijpt op de stofwiseling van cellen. Dat is ook een kenmerk van medicijnen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

MSalters schreef op 21 July 2003 @ 00:08:
[...]

Kwakzilver? Ik ken wel kwikzilver (andere naam voor kwik, oftewel Hg. ) en kwakzalver (pseudomedicus, knoeier) maar kwakzilver is een nieuwe.

Kwik is ook als medicijn gebruikt, en dat is minder verbazend. Kwik is namelijk een zwaarmetaal, en (dus) giftig. Dat betekent wel dat het biologisch actief is, en ingrijpt op de stofwiseling van cellen. Dat is ook een kenmerk van medicijnen.
Waarom denk je nou dat ik het kwakzilver noemt? Het is zilver, en het wordt gebruikt door kwakzalvers. Kwakzilver dus. Met als leuke bijsmaak dat kwikzilver inderdaad zwaar giftig is, en colloidal silver (kwakzilver dus) ook alleen maar negatieve effecten op de gezondheid heeft. :)

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Reyn Eaglestorm schreef:
EN HET MEERVOUD VAN VIRUS IS VIRUSSEN. NIET VIRI, NIET VIRII, EN ZEKER NIET VIRAE. Sjeesj...
offtopic:
Inderdaad, want virus betekent in het oorspronkelijke Latijn iets anders, wat al een soort meervoud is, zoals 'zand'. In het Latijn heeft het daarom geen meervoud.

[ Voor 4% gewijzigd door Confusion op 21-07-2003 12:34 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:06

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Mx. Alba schreef op 19 July 2003 @ 15:36:
[...]
Je kan net zo goed aan iemand aanraden dropjes te eten. Behalve dat dropjes geen nare bijwerkingen hebben.
[...]
Sorry, maar ook dropjes hebben (in sommige gevallen) een nare bijwerking en wel hoge bloeddruk. Dit wordt veroorzaakt door glycyrrhizine, afkomstig uit de wortel van de zoethoutstruik.

On-topic:
Metallisch zilver (en niet in een colloidale oplossing) heeft wel een ontsmettende werking op water (helaas geen 100%) en dit wordt ook wel in de praktijk gebruikt, meestal voor de conservering van reeds gezuiverd water. De hierbij afgegeven hoeveelheid zilver is dusdanig laag dat dit geen negatieve effecten oplevert voor de meeste meercellige organismen waaronder vrijwel alle zoogdieren.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1