Toon posts:

[NT4] Admin Pwd vergeten

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht maar ik heb nog niets kunnen vinden wat me hier bij kan helpen.

Mijn NT4 machine start gewoon op en logt ook in met het admin password (via tweakUI)

Nu zoek ik een manier om het wachtwoord te achterhalen of eventueel te resetten.

Ik heb al verschillende topic's gelezen met tools die via een linux bootdisk de SAM resetten, maar dit gaat niet want d'r zit geen floppiedrive of cdrom drive in de pc.

wat ik dus zoek is een manier om via de dos prompt of via een win32 proggie het wachtwoord kan resetten (of lezen)

Ik hoop dat ik geen modje's boos maak en/of slotjes uitlok, maar ik ben radeloos aan het worden en ik wil mijn systeem niet herinstalleren.

Verwijderd

FF een floppy drive of CD-rom speler ritselen? Lijkt me de beste optie......

Verwijderd

mmmmm.. hij logt automatisch in zeg je....
stel dan in usermanager ff bij de admin account in dat je het password moet wijzigen bij de eerstvolgende keer aanloggen...
rebooten, en bij het inloggen moet je dan een nieuw password opgeven, en volgens mij vraagt hij daar niet om de oude....

• reminder
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

reminder

oi....

Effe een tweede admin account maken en daarmee de eerste deleten en weer opniuw aanmaken ?

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

De gebruiker Administrator kan niet verwijderd maar alleen hernoemt worden. Je hebt bij Microsoft een stuk software dat je kunt downloaden om passwords te resetten voor recovery doeleinden. Dit is geheel legaal omdat men sowieso al verwacht dat je fysiek toegang moet hebben tot het systeem. Je moet het op een diskette zetten en daarvan booten. Werlkt ongeveer net als die LiLo boot diskette die bij beheerders veel gebruikt wordt om passwords te resetten als laatste redmiddel. In het illigale circuit misbruikt men dit om toegang te verkrijgen tot systemen inderdaad.

Verwijderd

of anders even het programmatje passware kopen daar kan het ook mee.. ik heb het al gebruikt onder win2k en winxp nt4 heb ik het nog niet mee getest maar dat zal ook wel werken!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 07:35

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Er zijn bootfloppen op basis van linux waarmee je via het floppy het admin wachtwoord kan wijzigen. Voor het automatisch aanloggen:
[knip]

Suc6

[Edit]
Door Compubiter: Links verwijderd

[ Voor 73% gewijzigd door Compubiter op 18-07-2003 10:24 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Weet niet of et bij NT4 ook zo is, maar toen ik in tweakui deze optie instelde, kreeg ik de waarschwuing dat het wachtwoord not encrypted in het register zou worden opgeslagen, misschien kun je daar eens zoeken?

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 14:50
_DPC_Null2k schreef op 18 July 2003 @ 01:14:
Effe een tweede admin account maken en daarmee de eerste deleten en weer opniuw aanmaken ?
IDD de simpele goede manier
een 2de administrator maken
onder die naam inloggen
en het wachtwoord wijzigen van de standaard administrator

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 21:55
Als het een autologon is dan staat het wachtwoord gewoon plaintext in de registry..
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WinLogon
Moet je daar maar even in zoeken..

Pvouput live

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

musrmgr opstarten, wachtwoord wijzigen? :?
Ik zie het probleem niet zo, als die bak gewoon inlogd...

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Beekforel schreef op 18 July 2003 @ 09:11:
musrmgr opstarten, wachtwoord wijzigen? :?
Ik zie het probleem niet zo, als die bak gewoon inlogd...
bij password wijziging moet je het oude password ook weten..dat is dus het probleem want die weet de TS niet meer

• paerad
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Niet als je de admin bent, dan kan je 'set password' doen ;-)

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

In NT ook :?
Niet met de musrmgr... ik heb het even geprobeerd, als ik hier lokaal inlog als Administrator, kan ik het wachtwoord gewoon wijzigen...
Start > Run > musrmgr > dubbelklik op administrator, wachtwoord 2 kaar wijzigen...

Ja NT :z

[ Voor 20% gewijzigd door Beekforel op 18-07-2003 09:18 ]

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik weet niet zeker of het ook met NT4 werkt maar op W2k werkt dit in ieder geval wel:

NET USER administrator <password>

PS: dit werkt alleen op de local SAM. Als je het wachtwoord op de Domain Controller wilt aanpassen moet je "/domain" er achteraan toevoegen.

• Krypt
Vraag me toch echt af waarom mensen een wachtwoord gaan veranderen als je het dus gewoon uit kunt lezen maarja...

De AutoAdmin logon (die hier dus wordt gebruikt) wordt als een security risk beschouwd omdat het plain text in de registry komt te staan... als je dus als deze user (auto)ingelogd bent kun je het dus gewoon weer uitlezen.. kun je zelfs met remote register...

Pvouput live

Verwijderd

als je de key erbij vermeld zou dat wel makkelijk zijn!

• Krypt
Kijk eens 7 posts hoger dan je neus lang is :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Krypt op 18-07-2003 09:35 . Reden: Nederlands is moeilijk |:( ]

Pvouput live

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

paerad schreef op 18 July 2003 @ 09:16:
Niet als je de admin bent, dan kan je 'set password' doen ;-)
werkt niet op windows NT 4.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:56
mutsje schreef op 18 July 2003 @ 09:41:
[...]

werkt niet op windows NT 4.
Gebruik even Hyena, daar kan het wel mee.

Verwijderd

Krypt schreef op 18 juli 2003 @ 09:31:
Kijk eens 7 posts hoger dan je neus lang is :Y)
sorry 8)7

ben nog niet helemaal wakker :z

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Kan de TS ook es gaan vertellen hoe het er voor staat :?

Ik weet trouwens 100% zeker dat je je wachtwoord kan wijzigen onder NT4, zonder dat je het oude weet... musrmgr.exe does the trick!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Je kunt je password op de een of andere manier resetten. Het wachtwoord wijzigen is niet de bedoeling zoals je hier kunt lezen. Password resetten is vaak genoeg te vinden in de search/op Google :).

Anders moet je even kijken of je ergens een floppy-drive kunt lezen. Dit soort dingen via GoT vragen, is natuurlijk niet de bedoeling, aangezien wij niet precies weten wat er achter die PC gebeurt. De enige mogelijk is op GoT om het wachtwoord te resetten, maar dat is vaak genoeg besproken. En als jij niet zeker weet of een onderwerp wel of niet kan, moet je dat vantevoren vragen, omdat een topic als dit altijd verkeerde reacties uitlokt. Zie ook de FAQ Policy.

[ Voor 58% gewijzigd door Compubiter op 18-07-2003 10:29 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.