"search the web" box, hoe weg te halen?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:31

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Ik heb rechtsboven in mijn scherm ineens een klein boxje met daarin "search the web". Er is een "Go" button en een onderwerpen button ("Top searches"). Verder kan je een keyword intikken. Rechtsklikken doet het niet, er staat niets op mijn bureaublad of in de programs. Ook de "verwijder software" in mijn config scherm rept niet over dit proggie. Tot nu toe zegt zelfs regedit niets over mijn zoektochten. Kent iemand dit zoekboxje en belangrijker, hoe haal ik het weg?!

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Rechter muisknop op werkbalken

En draai Ad-Aware maar een keertje www.lavasoftusa.com

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 00:16 ]

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

-Stef- schreef op 18 July 2003 @ 00:10:
Rechtsklikken doet het niet
Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 00:15:
Rechter muisknop op werkbalken
:Y) :P

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

goeiemorgen....

Als je searched, welke search-engine gebruikt hij dan?

Verwijderd

Zit het in internet explorer?
Dan kan is het gewoon een element, zoals adresbalk, standaardknoppen, koppelingen, knop 'ga naar' etc (waarvan je alleen adresbalk en standaardknoppen nodig hebt, trouwens).

Die hele handen kan je aan- en uitzetten dmv rechtermuisklik of beeld ---> werkbalken en dan uitvinken wat uit moet.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 02:01 ]

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Ad Aware 6 heb ik al geprobeerd maar dat laat het progje intact. Als ik thuis ben zal ik de rest eens uitproberen. Het zit trouwens niet in I.E. maar het boxje "hangt"op mijn bureaublad. Is trouwens ook niet te verplaatsen.

[ Voor 33% gewijzigd door -Stef- op 18-07-2003 12:37 ]

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Adaware 6 runnen, spybot runnen en regcleaner (het bestand is te vinden in program files (windowactive.exe) suc6, het komt van lop.com

E-Developing

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 00:20:
goeiemorgen....

Als je searched, welke search-engine gebruikt hij dan?
Dan searcht het via www.topsearcher.com.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:10

Nakebod

Nope.

-Stef- schreef op 18 July 2003 @ 12:36:
..
Het zit trouwens niet in I.E. maar het boxje "hangt"op mijn bureaublad. Is trouwens ook niet te verplaatsen.
Is het dus je desktop zelf? Niet toevallig, misschien zonder dat je het weet, een Active Desktop aangezet ofzo?
Lijkt het op dit moment namelijk meer op.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Het klinkt inderdaad heel erg als lop.com (Meestal geïnstalleerd aan de hand van een security pop-up van C2, maar tegenwoordig ook in Messenger Plus)

Via onderstaande link kan je alle lop.com uninstallen :

http://lop.com/new_uninstall.exe

P.S. Dit is geen Fake link, dit werk echt (waarschijnlijk zijn ze bij lop.com bang geworden voor de anti-spam wetgeving aangezien ze nu een uninstaller aanbieden via het web)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Batsies schreef op 18 juli 2003 @ 12:37:
Adaware 6 runnen, spybot runnen en regcleaner (het bestand is te vinden in program files (windowactive.exe) suc6, het komt van lop.com
Ad Aware vindt niets, Regedit en RegCleaner niets. Ook windowactive.exe staat niet in mijn Program Files folder.

Ik heb die uninstall.exe geprobeerd maar het helpt niets. Hier heb ik een screendump van de ploert. Als ik de "show desktop" in mijn quicklaunch gebruik verdwijnt het dus het zit niet op mijn desktop. Ik zie trouwens op lop.com dat het wel dezelfde zooi is, alleen werkt de uninstall dus niet. :(

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fierst/topsearcher.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door -Stef- op 18-07-2003 19:35 ]

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:57
Kun je geen aanwijzingen vinden in Taakbeheer, via Ctrl-Alt-Delete. Omdat het programma dus geen Active Desktop is, zou het daar in moeten staan (bij "processen").

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Gelukt! Na Uninstall.exe gerestart en het is weg. Taai rakkertje. Bedankt allen.

Verwijderd

Ik zelf heb het probleem met deze searchsoftware ook, maar tot nu toe is het me niet gelukt om het te verwijderen ondanks de volgende stappen die ik heb ondernomen:

- Adaware (vondt het; verwijderd; geen resultaat)
- Spybot (vondt het; verwijderd; geen resultaat)
- Uninstaller lop.com (geen resultaat)

Ik wordt echt gek van die irritante balk, bij mij staat er "greessfdrgl". Bij alle stappen die ik ondernam heb ik mijn laptop opnieuw opgestart en dan was het programma als nog niet weg. Ook het uninstall programma van lop.com zelf heeft geen enkel effect gehad. Zelfs wanneer het programma uninstall klaar was, bleek het programma nog te werken.

Weet iemand hoe ik het anders zou kunnen verwijderen, want dit komt echt mij strot uit en ik heb net mijn OS (Windows XP pro) en software opnieuw geinstalleerd en niet zoveel zin om dat dus weer te doen.

Ik scheit echt op dat klote lop.com :(
Dankzij MSN Messenger PLUS heb ik dit dus nu op mijn laptop, echt zwaar klote!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 13:29 . Reden: Toevoeging ]

Verwijderd

ik heb ook die topsearcher search en met ad-aware en spybot wordt het wel verwijderd maar als ik weer opnieuw opstart is ie er gewoon weer :(

ik krijg m niet weg!!!! gdvrdomme...

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Heb je wel via ctrl-alt-del de processen ervan gekilled? Ad-Aware/Spybot S&D geupdate? Probeer het anders even in veilige modus.

Verwijderd

ik heb de oplossing gevonden!

RUN/MSCONFIG intoetsen/STARTUP en dan staat er ergens REGEDIT.EXE -S. Vinkje weghalen en dan rebooten.

Door dit vervelende rakkertje kwam topsearcher telkens terug na het rebooten, hoevaak ik Ad-Aware of Spybot ook gebruikte. Zelfs handmatig de Registry schoonmaken hielp niet.

Nu is alles weer toppie! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 19:35 ]

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 11:32

DeTeraarist

#Boots2Asses

Maar nu heb je hem nog steeds, het enige wat je nu hebt gedaan is het stoppen van het starten van die zooi, nu nog echt verwijderen...

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 12:00:

Ik scheit echt op dat klote lop.com :(
Dankzij MSN Messenger PLUS heb ik dit dus nu op mijn laptop, echt zwaar klote!
Is dit geen sponsorprogramma van Messenger Plus? In dat geval heel Messenger Plus uninstallen. vervolgens weer opnieuw installeren , alleen niet accoord gaan met het installeren van het sponsorprogramma, deze vraag wordt je gesteld tijdens de installatie
Pagina: 1