Toon posts:

[3dsmax5] Failed to open file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt een heeeel groot probleem als dit niet op te lossen is, ik ben dus de hele week bezig geweest voor een opdracht voor een bedrijf, anyway ik heb zaterdag een afspraak met die kerel en ik moet laten zien wat ik zover heb. Nu was ik bijna klaar en reboot ik me pc even zodat max weer wat soepeler ging. Zodra ik max starte na de reboot en ik opende het bestand zegt ie: failed to load file (meer niet) en het raare is, dat zegt ie dus ook bij me backup files. en een reinstall van 3dsmax werkt ook niet :(

3dsmax 5.1

plz help!

Verwijderd

misschien kun je die files sturen naar een vriend en kijken of het echt aan de files ligt of aan max, het is in iedergeval een fout die ik nog niet tegengekomen ben. En als het aan max ligt heb je in iedergeval je project nog. Veel succes

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:54
Probeer eens in een nieuwe file te mergen. Wellicht lukt het zo.

Ik vind het trouwens nogal vreemd dat hij 't van het ene op het andere moment niet meer doet. Je hebt dit ook bij "oudere versies" van je bestand (ik maak van elke .max afhankelijk van de duur tientallen bestanden) mag ik aannemen? Dan zou je toch zeggen dat het aan max ligt of een plugin, maar als dat al is gecontroleerd (ook op een andere pc??)

Je kan dus echt niks doen met je file? Krijgt meteen zo'n foutmelding? Erg lullig in elk geval.. :/

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Topicstarter
ja echt te raar.. zelfs backups waar ik 2 dagen niet ben aangekomen doen het niet meer. en hij zegt alleen: "Failed to open file" mergen lukt ook nie. ik ga hem ff op me broers pc tjekken..

Verwijderd

Zou even gewoon de support van Discreet bellen of mailen over je probleem, dit is wel heel raar:
infoline-support (at) discreet.com

Verwijderd

Topicstarter
mja.. ik denk dat ik dat maar doe dan.. want ik moet die files echt hebben

Verwijderd

Probeer het mergen dan eens per object, Het zou namelijk best wel eens kunnen dat 1 object in de scene corrupt is en dat je de rest nog wel terug kunt krijgen op deze manier.

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Check voor een virus.. misschien worden je files van grootte gewijzigd waardoor max ze niet meer wil openen.. (dat zou iig verklaren waarom je backups ook vernaaid zijn)

Verwijderd

misschien net sp4 geinstalleerd voor win2k ?
dat schijnt ervoor te zorge dat je ze niet meer kan openen

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ik heb dit probleem ook ooit gehad met een scene en toen heb ik het niet op kunnen lossen. Gelukkig waren mijn back-ups toen nit vernaggeld, maar de huidige file was opeens kapot.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 12:19
heb je onlangs SP4 geinstalleerd op je systeem? (windows 2000)

edit: was al gevraagd... :z

[ Voor 20% gewijzigd door FragNeck op 18-07-2003 12:35 . Reden: skeel ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

Topicstarter
ik heb winxp met sp1..

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 18:08

jasjenl

Liab A Tymo

Ik weet niet of je probleem al is opgelost, maar ook onder Windows XP kun je problemen met corrupte max files krijgen, als je de laatste hotfix hebt geïnstalleerd. Lees hier maar eens.
Pagina: 1