Meuk in Meuktracker: hoever moet je gaan?

Pagina: 1
Acties:

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Goed,
omdat ik een (terechte) "slap on the wrist" kreeg m.b.t. het feit dat ik commentaar leverde IN een meukpost op het posten van bepaalde (software) updates open ik hier het topic.

Ik vroeg me af in hoeverre bijv. een update Service Pack MS SBS nog in de meuktracker behoort? Mijn opmerking was dat dit niet echt zo snel door tweakend Nederland zal worden gedraaid en daarom overbodig in de M-tracker is........

Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

- Je hebt er geen last van als je het niet interessant vindt
- De gemiddelde bezoeker op de frontpage is waarschijnlijk ouder dan jij denkt, een groot deel werkt fulltime in de IT en leest T.net mede vanuit professioneel oogpunt. Je definitie van "tweakend Nederland" is waarschijnlijk dus toch een andere dan wij hanteren.

[ Voor 59% gewijzigd door Wouter Tinus op 18-07-2003 00:02 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• b-gone
Wouter Tinus schreef op 17 July 2003 @ 23:59:

- De gemiddelde bezoeker op de frontpage is waarschijnlijk ouder dan jij denkt, een groot deel werkt fulltime in de IT en leest T.net mede vanuit professioneel oogpunt. Je definitie van "tweakend Nederland" is waarschijnlijk dus toch een andere dan wij hanteren.
Geloof ik meteen (ben daar zelf ook werkzaam in ft) alleen volg ik niet zo wat leeftijd daarmee te maken heeft.
Echter, degenen die prof. met IT bezig zijn, zullen dit soort nieuws via de offic. kanalen al eerder vernemen (MS Corporate abo's etc.) en betreffende updates d/l-en of op andere wijze ontvangen. Daarnaast is SBS nu niet echt end-user software.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

b-gone schreef op 18 July 2003 @ 00:26:Geloof ik meteen (ben daar zelf ook werkzaam in ft) alleen volg ik niet zo wat leeftijd daarmee te maken heeft.
Dat jonge mensen nog op school zitten of studeren.
Echter, degenen die prof. met IT bezig zijn, zullen dit soort nieuws via de offic. kanalen al eerder vernemen (MS Corporate abo's etc.) en betreffende updates d/l-en of op andere wijze ontvangen.
Alle software in de meuktracker is eerder elders te vinden. Zo goed als al het nieuws ook. Dat is met SBS SP1a niet anders, klopt, maar geen reden om het niet te posten.
Daarnaast is SBS nu niet echt end-user software.
We berichten ook over Itanium's, NAS, nanotechnologie, Windows Server 2003, etc., en vele andere dingen waar een end-user nooit mee te maken zal krijgen, maar mogelijk wel interessant vinden.

In dit geval zullen dat misschien minder mensen zijn dan normaal, maar who cares, als iemand netjes zo'n kant-en-klaar verhaaltje instuurt, waarom zouden wij het dan trashen, je hebt er toch geen last van ofzo?

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter Tinus op 18-07-2003 00:35 ]

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 14:52
Het is verdomde moeilijk een site te beheren waar alleen info mag verschijnen die de user die er op dat moment is interesseert. Je zou dan per user moeten aanvinken welke hard/software hij bezit en waar hij in geinteresseerd is. Vervolgens zou je enkel gerelateerde content aan moeten bieden, wat gewoon zowel onhaalbaar als onlogisch is, een user kan tenslotte best zelf uit een pagina met linkjes de voor hem interessante onderwerpen halen. Het ontvangen van update's die jij interessant vind is overigens bij de Meuktracker en in de Buyers Zone al mogelijk (al dan niet met behulp van e-mail).

Stel je eens voor, dat nadat een update gepost is op T.net slechts tien mensen er een kijkje gaan nemen waarvan er slechts 7 ook blij zijn het te weten. Dan heb je wel zeven mensen blij gemaakt en niemand enig leed bezorgt. Dan is het dus wel degelijk zinnig geweest dat je het gepost hebt. Bovendien komen er honderden tot duizenden mensen per dag op T.net en is de kans groot zat dat het iemand interesseerd.

http://twitter.com/randalpeelen

• b-gone
Goed, dat ik er geen last van heb is duidelijk (heb ik ook niet beweerd) en daar wil ik verder ook niet op ingaan. Het gaat mij er meer om waar je (ok, het GoT-team) het onderscheid maakt tussen gewenste/interessante meuk en trash.
Een voorbeeld: Adobe Acrobat. De freeware/shareware versie wordt in m-t gezet, de updates van Acrobat 6.0 Pro dan weer niet (en die wordt toch prof. ingezet..). GoT beoordeelt de waarde van de meuk, maar o.b.v. welke criteria? Of is bijv een update van Quark Express dan ook mogelijk? Of wat te denken van de PS/PSP plugins?

