[DVD] WMV naar DVD

Pagina: 1
Acties:

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Topicstarter
Voor een goede vriendin die een jaar uit Nederland weg gaat hebben een vriend en ik een film gemaakt met een digitale camera. Vervolgens de camera aan de computer, Windows Movie Maker gestart en de film van de camera af gehaald.

Nu wil ik echter van de film een Movie DVD maken. Ik gebruik de nieuwste Nero 5.5.nog.wat en die wil perse een *.vob, *.ifo, *.bup bestand. Nou neem ik aan dat er wel programma'tje voor zijn om hier een videobestand in om te zetten, maar ik kan ze niet vinden. Genoeg andere brandprogramma's die van alles kunnen branden/omzetten, maar geen WMV.

Ik heb TMPGEnc geprobeerd, maar daar krijg ik een file uit die ik helemaal niet kan lezen (moet divx 5.03 zijn, maar zelfs met 5.05 kan ik ze nog niet lezen).

Nog een ander programma, AVS Converter ofzo, maar die zette, trial-version, hun eigen logo/tekst midden in gedurende de hele film (bijna 2 uur). Nou kan ik wel op zoek gaan naar een crack, maar ik vond de kwaliteit ook beneden maats, dus die "moeite" bespaar ik mezelf.

Ik heb ook gekeken of ik met Adobe Premier kan omzetten, maar ook deze kan het niet, wel naar ASF, maar daar schiet ik nog niets mee op volgens mij.

Dus heeft iemand enig idee hoe ik een WMV kan omzetten naar een ander videotype met behoud van kwaliteit (DVD kwaliteit)? Of misschien wel direct kan branden? Windows wil hem wel branden, maar dan heb ik een data-DVD, ga ik althans wel van uit als ik dat zo zie, en ik wil hem dus gewoon afspeelbaar hebben op elke DVD-speler. (niet gaan zeuren dat niet elke dvd-speler alle dvd's aan kan)

Hele film opnieuw van de tapes afhalen met Premiere heeft geen zin, zit veel te veel bewerking al in (ik dacht: Even snel met Movie Maker, volgende keer dus maar niet weer).

Ohw ja, ik heb de search hier en op Google gebruikt, maar kan niets vinden wat mij verder helpt (of ik moet de verkeerde zoek criteria gebruiken, in dat geval hoor ik het uiteraard ook graag). Ik kan me bijna niet voorstellen dat er niet meer mensen met hetzelfde probleem zijn.

Ceci n'est pas une signature!

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Topicstarter
Schop, Kick, Sla, Mep

(ja, ik weet het, het is een uur te vroeg voor de minimaal 24 uur, het spijt me ;))

Verwijderd

Heb je hier wel eens gekeken: http://www.dvdrhelp.com/
(Bij de How-to's en dan Convert)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 21:38 ]

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:22
Krijg je toevallig een m2v of mpv file als je hem in Tmpenc opent ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Topicstarter
Ja, zeer uitgebreidt zelfs :) Maar zelfs daar kon ik niets vinden wat aan de verwachtingen voldeed. (of er ook maar in de buurt kwam)
possibe schreef op 18 juli 2003 @ 21:38:
Krijg je toevallig een m2v of mpv file als je hem in Tmpenc opent ?
Nee, gewoon een mpeg, DivX 5.03

[ Voor 27% gewijzigd door vehpol op 18-07-2003 21:39 ]

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Topicstarter
Oepsie :)

[ Voor 94% gewijzigd door vehpol op 18-07-2003 21:39 ]

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:46

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Windows Movie Maker kan ook WMV's omzetten naar AVI bijvoorbeeld...

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Topicstarter
DUX schreef op 18 July 2003 @ 21:40:
Windows Movie Maker kan ook WMV's omzetten naar AVI bijvoorbeeld...
Dat dacht ik ook in eerste instantie, maar nu ik het nodig heb kan ik het nergens vinden. Dus als je mij kan vertellen waar ik het kan vinden dan zou ik dat graag horen, maar ik zie het niet!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:22
Ok wat je moet doen

je laat je file in Tmpenc hierbij selecteer je voor PAL DVD je opent daarna het bestand en stelt de bitrate in waar ie hem in moet encoden vervolgens vink je bij output aan : Output video and audio as indivual elementary streams . Hier door krijg je 2 files een mpg en een m2v bestand....

Als je video klaar is met encoden laat je die m2v bestand in dvd meastro
Dit programma word helaas niet meer gemaakt dus zal je hem ergens even 2dehands moeten "kopen"

DVD meastro is namelijk een programma wat ervoor zorgt dat je van een m2v file een dvd van kan maken ( dus vob files wat jij wilt)

voor een komplete uitleg hoe je dvd meastro gebruikt en ook voor onderiteling in teoevoegen kijk je op deze site :http://www.dvd2dvd-r.be

Suc6 verder :7

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Topicstarter
possibe schreef op 18 July 2003 @ 21:46:
[...]

