Toon posts:

[algemeen] Ack functie voor encryptie

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo allen,

ik moet iets decoderen. Er wordt als hint gegeven dat ik een ack function moet gebruken. weet iemand wat dit is? Ik heb uren gegoogled, maar echt helemaal niets erover gevonden. Kan iemand mij verder helpen?

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:25

Tomatoman

Fulltime prutser

ack zal wel staan voor 'acknowledge'. Zonder wat meer informatie zegt dat echter nog steeds niet. Over wat voor encryptiealgoritme heb je het hier?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Topicstarter
tomatoman schreef op 18 July 2003 @ 00:16:
ack zal wel staan voor 'acknowledge'. Zonder wat meer informatie zegt dat echter nog steeds niet. Over wat voor encryptiealgoritme heb je het hier?
tja als ik dat eens wist was het allemaal een stuk makkelijker

Ik heb een stuk gecodeerde text die ik moet decoderen

dat van acknowledge had ik zelf ook al bedacht, maar dan krijg je alleen dingen met TCP/IP ed. Ik denk eerder dat het iets is met Asyschronus Code bla bla bla

Ik weet dus niet wat voor algoritme het is. Ik weet wel dat het op te lossen is omdat andere mensen het ook hebben gedaan

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08
Kun je de exacte vraagstelling hier misschien neerzetten? Ik heb nl. het idee dat ik iets subtiels mis. (Zet hier dus ook een stuk gecodeerd bericht neer.)

Decryptie (en encryptie) is vaak een combinatie van substitutie en permutatie. Als je ack-functie nou een van beide voor z'n rekening neemt dan zou het kunnen, ware het niet dat ik geen idee heb wat een ack-functie zou kunnen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 18-07-2003 00:35 ]

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 23:45:
hallo allen,

ik moet iets decoderen. Er wordt als hint gegeven dat ik een ack function moet gebruken. weet iemand wat dit is? Ik heb uren gegoogled, maar echt helemaal niets erover gevonden. Kan iemand mij verder helpen?
Ik vind je vraagstelling ook niet helemaal duidelijk. Wat moet je decoderen? Welke taal? Heeft het sowieso iets te maken met de TCP/IP suite? Moet je packets decoden?

Sundown Circus

Verwijderd

Was de bedoeling van een hack-challenge niet dat je zelf op onderzoek moest gaan en je eigen talenten en resources gebruiken?
Hier op GoT is het in ieder geval de bedoeling dat je in je openingstart duidelijk bent in wat je probleem is en wat je eraan gedaan hebt. Hulp aan huiswerk of challenges is niet helemaal de bedoeling zoals je al wist: Lokaal adres geven aan website

.c: ack();
tcp/ip: syn/ack

Heb je zelf al een begin gemaakt met code ?
Wat moet je decoderen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 04:42 ]

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Hup 't is geen GoT challange ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.