Toon posts:

fout met booten laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag,
ik heb een laptop 2.66 ghz , 60 b alles erop en eraan
op internet wezen surfen, toen werd systeem super traag.
Na reboot, bleef hij steeds hangen, en op een gegeven moment kon ik hem totaal niet meer booten.
Ik krijg nu de melding hall.dll is beschadigd, installeer deze opnieuw.
Mijn harde schijf geprobeerd te formateren via xp cdrom, maar hij blijft super traag.
Ik heb gelezen op internet dat best wel wat mensen hier last van hebben en dat ze het relateren aan een virus die hall.dll heeft aangetast.
Heeft iemand suggesties om mijn probleem op te lossen???

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:20

Giblet

Dingen

low level format doen? weet alleen ff zo 1-2-3 niet meer hoe dat gaat, moet je ff zoeken, is vast wel te vinden

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Giblet schreef op 17 July 2003 @ 23:21:
low level format doen? weet alleen ff zo 1-2-3 niet meer hoe dat gaat, moet je ff zoeken, is vast wel te vinden
Sorry hoor, maar hij komt met misschien een softwareprobleem en jij geeft als tip om een lowlevel format te doen...................... 8)7 Een lowlevel format is toch in mijn ogen echt het uiterste om je hardeschijf te redden in mijn ogen en mocht die stuk zijn dan heeft hij vermoedelijk (als ik zo snel de specs lees) nog wel garantie. Niet doen dus.

• M14
  • Laatst online: 31-07 12:11

M14

mlevd schreef op 17 July 2003 @ 23:29:
[...]

Een lowlevel format is toch in mijn ogen echt het uiterste om je hardeschijf te redden in mijn ogen .......
Een beetje dubbelop in je ogen :P. Zie je soms dubbel >:)

Ik kan me 2 dingen bedenken:

1. Windhoos ligt te klote (probeer windows maar eens opnieuw te installen)

2. Wat me het meest waarschijnlijk lijkt: Je CPU word terug geclockt door je mobo, omdat ie te warm word. Kan heel goed met deze hitte. En de koeling van laptops is nou eenmaal niet geweldig.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• mlevd
  • Laatst online: 25-04 12:24
Probeer eens met een programmaatje van je hardeschijf fabrikant je hd te testen.

[ Voor 73% gewijzigd door mlevd op 17-07-2003 23:48 ]

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Wat dacht je van een virus.

de betaler vervuilt

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 14:28

CPZ

M14 schreef op 17 July 2003 @ 23:36:
[...]

Een beetje dubbelop in je ogen :P. Zie je soms dubbel >:)

Ik kan me 2 dingen bedenken:

1. Windhoos ligt te klote (probeer windows maar eens opnieuw te installen)

2. Wat me het meest waarschijnlijk lijkt: Je CPU word terug geclockt door je mobo, omdat ie te warm word. Kan heel goed met deze hitte. En de koeling van laptops is nou eenmaal niet geweldig.
Nog even een aanvulling;
3. Als je een gewone CPU hebt ipv een mobile CPU dan gaat de CPU langzamer draaien als je de accu gebruikt ipv rechtstreeks aan de net voeding.
Voorbeeld mijn Compaq evo n1020v heeft een gewone P4 2,4 Ghz als die op de accu draait gaat deze naar 1 Ghz.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

In normaal desktop gebruik merk je een dergelijke terugval niet. In ieder geval niet als het "super traag worden" van je systeem (kom op zeg, 1GHz is MEER dan genoeg om een XP desktop met Office rete snel te draaien!). Ik denk dan toch eerder aan een virus dat op 100% CPU tijd staat te draaien. Pas nog een systeem gehad dat 10 minuten met een open share op c:\ aan het web had gehangen. Direct een virus te pakken (na reboot dus) en zo traag als dikke stront in een trechter.
Ik zou het probleem zoeken in een virus of spy/adware.

[ Voor 11% gewijzigd door GA!S op 18-07-2003 00:00 ]

de betaler vervuilt

Verwijderd

Je gaat me niet vertellen dat een teruggeklockte CPU WinXP laat lopen ofals het een 486 is he? Ik heb een laptop met dekstop proc. @ 2.4Ghz. Hij schroeft de kloksnelheid idd wel eens terug tijdens gamen, maar dan nog is het niet zo dat er niet mee te werken is.

Daarbij komt nog dat meneer last heeft van een beschadig DLL bestand, en dat komt niet door een teruggeklockte CPU. Ik zou het ook in de virus/spyware zoeken. :)

• M14
  • Laatst online: 31-07 12:11

M14

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 00:54:
Je gaat me niet vertellen dat een teruggeklockte CPU WinXP laat lopen ofals het een 486 is he? Ik heb een laptop met dekstop proc. @ 2.4Ghz. Hij schroeft de kloksnelheid idd wel eens terug tijdens gamen, maar dan nog is het niet zo dat er niet mee te werken is.

Daarbij komt nog dat meneer last heeft van een beschadig DLL bestand, en dat komt niet door een teruggeklockte CPU. Ik zou het ook in de virus/spyware zoeken. :)
Ik zeg ook niet dat ie als een 486 gaat lopen :P , maar aan de startpost kan ik niet afleiden wat onder 'traag' valt. Er werd namelijk niet gezegd dat er niet meer mee te werken viel.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:17

Maximus

PhD i.o.

hmm zoiets heet recovery-cd :)

daarvoor zijn die dingen. :)

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Pagina: 1