[XP]Windows boot niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Gister wilde ik graag het bootscreen veranderen van Windows XP. :>
Ik heb toen het file tje in C:/windows/sytem32 neergezet.
Toen vroeg hij of ik een filtje genaamt stpkrnl.exe (ik weet het niet meer precies ik zit nu op een andere pc) wou overschrijven toen heb ik daar eerst een bakcup van gemaakt. Nu boot de pc dus niet meer :( .
Ik kan de HD niet in dit systeem hangen want dit is Win 98 en de Hd is NFTS geformateerd.
Ik heb het proberen terug te zetten via een bootable Knoppix CD maar die kan het bestand niet verwijderen of verplaatsen. Hoe kan ik nu dit bestandje terug zetten zodat hij weer boot. :?

Nog effe de specs ( zal niet nodig zijn maar miscchien toch handig)

Intel P4 2,8Ghz 800fsb
2x 512mb ram PC 3200
2x WD 120Gb 7200rpm 8m cache
Moederbord: Albatron 865PE (volgens mij)

[ Voor 1% gewijzigd door Bartjeee op 17-07-2003 21:30 . Reden: Typfout ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Welke file heb je neergezet dan?
En kun je de recovery console niet starten vanaf de setup CD en daarmee je backup terugzetten.

• Bartjeee
  • Niet online
Ik heb mijn systeem bestelt bij paradigit. :Z
Daar krijg je gewoon een bootable recovery cdtje bij die vraagt wilt u Windows Xp installeren zonder formatteren of met formatteren.
Hun hebben een soort custom made xp cd tje :(
Nu kan ik het een keer opnieuw installeren maar dan ben ik al mijn stettings kwijt :'(

[ Voor 19% gewijzigd door Bartjeee op 17-07-2003 21:54 ]

• Bartjeee
  • Niet online
*kick*

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 14:13
Dan kun je het beste een bootcd / disks aanmaken, die wel de NTFS schijf kunnen benaderen. Bevoorbeeld van www.bootdisk.com en dan W2K of WXP schijfjes aanmaken...

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Je kan wel met knoppix bestanden op je schijf verplaatsen maar je moet het wel ff enable, klik met je rechtermuis klik op je windows partitie, klik dan op change read/write settings, dan komt er een popup Do you wish to change te readwrite settings klik op OK, en je kan schrijven op de schijf.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Als je een Windows XP licentie hebt hoef je alleen nog maar de CD ergens te vinden, is dat geen optie?

• Bartjeee
  • Niet online
Klopt het dat als je die bootdisk gemaakt en geladen hebt dat je dan een soort dos schermpje krijgt.
En dan in moet loggen en dan zeg maar in dos zit ik heb hier namelijk nooit meegewerkt en weet de commandos niet en zo. 8)7 |:(
Als ik help intyp komen de commando's wel maar ik vind het erg vaag werken.
Hoort dit ?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ja.

• Bartjeee
  • Niet online
Is er misschien ook een ander manier dat ik iets à la verkenner krijg ofzo. :7
Want ik heb het met Knoppix geprobeerd maar als ik de properties van de schijf verander mag ik nog steeds niet del ten of naam wijzigen. :(

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Die HDD in een ander Windows XP systeem hangen is de eenvoudigste oplossing. Heb je geen buren of vrienden waar je dat kunt doen?

• Bartjeee
  • Niet online
Ik ga maandag wel effe langs paradigit.
Ik had gebeld en de garatie zou dan vervalen. (er zit een soort borg labeltje aan)

• Bartjeee
  • Niet online
Dit werkt niet :|
fleppuhstein schreef op 18 July 2003 @ 13:46:
Je kan wel met knoppix bestanden op je schijf verplaatsen maar je moet het wel ff enable, klik met je rechtermuis klik op je windows partitie, klik dan op change read/write settings, dan komt er een popup Do you wish to change te readwrite settings klik op OK, en je kan schrijven op de schijf.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:32

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Kan je niet gewoon ff kijken, waar je missende bestand gelokaliseerd is op je windows schijf (google vind vast en zeker wel iets) , rebooten, in dos komen, en dan bijv:
C:/> copy X:/blabla/missende bestand c:/windows32....

