Toon posts:

Laptop valt uit steeds na diverse tijden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Laptop (Compaq Evo N160) valt sinds een paar dagen spontaan uit. De ene keer valt hij uit direct na het opstarten en de andere keer pas na een kwartier werken. Zowel op voeding als puur op accu. Ik heb ook geprobeerd om even de accu schoon te blazen (wat eigenlijkk achteraf vrij zinloos was) maar dat hielp ook niet.
Een instelling kan het niet zijn om dat het steeds verschillend is, wel heb ik het idee wanneer ik hem iets langer laat staan en weer gebruik en dan ook echt programma's open etc. dat hij het dan beter doet, wanneer ik hem dan echter 2 minuten niet aanraak valt hij uit.

Een PC vriend vertelde dat misschien de voeding een stroompiek te verduren heeft gehad en dat er iets is doorgebrand? Maar dan zou hij het toch helemaal niet meer moeten doen of tenminste niet zo onregelmatig?

Wie weet wat er aan de hand is, en nog beter hoe ik het kan oplossen....

Verwijderd

Gezien het feit dat we de laptops hier ook gebruiken, zijn ze vrijwel nieuwe modellen.
Is je laptop nog nieuw en onder de garantie? Dan zou ik ze terugbrengen.
Waarschijnlijk is je powerboard kapot (wat ook veel voorkwam bij de Armada M700 hier op het werk).

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij valt net 3 maanden buiten de garantie! Wat gaat me dat kosten, zo'n nieuw powerboard? En is het dat wel waard?

Verwijderd

Draait je fan nog?
Het klinkt namelijk als een koelingsprobleem.
Ik heb ook een laptop gehad waar de koeler stopte met draaien, die laptopkoelers zijn meestals troep. Even kijken of er een vliegje ofzo in de fan zit en of hij neg wel recht op de draaias zit en dergelijke, als hij niet goed is zie je het wel.

Verwijderd

Een laptop hoort ongeveer 5 jaar mee te gaan, ongeacht hij 3 maanden buiten garantie valt. De fabrikanten zijn 'verplicht' om deze te vervangen (sinds de nieuwe wet van Consumentenrecht die per 1 mei is ingegaan).

Wat Shmullus aangeeft, dat kan ook het probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt wanneer ik thuis ben zal ik eens kijken of de fan nog draait en anders gaan we Compaq even lastig vallen. Iemand adviseerde ook om een Bios Update te doen en een accu check maar dat lijkt me niet echt een oplossing??

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:13

Smarron

The bend

Ik heb toevallig een Dell Inspiron 8100 en heb sinds kort ook last van dit probleem. Bij mij erboot hij en lijkt het erop dat er even geen stroom wordt gestuurd.

Ik had dit zonder accu en alleen de netvoeding. Later 1 accu erin gedaan, maar nog steeds dit probleem. Weer wat later een 2e accu erin gedaan en ik heb het probleem niet meer.

Het ligt denk ik bij de stroomtoevoer ofzo. Maar nu werkt alles weer, dus laat ik het zo. Ik heb nog een jaar garantie.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
Die nieuwe wetgeving dat je minimaal op producten een technische garantie van 2 jaar krijgt die per 1 mei is ingegaan geld die nu wel of niet ook voor gevallen van voor die datum?
Pagina: 1