Wat is de juiste toetsenbordindeling voor deze Compaq?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:42
Wie kent onderstaande toetstenbordindeling? Ging er vanuit dat het Italiaans, Spaans óf Portugees was, echter werken lang niet alle toetsen naar behoren bij die indelingen onder XP. SHIFT-Recht haakje geeft altijd een accolade met bovenstaande en dat zou toch een askerisk (sterretje, da's makkelijker :)) moeten worden.

Afbeeldingslocatie: http://speedfreakz.nl/got/keyb-m300.jpg

Heb al over GOT en Google heen gestruind, maar deze gaven net als de HP/Compaq site niet voldoende soelaas.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Hmm., probeer Turks eens... zomaar een gokje hoor :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Maestro
Lijkt me niet, als ik die tekst van de Caps-Lock (Bloq Mayús) op Google intoets, kom ik op Spaanstalige sites enzo. Ook dat "AVISO IMPORTANTE" klinkt niet echt Turks :D Zal het iig even proberen, niet geschoten is altijd mis...

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
WhizzCat schreef op 17 July 2003 @ 23:16:
Hmm., probeer Turks eens... zomaar een gokje hoor :)
Zou mischien best eens kunnen gezien die c met het vertikale streepje eronder.

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik zit me net te bedenken dat het ook Braziliaans kan zijn, dat is nl een afgeleide van het Portugees, maar is wel anders, zou je ook ff kunnen proberen :)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
WhizzCat schreef op 18 July 2003 @ 00:06:
Ik zit me net te bedenken dat het ook Braziliaans kan zijn, dat is nl een afgeleide van het Portugees, maar is wel anders, zou je ook ff kunnen proberen :)
Dan mischien toch eerder gewoon Portugees (als dat anders is dan Braziliaans, ik dacht van niet), er zit namelijk ook een euroteken onder de E.

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Maestro- schreef op 17 juli 2003 @ 23:11:
SHIFT-Recht haakje geeft altijd een accolade met bovenstaande en dat zou toch een askerisk (sterretje, da's makkelijker :)) moeten worden.
Moet je daarvoor niet de FN-toets (linksonder) ingedrukt houden ipv shift?

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-07 10:49
Je moet iets met alt gr doen geloof ik voor sterretje enzo..

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hebben Catalaans, Baskisch en die-vierde-taal-die-ze-in-Spanje-spreken soms ook eigen toetsenbord indelingen? Dan zou het een van die drie 'andere Spaansen' kunnen zijn.

Verwijderd

het lijkt me toch ook spaans, aviso importante is volgens mij spaans

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 00:29 ]

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

http://www.jimmy.com/Soft...KMP_SpanishArgentina.html

Ik vermoed dat het een versie is van een Spaans/Argentijns TB

http://www.jimmy.com/Software/KeyMapPro2/ -> Hele lijst met allemaal pics van keyboard layouts ;) altijd handig :)

edit: hmmmz, spaans is meer van hetzelfde geloof ik... 8)7

nog een edit :+

Laptop toetsenbord indelingen zuigen :(

Mijn klapdoos heeft een Franse indeling, maar die klopt volgens mij niet met de algemene franse indeling, erg vaag weer... maar wat ik gedaan heb is em gewoon met een VS indeling gebruiken, maar dan moet je wel blind kunnen tikken ;)

ik edit me suf :+ Baskisch en Catalaans komt ook in de buurt zo te zien

[ Voor 52% gewijzigd door WhizzCat op 18-07-2003 00:33 ]

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 08:50

Opa

Nu Multifocaal!

mkee, Baskisch is een compleet aparte taal, is het niet.
Portugees gebruikt de Ñ net zo zelden als Nederlands en Engels.

Catalaans is een goeie, maar ook een van de zuid-amerikaanse spaanse versies
Iig is het symbool rechts onder op een toets met de rechter alt (alt-Gr) te maken. Dus de Accolades met ALtGr + komma of AltGr + C-cedille.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Als ik zoek op "aviso importante "
kom ik op Cubaanse en argentijnse sites .
Mischien is dit een oplossing ?

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Nog effe gekeken, het is óf Spanish Modern óf Spanish Traditional. Volgens mij Modern, omdat de Tilde ~ ontbreekt op de 4 toets, but correct me if I'm wrong.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik typ hier op exact hetzelfde layout (een geweldige HP keyboard die ik een keer gratis mee mocht nemen wegens in NL onverkoopbaar), maar ik stel'm gewoon op US 101 en tik blind- gaat prima :z

Voorzover ik weet is het gewoon Spanish layout

Oslik blyat! Oslik!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
victorvo schreef op 18 July 2003 @ 00:40:
mkee, Baskisch is een compleet aparte taal, is het niet.
Portugees gebruikt de Ñ net zo zelden als Nederlands en Engels.

