Toon posts:

Q: partition restore firewire harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag was een collega zo leuk om bij het installeren van Windows Server 2003 per ongeluk de partitie van mijn 250GB Maxtor 5000XT externe harddisk (connected over firewire of usb) te deleten i.p.v. de lokale harddisk...

Ik zoeken hoe je dat kon herstellen, las ik ergens dat als je opnieuw de patitie aanmaakte, dat dan alles weer terug zou zijn. Ik zo stom om dat te doen vanuit Windows Server 2003, de partitie is er weer, maar wordt aangegeven als "Unformatted". Meeste tools voor herstellen partities werken met een bootdisk onder dos. Dan wordt alleen de harddisk niet gezien (want gen firewire/usb drivers geladen).

Heb gepropbeerd met:
- Partition Magic Pro 7 (Ziet de partitie, zegt dat hij ongeformatteerd is, maar kan vervolgens niets behalve formatteren en dat wil ik juist niet)
- TestDisk (onder linux en windows in dosbox), ziet de hele disk niet
- Disk manager (schiet ik ook niets mee op)

Onder linux zie ik de disk niet (gebruik bootable knoppix CD, heb geen linux geinstallerd staan dus kan niet even de Kernel hercompileren voor firewire drivers)

Iemand enig idee of er een Windows programma is die de partitie tabel kan herstellen, zodat ik mijn data (die natuurlijk niet gebackupped is, want daar had ik eigenlijk deze disk voor!) weer terug krijg?

Thanks,

Een radeloze en moedeloze Serge

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

-> Software Algemeen (geen slotje, aangezien je al heel wat geprobeerd hebt ;)).

En heb je in de OM-FAQ gekeken?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:01

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Iemand enig idee of er een Windows programma is die de partitie tabel kan herstellen, zodat ik mijn data (die natuurlijk niet gebackupped is, want daar had ik eigenlijk deze disk voor!) weer terug krijg?
Je kan met het tooltje 'ptedit' van Partition Magic trachten de partitie tabel te repareren, maar geef je wat dat betreft weinig kans.
Omdat je dan precies moet weten wat je er in moet voeren, heb je dat niet eerder opgeschreven is dat lastig gokken ;)

Wat je wel kan doen is mbv. getdataback of soortgelijke programma trachten je data te recoveren.
Zie ook bovenstaande OM faq voor meer info erover en linkjes.
Enige waar je aan moet denken is dat je ruimte op een andere schijf moet hebben waar je je data op recoverd.

Zie ook met de search voor meer topics hierover:
bv [search=getdataback] en [search=data recovery]