Unformat: Dir1,Dir2,Dir3 enz

Pagina: 1
Acties:

• kevinvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-05 19:36

kevinvs

Iedereen: BEDANKT!

Topicstarter
Nadat een computer die op de zaak stond geformateerd is heb ik via "unformat" van Norton System Works 2003 de hele spul terug gehaald.
Het gevolg was dat er honderden dir'r op de C: stonden.
Wat zijn dit voor Dir's? De inhoud van deze mappen zijn bijna altijd leeg, maar niet altijd..

Ik heb nu windows geinstaleerd, (eroverheen) op de C: schijf, om de desbetreffende data te bekijken. Maar klopt het dat er honderde mappen op de C: schijf worden gezet naar een unformat?

We vermoeden namelijk dat er bestanden op deze computer stonden die er niet op hoorden (zakelijke computer) en zouden dit graag willen nakijken.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je dat wilde nakijken heb je dat niet helemaal goed aangepakt. Norton heeft in dit geval naar bestanden lopen speuren op de hdd en en deze teruggezet. Je had beter kunnen proberen om de FAT tabel te restoren; deze gaat namelijk als enige verloren bij een format (quick that is). Door Windows er opnieuw op te installen heb je de hdd ruimte overschreven; en valt er weinig meer te recoveren. Overigens kun je voor het bekijken van die bestanden volgende keer beter een Knoppix cd'tje pakken; dan hoef je niet naar hdd te schrijven :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• kevinvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-05 19:36

kevinvs

Iedereen: BEDANKT!

Topicstarter
Maar ik heb eerst norton laten restoren, en omdat er wel 'verdachte' bestanden waren gevonden die waren versprijd over heel veel mappen heb ik besloten om windows te installeren om deze bestanden te kunnen bekijken.
Maar als ik het goed begrijp heb ik er nu niks meer aan?

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Ik heb verder nooit een hd ge-unformat dus dat van die dirs weet ik niet. Wat ik wel weet, zoek die dirs door op de "verdachte" files. Staat daar niks tussen dan wordt het toch moeilijk denk ik zo.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

kevinvs schreef op 17 July 2003 @ 21:12:
Maar ik heb eerst norton laten restoren, en omdat er wel 'verdachte' bestanden waren gevonden die waren versprijd over heel veel mappen heb ik besloten om windows te installeren om deze bestanden te kunnen bekijken.
Maar als ik het goed begrijp heb ik er nu niks meer aan?
Dat meen je toch niet? Een Windows installatie is de beste manier om gewiste informatie definitief te overschrijven en het bewijs van oneigenlijk gebruik te vernietigen. Er is nog steeds kans dat je iets vindt maar die kans heb je wel vele malen kleiner gemaakt |:(

Je had die schijf als 2e schijf in een andere PC moeten stoppen, dan eerst een Ghost image maken om eventuele fouten te kunnen herstellen, en daarna pas een utility als Norton gebruiken.