b-gone schreef op 18 July 2003 @ 01:04:
Goed, dat ik er geen last van heb is duidelijk (heb ik ook niet beweerd) en daar wil ik verder ook niet op ingaan. Het gaat mij er meer om waar je (ok, het GoT-team) het onderscheid maakt tussen gewenste/interessante meuk en trash.
GoT kan niet in wat voor een weg beoordelen of iets wel of niet in de meuktracker komt. De mensen die kijken of iets wel of niet in de Meuktracker verschijnt zijn de meukposters zelf en de T.net redactie. GoT heeft hier geen enkele invloed op en heeft hier ook niks mee te maken. Ik snap ook niet waar jij GoT vandaan haalt?
Een voorbeeld: Adobe Acrobat. De freeware/shareware versie wordt in m-t gezet, de updates van Acrobat 6.0 Pro dan weer niet (en die wordt toch prof. ingezet..).
Wij beoordelen datgene wat ingestuurd is door de mensen en gaan regelmatig zelf de sites af. Hierbij kan het voorkomen dat een update niet gezien of opgemerkt wordt. Ook hebben wij niet altijd tijd en zin om alles af te gaan.
GoT beoordeelt de waarde van de meuk, maar o.b.v. welke criteria?
Zoals eerder gezegd; GoT bepaald niks van de meuktracker. Wij hebben hier een beleid voor, en dat houdt in dat een bepaalde update niet ouder mag zijn dan x-aantal dagen. De meuktracker is er om recente update op te merken naar de user toe. Ook wijzen wij sommige betaversies af omdat ze oninteressant zijn voor de lezer.
Of is bijv een update van Quark Express dan ook mogelijk?
Waarom niet? QE wordt gebruikt en kan in de meuktracker verschijnen. Net zoals een update voor Corel Venture en elk ander DTP-programma. Het moet natuurlijk wel een recente update zijn, want met een jaar oude patch kunnen we niks beginnen.
Of wat te denken van de PS/PSP plugins?
Als we plug-ins in de meuktracker gaan zetten voor PS/PSP dan moeten we ook plug-ins van Winamp, mIRC, WMP en weet ik wel niet allemaal meer. Daar is geen beginnen aan en dat is dan ook meteen de voornaamste rede dat we die niet plaatsen.