Toon posts:

Maxtor 160GB Master, IBM 80GB Slave?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, een nieuwe HD gekocht, de Maxtor Diamondmaxplus 9 160 GB. Deze netjes Master gehangen, geinstalleerd en doet het lekker. Nu heb ik mijn oude schijf erbij gehangen, maar welke instelling ik ook gebruik (master, slave, cs, geen jumper) hij start niet door en ziet in de bios wel beide schijven, maar bij het opstarten blijft ie hierop hangen :( . (met CS start ie wel door, maar zie ik em niet in windows)

Wie kan mij hierbij helpen? :P

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:39

Maximus

There is no substitute

Op je IBM staat nog een boot partitie. Deze moet dus als master omdat hij anders *volgens mij* niet kan booten. Je maxtor moet dan als slave. Je kan het wel zo doen mocht je het willen door de C:\ van de ibm weg te smijten de maxtor master doen en dan windows / gnu linux opnieuw te installen

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-03 22:40

chaser

als je als bestandsysteem fat32 hebt maakt het niet uit of het een bootpartitie is
Je moet er dan gewoon van kunnen lezen als slave
welke windows versie heb je?

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb xp pro en als bestandssysteem NTFS....

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 10:51 ]

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-03 21:39
hmm
volgens mij heeft maxtor ook bepaalde programmatjes hiervoor op hun site staan. Misschien dat die een oplossing kunnen geven? Als je bios hem ziet zou windows hem zeker gewoon moeten kunnnen zien. Zelf heb ik een 120 Gb maxtor en een 80 Gb, allebei 7200 rpm en 120 Gb als master en 80 Gb als slave op een P4P800, maar liep ook niet in 1 x

Anders kun je natuurlijk ook nog proberen om allebei de schijven op cable select te zetten!

Verwijderd

als je hem in de bios ziet dan is je installatie goed en moet je er voor de rest afblijven.
formatteer bijde schijven en zet windows opnieuw op je 160 gb maxtor.
Pagina: 1