[DNS] Provider met mogelijkheid de zonefile te editten

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:00

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Wie kan mij helpen. Ik wil mijn eigen domein laten registreren maar wil zelf het beheer en de controle over mijn eigen dns zone houden. Ik heb echter niet de middelen om een eigen dns (en secondary) te gaan draaien. Ik heb op het internet gezocht en hier met de search (faq ook gelezen) maar kan niet echt een goede oplossing vinden.

Dus op een rijtje en ik hier naar op zoek:

- Eigen domeinnaam (dus ook echt compleet op mijn naam)
- DNS hosting provider
- Compleet eigen beheer over zonefile (zelf hosts kunnen toevoegen etc).

Logischerwijs kan ik geen gigantisch hoge fees betalen, echter gratis hoeft ook niet.

Wie helpt mij verder?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:38

ralfbosz

xm create bosz -c

Ik heb al mijn .com/.net/.org e.d. domeinen (alles behalve .nl dus :)) bij DomainMonger lopen, daar krijg je bij je reg gratis DNS-server. Deze kan je met je webbrowser aanpassen.

rm -r *

• Bor

Bor

Topicstarter
ralfbosz schreef op 17 juli 2003 @ 22:57:
Ik heb al mijn .com/.net/.org e.d. domeinen (alles behalve .nl dus :)) bij DomainMonger lopen, daar krijg je bij je reg gratis DNS-server. Deze kan je met je webbrowser aanpassen.
In hoeverre is dat aanpasbaar dan? Kun je echt gewoon de zonefile editen of alleen hosts aanmaken en renamen etc middels een form oid. Waarom heb je de nl domeinen er niet lopen?

Verwijderd

Hm, je kan je domein laten registreren via Nederhost, op http://www.nederhost.nl/. En daar kan je zelf DNSaanpassingen doen. Ze gaan er wel van uit dat je wel weet wat je doet (duh!). Zie ook https://www.nederhost.nl/online_hulp/dns_bewerken/ .
De tarieven zijn niet vreselijk hoog: https://www.nederhost.nl/tarieven/ .

(En nee, ik heb niets met dat berijf te maken :P )

• Bor

Bor

Topicstarter
Is er nergens een overzicht oid van bedrijven die dit soort oplossingen bieden? Of kan ik gewoon mijn eigen dns draaien? Nl domeinen vereisen namelijk al een secondary dns server. Hoe zit dat met .com domeinen?

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-04 15:20
Bijna elke ISP doet het.
Je kunt niet zomaar je eigen DNS draaien. Voor .COM domeinen hoef je in principe geen secondary DNS te hebben, maar je moet hem wel laten registreren.
Ik doe zelf alles bij NuNet. http://www.nunet.nl. Kun je zonefiles uploaden.

• Xandrios
  • Laatst online: 19-05 21:47
Titel edit.

Ik meende dat Zoneedit.com dit ook kan. Het is iig mogelijk om zelf de hosts via een eigen PHP script toe te voegen etc...

• Bjornski
Zoneedit doet het ook, alleen kun je daar volgens mij geen domeinen registreren. IIG geen .NL domeinen...

Verwijderd

klopt. Ik heb mijn domein ergens anders gehost en een zoneeditaccount (5 domeinen gratis) aangemaakt. Je moet dan bij je registar het DNS veranderen in het DNS van zoneedit en dan kun je maar editten wat je maar wilt

www.zoneedit.com

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 15:45 . Reden: link toegevoegd ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Bjornski schreef op 18 juli 2003 @ 15:06:
Bijna elke ISP doet het.
Je kunt niet zomaar je eigen DNS draaien. Voor .COM domeinen hoef je in principe geen secondary DNS te hebben, maar je moet hem wel laten registreren.
Ik doe zelf alles bij NuNet. http://www.nunet.nl. Kun je zonefiles uploaden.
Nunet biedt zo te zien alleen complete hosting pakketten en dat is nu net weer niet de bedoeling. Het gaat mij puur om de domeinnaam en dns, hosten doe ik zelf :)

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 08:56
NXS heeft het ook, werkt goed en neit duur.

Verwijderd

Mja, met Nederhost kan je alle kanten op. Je kan daar gewoon een domein registreren en zelf DNS draaien of hun de DNS laten draaien die je zelf kan aanpassen en zelf alle hosting doen of alles bij hun onderbrengen.

