Ik heb nu een HT set met te goedkope rear speakers, namelijk 2 JVC'tjes van 40W, die mijn broer een aantal jaren geleden voor 75 gulden heeft gekocht bij een opruiming
Ik heb die een hele tijd gebruikt als front speakers. Anderhalf jaar geleden kwam daar een Pioneer 110W sub bij, en vorig jaar kocht ik een echte HT set, met een Kenwood 5x100W receiver, Jamo Classic 6 fronts, en een MB Quart C-series center. Omdat ik niet zo veel geld had, heb ik de JVC's toen als rear speakers opgesteld, met de bedoeling later nog wel echte rears te kopen. Die tijd is nu aangebroken 
Ik ben wat rond wezen kijken en luisteren naar een aantal verschillende speakers, en ik heb mijn keuze nu beperkt tot deze 2:
Offtopic: mijn eerste poging ooit om op GoT een tabel te maken
Het zijn allebei speakers die ontworpen zijn om te gebruiken als front, dus ook bassen goed kunnen weergeven. Dat vind ik persoonlijk vrij belangrijk. Ook hoge tonen zijn bij beide speakers dik in orde. Midrange heb ik wat minder op gelet, dat zal ik zsm gaan doen. Er zit in ieder geval geen opvallend verschil in.
De reden dat ik twijfel: ik vind ze allebei even mooi klinken, tenminste voor zover ik dat kan beoordelen, ze staan namelijk in verschillende winkels
De prijzen zijn van allebei hetzelfde, namelijk €300,- per paar. Ze hebben allebei een vergulde bi-wiring bi-amping terminal, dus daar zit ook geen verschil.
Wat ik niet wil is suggesties krijgen voor andere speakers die ik zou kunnen kopen, ik hou het op 1 van deze twee.
Nu zou ik graag van jullie horen welke jullie zouden kiezen en waarom?
Van beide heb ik het idee dat ik veel waar voor mijn geld krijg: de Magnats zouden eigenlijk €358 gekost hebben, dit heb ik bij de verkoper al omlaag gekregen. Audio Pro is een minder bekend merk, en hanteert volgens de verkoper wat lagere prijzen om zichzelf in de markt te werken (dus hoge prijs/kwaliteit verhouding).
Magnat heeft geavanceerde snufjes als ferro-fluid koeling van de tweeter, aluminium woofer, anti-resonantie behuizing (hebben niet alle speakers dat?). Audio Pro, als ik de verkoper moet geloven, is bijna volledig handgemaakt, en is gewoonweg exclusiever.
/me twijfelt, help!
Ik ben wat rond wezen kijken en luisteren naar een aantal verschillende speakers, en ik heb mijn keuze nu beperkt tot deze 2:
| Audio Pro Black Pearl | Magnat Vintage 310 |
![]() | ![]() |
| Specs Tweeter: 3/4" dome Woofer: 6 1/2" Frequency range: 34-22.000 Hz Crossover frequency: 3.200 Hz Impedance: 4 ohm Amplifier requirement: 10-100 W Sensitivity (1W/1M): 90dB Dimensions (WxHxD mm): 188x340x310 | Specs Tweeter: 3/4" silk dome Woofer: 6 1/2"aluminium cone Frequency spectrum: 32-35000 Hz Crossover frequency: 3600 Hz Impedance: 4 Ohm Nominal/musical power handling: 90/160 Watt Sensitivity (1W/1M): 91dB Dimensions (W/H/D): 250/350/310 mm |
Offtopic: mijn eerste poging ooit om op GoT een tabel te maken
Het zijn allebei speakers die ontworpen zijn om te gebruiken als front, dus ook bassen goed kunnen weergeven. Dat vind ik persoonlijk vrij belangrijk. Ook hoge tonen zijn bij beide speakers dik in orde. Midrange heb ik wat minder op gelet, dat zal ik zsm gaan doen. Er zit in ieder geval geen opvallend verschil in.
De reden dat ik twijfel: ik vind ze allebei even mooi klinken, tenminste voor zover ik dat kan beoordelen, ze staan namelijk in verschillende winkels
Wat ik niet wil is suggesties krijgen voor andere speakers die ik zou kunnen kopen, ik hou het op 1 van deze twee.
Nu zou ik graag van jullie horen welke jullie zouden kiezen en waarom?
Van beide heb ik het idee dat ik veel waar voor mijn geld krijg: de Magnats zouden eigenlijk €358 gekost hebben, dit heb ik bij de verkoper al omlaag gekregen. Audio Pro is een minder bekend merk, en hanteert volgens de verkoper wat lagere prijzen om zichzelf in de markt te werken (dus hoge prijs/kwaliteit verhouding).
Magnat heeft geavanceerde snufjes als ferro-fluid koeling van de tweeter, aluminium woofer, anti-resonantie behuizing (hebben niet alle speakers dat?). Audio Pro, als ik de verkoper moet geloven, is bijna volledig handgemaakt, en is gewoonweg exclusiever.
/me twijfelt, help!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 21:32 ]