Toon posts:

ASUS P2B + moderne PCI kaart doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een:
ASUS P2B
PII 350 MHZ
Diamond viper V550
Diamond mx300 geluid (PCI)
realtech 10mb netwerk kaart
philips 8x brander
een seagate 8 gig en seagate 20 gig harddisk
Ik draai windows me

Ik heb een fire wire kaart (Q-tec 510F) gekocht maar deze wordt totaal niet herkent door mijn computer. Terwijl al mijn andere PCI apparaten tijdens het booten mooi worden weergegeven in een tabbelletje met de fuctie er achter zie ik van mijn fire-wire kaart niets.

Ook in de windows omgeving zie ik niets zelfs geen onbekend apparaat of conflict

Het is net of hij er niet is. In een modernere computer werkte hij wel en de kaart is goed geinstalleerd.

Dit heb ik geprobeerd:
Windows 98 ipv ME geinstalleerd
Bios flashen met laatste bios update van asus website
Alle kaarten verwijderd behalve fire wire en video kaart
PCI 2.1 optie in bios gedisabled

Eerder herkende mijn computer ook een USB 2.0 kaart niet, ook deze heb ik niet aan de praat kunnen krijgen.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt

Peter

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

PhD i.o.

Heb je al geprobeert om verschillende PCI poorten te gebruiken?

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Win98 ondersteunt Firewire bij benadering niet, en USB 2.0 zelfs geheel niet, WinME kan kieskeuriger doen met firewire dan modernere OSsen, USB 2.0 support ken ik niet.

Daarentegen ondersteunt de P2B iig PCI 2.1 (en ouder)

Kortom, mij klinkt dit als een OS probleem in de oren, niet een mobo probleem.

Ander PCI slot lijkt met het issue niet als je alleen AGP + IEE1394 of USB2.0 geprobeerd hebt...

Ik heb eergisteren + gisteren WinXP op een P2 350 met 128MB RAM gezet, gaat zonder meer goed en ondersteunt zowel IEE1394 als USB 2.0. Als je XP ter beschikking hebt zou ik dat proberen :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

In dat tabelletje wordt waarschijnlijk de firewire kaart weergegeven als netwerk controller. Het is niet nodig om in de bios PCI 2.1 te disablen, die moet volgens mij gewoon enabled zijn.

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 19:11
dion_b schreef op 18 July 2003 @ 00:15:
Win98 ondersteunt Firewire bij benadering niet, en USB 2.0 zelfs geheel niet, WinME kan kieskeuriger doen met firewire dan modernere OSsen, USB 2.0 support ken ik niet.

:)
ik draai al 2 jaren win98se op gigabyte dxr+/vrxp met usb 2.0 voor m'n archos jukebox recorder tevens gebruik ik ook een firewire kaart voor me camera.draait 100% naar tevredenheid.ik zou toch eens een ander slot proberen of bios setting op default zetten, pci kaarten op auto of zoiets niet op manual maar soms moet je gewoon wat experimenteren en pnp os enabled (ik had vroeger ook de p2b zonder enig probleem)suc6! :*)

AMD 3900x@5Ghz intellkiller