"Hey lief, jij had toch je domein en DNS bij Nederhost?"
"Nee, alleen domeinregistratie, DNS doe ik zelf"
"Ow, waar heb je je secondary dan?"
"Bij jou"

Zucht, vriendjes + root = slechte combi.

Hoe dan ook, ik heb zelf domeinbemiddeling via XS4ALL. Ik draai primary voor dat domein en een collega secondary. Alleen is XS4ALL duurder.

• Bor

Bor

Topicstarter
Veel providers vragen extra (soms heel veel) voor het forewarden van e-mail verkeer (bv naam@mijndomein.nl) naar een willekeurig ander domein. Is dit zo veel werk dan? Lijkt me gewoon een alias in het mailsysteem.

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 19 juli 2003 @ 18:33:
Veel providers vragen extra (soms heel veel) voor het forewarden van e-mail verkeer (bv naam@mijndomein.nl) naar een willekeurig ander domein. Is dit zo veel werk dan? Lijkt me gewoon een alias in het mailsysteem.
Dat kost dataverkeer. Als jij dus ergens een alias hebt en je doet elke dag 1gb aan mp3'tjes per mail ontvangen dan kost dat best veel geld voor die provider. Het is dus niet alleen 'ff' een alias.

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 10:36
Ik heb ook mijn .com en .net domeinnamen lopen bij Domainmonger. Prima en erg goedkoop. Hun DNSPlus dienst de je erbij krijgt is erg handig en je kan er zowat alles instellen (inclusief mailforwards). Op domainmonger.com kan je een demo van het systeem zien.

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 18:34:
[...]

Dat kost dataverkeer. Als jij dus ergens een alias hebt en je doet elke dag 1gb aan mp3'tjes per mail ontvangen dan kost dat best veel geld voor die provider. Het is dus niet alleen 'ff' een alias.
Da's inderdaad waar. Daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Hetzelfde geld dan ook voor een website foreward dienst.

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik ben nu bezig met het doorspitten van webselect.nl Is er niet een site waar je gewoon kunt selecteren op bv e-mail foreward en www-foreward etc?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Bjornski schreef op 18 July 2003 @ 15:35:
Zoneedit doet het ook, alleen kun je daar volgens mij geen domeinen registreren. IIG geen .NL domeinen...
JE kan daar wel NL domeinen beheren doe ik ook.

• Bjornski
Beheren wel, registreren niet.

• Bjornski
Bor_de_Wollef schreef op 18 July 2003 @ 16:34:

Nunet biedt zo te zien alleen complete hosting pakketten en dat is nu net weer niet de bedoeling. Het gaat mij puur om de domeinnaam en dns, hosten doe ik zelf :)
Ze hebben het geloof ik niet op de website staan. Ik draai er zelf ook alleen DNS.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Mrieke, ik wilde je even hartelijk bedanken.

Ik heb vorige week mijn domain naar Nederhost verhuist en dat werkt dus echt perfect. Zeer snelle reacties, zeer nette tarieven en idd veel mogelijkheden.

Dat was echt een gouden tip. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Ik was nl. al een tijdje op zoek naar iets dergelijks.

THNX!

@Bor_de_Wollef: Als je alleen domain registry zoekt met DNS edit... bij Nederhost moet je dus zijn :)
(En nee... ik werk er ook niet :) )

http://www.deyterra.com

Verwijderd

rally schreef op 05 August 2003 @ 16:24:
Mrieke, ik wilde je even hartelijk bedanken.

Ik heb vorige week mijn domain naar Nederhost verhuist en dat werkt dus echt perfect. Zeer snelle reacties, zeer nette tarieven en idd veel mogelijkheden.

Dat was echt een gouden tip. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Ik was nl. al een tijdje op zoek naar iets dergelijks.

THNX!

@Bor_de_Wollef: Als je alleen domain registry zoekt met DNS edit... bij Nederhost moet je dus zijn :)
(En nee... ik werk er ook niet :) )
*purrrr*

• Bor

Bor

Topicstarter
Thanks iedereen, het "probleem is opgelost". Ik heb inmiddels een geschikte provider gevonden dankzij jullie!

Pagina: 1