Ok wat je moet doen

[lang interessant verhaal]

Suc6 verder :7
Kijk, DAAR hebben we nou wat aan zo'n antwoord, mijn dank is groot! (als het werkt ;))

• DUX

DUX

vehpol schreef op 18 juli 2003 @ 21:44:
Dat dacht ik ook in eerste instantie, maar nu ik het nodig heb kan ik het nergens vinden. Dus als je mij kan vertellen waar ik het kan vinden dan zou ik dat graag horen, maar ik zie het niet!
Die staat gewoon tussen die Windowspatches op http://www.windowsupdate.com. Moet je even kijken bij "Aanbevolen updates" geloof ik.

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Topicstarter
DUX schreef op 18 juli 2003 @ 21:59:
[...]

Die staat gewoon tussen die Windowspatches op http://www.windowsupdate.com. Moet je even kijken bij "Aanbevolen updates" geloof ik.
Die heb ik al lang, en daar werkt het niet mee. Als je me kan zeggen hoe ik dat vervolgens in Movie Maker kan activeren/gebruiken dan zou dat mooi zijn.

• DUX

DUX

Hoe bedoel je het werkt niet?

Gewoon "Importeren in collecties" > Slepen naar het storyboard > Filmbestand opslaan > Vragen beantwoorden en bij bestandstype een goede (zoals .avi) kiezen.

Maar ik moet wel bekennen dat grote bestanden misschien wat moeilijker te importeren zijn. Je zou het even kunnen testen met een .wmv van een paar MB om te kijken of WMM verder wel goed werkt.

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Topicstarter
DUX schreef op 18 July 2003 @ 22:18:
Hoe bedoel je het werkt niet?

Gewoon "Importeren in collecties" > Slepen naar het storyboard > Filmbestand opslaan > Vragen beantwoorden en bij bestandstype een goede (zoals .avi) kiezen.

Maar ik moet wel bekennen dat grote bestanden misschien wat moeilijker te importeren zijn. Je zou het even kunnen testen met een .wmv van een paar MB om te kijken of WMM verder wel goed werkt.
Ik ben net druk met de andere mogelijkheid bezig, met kleine files. Tot nu toe werkt dit goed.

Voor jou methode, moet ik toegeven dat ik niet goed gekeken had. Ik had wel gezien dat er meerdere opslagmethodes waren, maar niet dat er één er een AVI file van maakte (DV-Avi, opzich eigenlijk wel logisch bij nader inzien). Bij deze heb ik het dus wel gevonden, dus ik zal het ook aan een test onderwerpen, ik kijk gewoon wel welke er het beste doorheen komt :) In ieder geval bedankt.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

vehpol schreef op 18 July 2003 @ 21:53:
[...]
Kijk, DAAR hebben we nou wat aan zo'n antwoord, mijn dank is groot! (als het werkt ;))
NOFI hoor , maar is dus overal wel te vinden op de diverse sites.

Anyway, persoonlijk zou ik TMPGEnc niet gebruiken. Die codec is gewoon ruk. Huilen met de pet op als je je output DVDtje in een standalone duwt.

Ik zou Canoupus Procoder ten zeerste aanraden.
Geef hierin als input je files op (tot nu heb ik nooit probs gehad met diverse codecs met die software .. als je OS ze kwa codec aankan, kan hij ze ook aan).

Geef als output PAL DVD op, met een bitrate van 8000 , en laat dat dnig lekker stampen.

Als die klaar is, heb je 2 files : file.M2V en file.WAV

Deze 2 files gooi je in DVD Maestro.
Laat ie weer stampen, en comile de zooi (naar files, niet naar een IMG).

Je hebt nu al een DVD, echter vanwege de hoge bitrate zal deze waarschijnlijk niet op 1 lege DVD-R passen.
Vervolgnes haal je je compilde DVD door Pinnacle InstantCopy heen, en rond je 'm af 4.3 Gb.

Klaar :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gewoon je bestand in Sonic Foundry Vegas laden, dit programma kan alles converteren, en je hebt er ook nog eens leuke effecten e.d. bij, vervolgend kan je hem dan renderen als DVD Pal Seperate streams.
Als je vervolgens de *.m2v *.mpa bestanden in Ifo Edit laadt, dan kun je hem om laten zetten naar *.IFO *.VOB *.BUP bestanden.

De kwaliteit is trouwens perfect, ook kun je dit programma bijvoorbeeld gebruiken om NTSC bestanden naar PAL te converteren, geen snelheidsveranderingen, en perfect vloeiend en haarscherp beeld.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Pagina: 1