ASUS P4PE Bootscherm blijft hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-03 12:51
Rare fout.
Na het installeren van een nieuwe BIOS en wat gepruts (kreeg ween een vage melding bij opstarten van XP (Virus gevonden blablabla 0x0000007B) krijg ik de volgende situatie

Zwart scherm, RAM test OK
Daarne, staat er onder in het scherm --> Press DEL to SETUP en Alt F2 to EZ flash (of iets in die trant). Het gekke is, dat ik dat helemaal niet wil. Ik kan ook geen setting vinden om het uit te ztten.

Als die melding er staat, kan ik niets meer. (geen del, geen alt - F2). Maar ik kan daarvoor nog wel in de bios komen.

Wie heeft een oplossing voor deze vage melding?!

• El_Frigo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 11:32
Probeer eerst je BIOS settings terug te zetten naar default door via DEL in de BIOS te komen. Mocht dat niet lukken kan je de reset bereiken met een jumpertje op het moederbord (zie handleiding van je moederbord).
Mocht dit alles geen uitkomst bieden dan de bios flashen met een originele bios (versie 1005 direct van ftp.asus.com.tw werkt bij mij in ieder geval prima). Plaats deze uitgepakte bios file (wordt dan P4PE1005.AWD) op een diskette en herstart de PC. Druk op <ALT>+<F2> direct als de melding hiervan in het scherm verschijnt (eventueel al eerder proberen en herhalen). Op de melding "Please Enter File Name for NEW BIOS:..." moet je P4PE1005.AWD invullen en op <ENTER> drukken.
Dit zou de oplossing kunnen bieden.

Asus P4PE, Intel Pentium IV 2.66 Ghz., Corsair DDR 512MB PC3200, ATI Radeon 9700Pro 128Mb, Hauppauge WinTV PVR 350, Creative Soundblaster Live!, Tekram 390U3W, Plextor PX-40TSi, PX-W1210TS

• Warfare
Softwarematig terugzetten hd ik al gedaan, hardwarematig nog niet (is er een verschil?)
Morgen ga ik ermee aan de slag!
Avlast bedankt

Verwijderd

Waarschijnlijk (als ik die foutmelding en het gevolg zo zie) is je BIOS beschadigd door een virus. Je kunt makkelijk die Eazyflash van asus gebruiken zoals eerder omschreven. Kijk wel uit met het starten van je OS, want de kans is dus groot dat het nog een keer gebeurt.
Om het te voorkomen is het denk ik verstandig om de schijf in een ander systeem erbij te hangen en vervolgens een volledige virusscan met een geupdate virusscanner uit te voeren.

• Warfare
Dat zou toch raar zijn. Na het erinschroeven van een moederbord komt de pc INEENS met deze melding. Een virus lijkt me toch niet. Ondanks dat de error een inaccessable boot device betekent, en dat de BIOS shit geeft, denk ik toch dat de Bios halfgaar is. Maar het probleem is nu, dat ik in een Loop zit, en dat Alt - F2 gewoon NIET werkt.

;(

• El_Frigo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 11:32
... eerst je BIOS settings terug te zetten naar default door via DEL in de BIOS te komen. Mocht dat niet lukken kan je de reset bereiken met een jumpertje op het moederbord (zie handleiding van j...
Heb je dit al geprobeerd? En wat is het effect hiervan (welke meldingen geeft het systeem, of niet?). Kan je ueberhaupt in je BIOS komen? Zo ja, staat bij het menu |ADVANCED| de optie BIOS Update op [ENABLED], anders kan je zowieso niet flashen.

Asus P4PE, Intel Pentium IV 2.66 Ghz., Corsair DDR 512MB PC3200, ATI Radeon 9700Pro 128Mb, Hauppauge WinTV PVR 350, Creative Soundblaster Live!, Tekram 390U3W, Plextor PX-40TSi, PX-W1210TS

Pagina: 1