Verwijderd

Heb ook al links zitten doorgeven die uiteindelijk niet verschijnen en waarvan ik denk: Komaan ... Dat is niet belangrijk genoeg en andere meuk wel ???

Maar goed ... Hangt inderdaad af van hoe belangrijk zij het vinden :)

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
b-gone schreef op 18 July 2003 @ 01:04:
Goed, dat ik er geen last van heb is duidelijk (heb ik ook niet beweerd) en daar wil ik verder ook niet op ingaan. Het gaat mij er meer om waar je (ok, het GoT-team) het onderscheid maakt tussen gewenste/interessante meuk en trash.
GoT kan niet in wat voor een weg beoordelen of iets wel of niet in de meuktracker komt. De mensen die kijken of iets wel of niet in de Meuktracker verschijnt zijn de meukposters zelf en de T.net redactie. GoT heeft hier geen enkele invloed op en heeft hier ook niks mee te maken. Ik snap ook niet waar jij GoT vandaan haalt?
Een voorbeeld: Adobe Acrobat. De freeware/shareware versie wordt in m-t gezet, de updates van Acrobat 6.0 Pro dan weer niet (en die wordt toch prof. ingezet..).
Wij beoordelen datgene wat ingestuurd is door de mensen en gaan regelmatig zelf de sites af. Hierbij kan het voorkomen dat een update niet gezien of opgemerkt wordt. Ook hebben wij niet altijd tijd en zin om alles af te gaan.
GoT beoordeelt de waarde van de meuk, maar o.b.v. welke criteria?
Zoals eerder gezegd; GoT bepaald niks van de meuktracker. Wij hebben hier een beleid voor, en dat houdt in dat een bepaalde update niet ouder mag zijn dan x-aantal dagen. De meuktracker is er om recente update op te merken naar de user toe. Ook wijzen wij sommige betaversies af omdat ze oninteressant zijn voor de lezer.
Of is bijv een update van Quark Express dan ook mogelijk?
Waarom niet? QE wordt gebruikt en kan in de meuktracker verschijnen. Net zoals een update voor Corel Venture en elk ander DTP-programma. Het moet natuurlijk wel een recente update zijn, want met een jaar oude patch kunnen we niks beginnen.
Of wat te denken van de PS/PSP plugins?
Als we plug-ins in de meuktracker gaan zetten voor PS/PSP dan moeten we ook plug-ins van Winamp, mIRC, WMP en weet ik wel niet allemaal meer. Daar is geen beginnen aan en dat is dan ook meteen de voornaamste rede dat we die niet plaatsen.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Aanvullig op Robin: voor een groot deel is het ook afhankelijk van wat bezoekers insturen. Als niemand een update instuurt is de kans groot dat wij hem ook nooit zullen plaatsen. Gaan mensen dat wel doen dan kan het er in verschijnen op een rustig moment, ook al is het iets waar misschien weinig mensen op zitten te wachten :).

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:33

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Als redelijk frequente nieuwssubmitter denk ik over sommige van mijn submits "Dit is erg interessant!" Echter op het moment dat het op de Frontpage door de nieuwsposters wordt geplaatst zie je weinig reacties. :|
Het licht niet altijd aan de redactie van de Meuk en/of het nieuws, maar eveneens aan het feit dat ik denk/dacht, dat de door mij gesubmitte nieuws erg interessant is/was, anderen duidelijk niet, waaronder de tweakers.

De redactie werkt daarnaast ook nog eens met een beperkte hoeveelheid vrijwilligers. Die op vrijwillige basis het nieuws en de meuk, bovenop de totale Frontpage verzorgen. Zij zullen vanwege hun beperkte beschikbare tijd, ivm met hun werk en/of studie keuze's moeten maken. Zo kan het dus gebeuren dat gesubmitte nieuws- en/of meukpostings, niet worden behandeld aangezien er niemand is die deze posting kan uitwerken.
Dat is natuurlijk niet altijd leuk voor de submitter, maar helaas dat gebeurt nu eenmaal.

offtopic:
btw er is een verschil tussen GoT en de Frontpage.

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 14:52
Longbeard schreef op 18 July 2003 @ 01:36:
De redactie werkt daarnaast ook nog eens met een beperkte hoeveelheid vrijwilligers. Die op vrijwillige basis het nieuws en de meuk, bovenop de totale Frontpage verzorgen.
Meuk en Nieuws-posters worden wel degelijk betaald. Er zijn dan zat banen waar je meer voor krijgt en het is wellicht meer een bedankje voor de inzet dan een contributie aan die mooie auto die je binnekort wilt kopen maar betaald krijgen ze ;).

http://twitter.com/randalpeelen

Pagina: 1