Catalaans is een goeie, maar ook een van de zuid-amerikaanse spaanse versies
Iig is het symbool rechts onder op een toets met de rechter alt (alt-Gr) te maken. Dus de Accolades met ALtGr + komma of AltGr + C-cedille.
Als ik op de eerdere KeyMap Site kijk, kom ik bij Baskisch uit hoor.

Verwijderd

KBxx106x34 Spaans:
- Bloq Mayús (CapsLock)
- Re Pag / Av Pag (Page Up/Down)
- Insert / Supr (Insert/Delete)
- Bloq Num (NumLock)
- Inicio / Fin (Home/End)
- a/o met onderstreepje
- ç
- ¿
- ñ
- € onder de E

http://www.nsi.be/country_layouts.pdf

Portugees / Braziliaans is het niet, want daar typ ik op ;)

Als je overigens zo'n laptop openmaakt dan zit er een onderdeelsticker aan de onderzijde waar je ALLE info erover kan vinden (taal, indeling etc)...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 04:15 ]

• Mad_Demon
  • Laatst online: 31-05 13:32
Spaans, ik heb een week geleden nog met zo'n toetsenbord gewerkt :) Het was meesterlijk irritant om de : ; - _ ? en \ niet meer op de vertrouwde plek te kunnen vinden. :+

[ Voor 46% gewijzigd door Mad_Demon op 18-07-2003 10:46 ]

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 15:48

Geckoo

Good news, everyone!

Mad_Demon schreef op 18 juli 2003 @ 10:45:
Spaans, ik heb een week geleden nog met zo'n toetsenbord gewerkt :) Het was meesterlijk irritant om de : ; - _ ? en \ niet meer op de vertrouwde plek te kunnen vinden. :+
ik neem aan dat je toch wel blind kan typen?

ik heb het probleem dat ik vaak wissel tussen een engelis en nederlands toetsenbord maar ik typ gewoon altijd engelis. en kan alles gewoon vinden. en als je niet iets kan vinden dan probeer je gewoon ff wat knopjes en meestal vind ik het dan wel :Y)
misschien is dat ook een idee voor de ts.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 16:27

Beaves

Usque ad Finem

Ik zou (als je dat nog niet kan) gewoon blind leren typen (dat kan je jezelf ook leren, dat heb ik ook gedaan), zo raak je niet in problemen als je ooit op een Nederland (:r) toetstenbord hoeft te typen, die zijn helemaal irritant ingedeeld.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Maestro
Nou, ik kan wel blind typen, maar de buurman niet :) Heb 'm maar ingesteld op "Spaans (variatie)", waarin het meeste inderdaad lijkt te kloppen, op enkele karakters na. Op de instelling Zuid-Amerikaans lijken juist die toetsen weer correct te werken die het met Spaans niet doen, maar wordt aan vele andere karakters weer een nieuwe woning toegekend :(

Ik ga er maar vanuit dat het een Zuid-Amerikaanse subset is die niet in de Europese XP zit :?, danwel een specifieke toetsenbordindeling voor deze laptop.

En Splatter: Je had gelijk wat betreft die FN toets voor de accolades. Thanx allemaal!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 01:32

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Misschien kan je zelf een keyboard layout samenstellen die alle toetsen bevat die op je laptop aanwezig zijn?
Als ik goed gekeken heb kan je dat met dit progje: http://www.klm.freeservers.com/index.html . Ik heb het nog nooit zelf gebruikt, maar volgens de site lijkt het me bruikbaar voor jouw doel :)

[ Voor 3% gewijzigd door The Bad Seed op 18-07-2003 20:51 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Nog een suggestie:

Werkt alleen als er onderling toetsen verwisseld zijn in zowel gewoon als SHIFT of AltGr indeling èn als de toetsen los kunnen:
Verwissel een paar toetsen totdat het wel overeenkomt met een indeling.

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Voor op deze site eens het serienummer in:
http://wwss1pro.compaq.com/support/parts/hwlookup.asp

Krijg je (als het meezit :P) de hele lijst met leveringseigenschappen. Misschien dat daar talen bij staan.

B.T.W. Die urrel is een _must-bookmark_ voor iedereen die wel eens met compaq te maken heeft... supervoorziening

[ Voor 22% gewijzigd door Speedpete op 29-07-2003 14:01 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Pagina: 1