Toon posts:

usb modem adsl naar router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik wil voor een kameraad zijn adsl internet delen.

hij heeft:

adsl van tiscali met een usb alcatel modem.
met beneden een splitter op de telefoon lijn.
met rj 11 connectors.

wat wil ik dus doen:

boven in de usb modem zit dus ook een rj 11

nou moet dat dus rj45 worden voor in derouter dit is een sweex router by the way.

us ik ben het schema nodig.
en hoe ik dde router moet instellen naarmijn mening hadik dat goed gedaan maarja hij laat geen wan zien en dus geen connectie tot het internet.

ik zie wel de andere pc in het netwerk en heb de adsl lijn in de uplink poort zitten.

bijde systemen hebben windows xp.

alvast bedankt _/-\o_

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:41

Reptile209

- gers -

Dat aansluiten zou zo moeten. Maar ik vraag me af of je nu niet probeert om een telefoonlijn in een UTP aansluiting te proppen... Welke router is het? Op www.sweex.nl staat wel een ADSL routermodem, maar zonder verdere info (klik maar eens op de linkjes FAQ, Manual, etc... :)).
En als het wel het ADSL routermodem is, staat hij dan ook goed afgericht voor MxStream (juiste netwerkinstellingen dus)?
En als de kabel goed is en het modem goed is, wat heb je dan al ingesteld dat naar jouw mening goed is?

Kortom: doe eens wat informatie waar we wat mee kunnen...

En als het een routermodem is, hoort dit dan niet in IT ;)
offtopic:
En wat spaties tussen woorden en wat interpunctie enzo zouden ook geen kwaad kunnen :)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
het probleem zit me er nog met de rj11 naar rj45 wat daar de code van is heb algekeken bij andere topics maar kom er niet uit.

en de router is een Breedband Router + 4 port switch + printer server.

als iemand het schema heeft liefst als plaatje dan zou datwelmakkelijk zijn

offtopic:
mijn toetsenbord iskadoek vandaar geen spaties en soms mis ik wat dingen

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 22:44:
nou moet dat dus rj45 worden voor in derouter dit is een sweex router by the way.
Jouw denkwijze is incorrect. De RJ11 stekker die naar boven loopt is het binnenkomend signaal van een telefoonlijn. Of dit bij analoog ook het geval is weet ik niet, maar bij ISDN betekent dit dat er een slordige 90V aan spanning op staat. Ethernet routers zijn ervoor bedoeld dat (ethernet!!) signalen die voor één aansluiting bedoeld zijn (bijvoorbeeld omdat er maar één ip beschikbaar is), verdeeld kan worden over meerdere computers. De RJ11 stekker in dit geval is zekers geen ethernet aansluiting, maar een analoge inkomende telefoonlijn. Hiermee help je dus die router om zeep. Een voorbeeld waarbij zo'n router wél van toepassing is, is bijvoorbeeld bij kabelinternet (de kabelmodem is ingesteld om één apparaat van de lijn te laten genieten. Met behulp van NAT kunnen meerdere systemen deze lijn gebruiken zonder dat het modem daar zelf wat van merkt).

Jouw denkwijze is dat de Sweex router het analoog signaal direct als ADSL kan intepreteren. Incorrect is dat dus. De enige manier om dat te doen is om een ADSL modem te installeren, bijvoorbeeld de Alcatel Speed Touch 510. Deze modem kan zonder problemen het inkomend signaal omzetten voor ADSL gebruik over de ethernetport (vrij logisch, daar is hij voor bedoeld :)). Plus heeft deze modem NAT-mogelijkheden, waardoor het praktisch een router en modem in één wordt.

[ Voor 27% gewijzigd door Flake op 17-07-2003 23:35 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

Topicstarter
owke dat is k*t welke raad je mij aan.
en dan moet ik dus de rj45 nog omzetten of hoeft dat dan nietmeer met zoon andere router.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Die RJ-11 stekker moet je laten zoals het is. Je moet een ander modem zoeken, want je zult toch echt een modem nodig hebben om de internetsignaal uit de telefoonlijn te strippen.

Ik raad je iedere SpeedTouch ethernet-modem aan, bij voorkeur de 510 (omdat dit al een ingebouwde router is). Informeer eens bij je ISP of ze dit modem verkopen.

Verwijderd

Wat een ge**** om niks!!

ff duidelijke uitleg: 8)7

RJ11 = analoge lijn, met adsl erop.

Rj11 analoge lijn dient via spliter met line ingang, adsl en phone uitgangen erop. aangesloten te zijn (3xRJ11)

Adsl uitgang dient met een telefoondraadje (RJ11) naar de router te gaan.

Router zet signaal om naar adsl, met nat en DHCP

(e-tech adsl moden met ingebouwde switch) Met 1 x RJ11 en 4x RJ45 aansluiten

kortom pak je spullen erbij en doe t zo want dit werkt hier vlekkeloos 8)

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 20:40

ripexx

bibs

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 23:52:
Wat een ge**** om niks!!

ff duidelijke uitleg: 8)7

RJ11 = analoge lijn, met adsl erop.

Rj11 analoge lijn dient via spliter met line ingang, adsl en phone uitgangen erop. aangesloten te zijn (3xRJ11)

Adsl uitgang dient met een telefoondraadje (RJ11) naar de router te gaan.

Router zet signaal om naar adsl, met nat en DHCP

(e-tech adsl moden met ingebouwde switch) Met 1 x RJ11 en 4x RJ45 aansluiten

kortom pak je spullen erbij en doe t zo want dit werkt hier vlekkeloos 8)
Nu maak je zelf ook de fout: ROUTER =! MODEM ;)

De opstelling is: PTT -> Splitter -> Modem -> Router -> Switch/Hub -> PC's

Jij gebruikt een combinatie van modem, router en switch. Als je het hebt over een router met modem dan heb je minimaal een RJ11 en een of meerdere RJ45 aansluitingen. Als je alleen een ethernet router hebt dan beschik je dus over een maal RJ45(WAN) en een of meerdere RJ45 (LAN) aansluitingen.

Veel opties heb je niet. Dus zorg voor een modem of schaf zo'n all-inn aan. :)

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Die sweex heb je idd niets aan, als het tenminste geen router met een ingebouwd modem is, die heeft sweex nl. wel. Wat is het type?

Mocht het echt alleen een router zijn, heb je idd. pech. Temeer daar het alcatel modem een USB versie is. Het makkelijkst is dan om een router met ingebouwde modem te nemen. Een Alcatel Speedtouch 510 is daar geschikt voor, mits je de versie met ingebouwde switch neemt (de versie zonder is overigens wel te gebruiken icm. de router). Toch zou ik die niet kopen, volgens mij zijn er wel beter modems te koop in die prijsklasse. Over die apparaten is op GoT en internet heel veel te vinden.

Sweex heeft zoals gezegd ook routers met ingebouwd modem, zoals deze, echter die gebruikt RJ11 voor z'n telefoonlijn.

Je hebt ook de softwarematige optie, dus je USB modem blijven gebruiken en gewoon je PC gebruiken voor het delen.

Zie ook deze en bookmark deze ook maar alvast. (alvast het antwoord op je volgende vraag ;) )

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 01:55 ]

Pagina: 1