(ik d8 dat dit de commands waren, me dos taal is wat roestig geworden :P, maar dit is ook wel te vinden op google :P )
Zo heb ik bijv me ntdetect terug gezet. (perongeluk gewist :P)

Veel succes :w

[ Voor 18% gewijzigd door Notna op 20-07-2003 20:59 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Bartjeee
  • Niet online
Zou iemand pleazz de command hier neer kunnen zetten om een bestandje van C:\Doucuments and Settings\B Geven\Bureaublad\backup\ntoskrnl.exe naar C:\windows/sytem32
Ik zie door de bomen het bos nie meer

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
COPY Een of meerdere bestanden naar een andere locatie kopiëren:
in command:
code:
1
copy "C:\Documents and Settings\B Geven\Bureaublad\backup\ntoskrnl.exe" "C:\windows\sytem32"

Die aanhalingstekens zorgen dat de spaties goed overkomen. In dos kunnen geen bestandsnamen van 8 tekens of langer dus gebruik dan het volgende.
in dos:
code:
1
copy "C:\Docume~1\B Geven\Bureau~1\backup\ntoskrnl.exe" "C:\windows\sytem32"

[ Voor 37% gewijzigd door Winnetou op 20-07-2003 21:56 ]

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je zou ook met Partition Magic je HD kunnen converten van NTFS naar FAT32, dan het bestand terugzetten en weer terug converten. Een tip van mij: VERANDER NOOIT JE XP BOOTSCREEN. Je moddert nameljk met de kernel van WinXP (ntoskrnl.exe) de toegevoegde waarde van die 5 seconden bootscreen (bij mij iig) lijkt mij niet de moeite waar om alles zo te riskeren.
En @bovenstaande replies: De TS heeft WinXP , met NTFS dus. Dan heb je niet zoveel aan DOS O-)

Edit: terug converten ipv van terug formatten 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door MaximusTG op 20-07-2003 22:00 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Bartjeee
  • Niet online
Ik ga wel effe langs paradigit.
Dit lijkt me het makelijkst

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja, maar wat zeg je dan bij Paradigit? Zoiets: Hey, kunnen jullie even naar m'n PC kijken, want ik geloof dat ik de kernel van WinXP heb verkloot. Reply: Ach natuurlijk dat horen we zooo vaak. NOT
Gewoon ff doen wat ik zei, want met FAT32 kun je er gewoon met een opstartdiskette bijkomen

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Bartjeee
  • Niet online
Ik kan ook wel in dos hoor.
Maar ik heb al een mail tje gestuurd was geen probleem.
Die gast zij er wordt ook wel eens gevraagd of wij een geheugen kaartje effe uit de floppy drive kunnen sleutelen 8)7 :X |:(
Waarom zouden zij dit niet doen is toch een kleine moeite ?
Anders re instal ik wel zonder formateren maar ja dan ben ik mijn settings kwijt.

[ Voor 71% gewijzigd door Bartjeee op 20-07-2003 23:17 ]

Verwijderd

Onder Windows 2000 heb je de recovery console. Dan krijg je een soort van command shell met een beperkt aantal commando's. Je kan die console krijgen door repair te kiezen als je met de w2k cd boot. Ik weet niet of die ook bij XP zit, maar ik denk het wel.
Ik heb met die recovery console al eens een NT 4.0 server gefixt omdat iemand boot.ini had gewist. Zoek anders ff op internet naar recovery console.

• Bartjeee
  • Niet online
Dit heb ik al geprobeerd zie paar posts hier boven.
Ik had bootdisks aangemaakt via www.bootsisk.com
Ik ga maandag toch effe langs paradigit gaat toch sneller
Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 23:20:
Onder Windows 2000 heb je de recovery console. Dan krijg je een soort van command shell met een beperkt aantal commando's. Je kan die console krijgen door repair te kiezen als je met de w2k cd boot. Ik weet niet of die ook bij XP zit, maar ik denk het wel.
Ik heb met die recovery console al eens een NT 4.0 server gefixt omdat iemand boot.ini had gewist. Zoek anders ff op internet naar recovery console.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MaximusTG schreef op 20 juli 2003 @ 22:28:
Ja, maar wat zeg je dan bij Paradigit? Zoiets: Hey, kunnen jullie even naar m'n PC kijken, want ik geloof dat ik de kernel van WinXP heb verkloot. Reply: Ach natuurlijk dat horen we zooo vaak. NOT
Gewoon ff doen wat ik zei, want met FAT32 kun je er gewoon met een opstartdiskette bijkomen
Maar dat is geen lossless conversie. Je raakt dan wel alle access control lists kwijt.

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
So what? Dan kan ie daarna al z'n data back-uppen en een fresh install doen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat is waar, als je alleen gaat backupen is dat geen issue. Maar ik dacht dat hij de installatie wilde repareren.
Pagina: 1