Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CiP] Desktop een kopje kleiner

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:38

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Hehe, eindelijk vakantie :D . Tijd om mijn desktop kast eens onder handen te nemen!

Zo zag ie eruit:

Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/casemod/imm01.jpg
(dit ie eigenlijk gewoon de kap en de voorkant, zonder inhoud ;) )

De bedoeling is dat ie een kopje kleiner wordt, dus dat er een heel stuk vanaf gaat. Reden: Hij hangt onder mijn bureau, en neemt op het moment teveel plaats in beslag. Het is mijn servertje; hoofdzakkelijk voor email, beetje fileserven, mldonkey e.d. Doet het perfect B)

Eisen:
  • 6.5 cm hoogte
  • stil (moet 24x7 draaien op mijn slaapkamer)
Inhoud:
  • 250 W ATX voeding (Evergreen ofzoiets)
  • VIA Epia 800
  • 256 MB PC133 SDRAM
  • 2x maxtor IDE disk, ongeveer 30 GB.
en uiteindeilijk ook nog:
  • 1 Gbit NIC via PCI riser
Als eerste heb ik de compile desktop kast uitelkaar gesloopt. Dus echt alles eruit _/-o_ Daarna heb ik de voor en achterkant op 6.5 cm hoogte afgezaagt met de dremel. Vervolgens heb ik de dwaarsleggers weer vastgemaakt (links en rechts) voor stabiliteit. Daarna heb ik de ATX voeding gestipt, en dwars gemonteerd. De orginele 80x80 mm fan (muisstil) heb ik schuin voor ik de kast gemonteerd. Achter in de kast heb ik een nieuwe 60x60 mm fan gemonteerd (op 5V), op een nieuwe aluminum achterplaat.

Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/casemod/imm02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/casemod/imm03.jpg
(De aan/uit schakelaar is komen te vervalen, ding moet toch altijd aanblijven :+ )

Vervolgens heb ik het voedingsgedeelte volledig afgeschermd met alumium plaat:

Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/casemod/imm04.jpg
(don't mind the mess 8)7 . Er is natuurlijk ook een gat voor de kabels, en extra lucht)

Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/casemod/imm05.jpg
(je ziet dat de voeding net past. Nu nog hopen dat er voldoende airflow is...)

Uiteindelijk heb ik dan het ITX-plankje weer ingebouwd, de oude HD houder een kopje kleiner gemaakt, en op de bodem vastgemaakt, en de disks verbonden:

Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/casemod/imm06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/casemod/imm07.jpg
(De EPIA heeft ook een 60x60 mm fan @ 5V gekregen).

Het ding is lekker stil: je hoort alleen de disks zoemen, maar dat wordt onhoorbaar als de cover erop zit.

Nou, tot zover... de rest komt als ik weer terug ben van vakantie. De todo lijst zit er als volgt uit:
  • case cover (denk oude cover korter gemaakt)
  • afwerking
  • nieuw front
  • paintjob
  • PCI riser + Git NIC (riser is in bestelling, NIC heb ik al)
  • misschien een LCD display o.i.d.
  • fan's om disk's te koelen (denk 2x 60x60 mm @ 5V)
  • het geheel weer onder mijn bureau monteren
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

16-01-2004 UPDATE:

zie hier voor de laatste pics van het uiteindelijke product

[ Voor 10% gewijzigd door voodooless op 16-01-2004 00:29 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Dit word een zeer cool project! Kijk dit zijn nou de Topics waar ik van hou! Ik wens je veel Succes!! :*)

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:45
Opzich leuk id, maar om nou een kast door midden te gaan zagen :?
Ik had gewoon een paar platen aluminium gekocht bij een ijzerzaak en zelf wat in mekaar geflansd.

[ Voor 17% gewijzigd door MariG op 17-07-2003 19:14 ]

Verwijderd

Orgineel idee!
Van je tower een rack-case maken! Jammer dat we moeten wachten op de afwerking.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Opzich leuk id, maar om nou een kast door midden te gaan zagen
Ik had gewoon een paar platen aluminium gekocht bij een ijzerzaak en zelf wat in mekaar geflansd.
Is er trouwens een reden waarom hij 6.5 cm hoog moest worden ?
Zelf compleet met alu aan de gang gaan vond ik iets te link... denk ook dat dat niet zo stevig wordt, alu is toch best zagt heb ik gemerkt. En ik ben geen professional, zoals bij bv Lian-li (heb de PC-65 ;) )

De 6.5 cm is bij toeval ontstaan. Ik wilde het zo laag mogelijk maken, en met 6.5 cm past de voeding net, dus dat vond ik een mooie maat :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 21:32

Turkish

zhé germans

MysteryTweaker schreef op 17 July 2003 @ 19:13:
Opzich leuk id, maar om nou een kast door midden te gaan zagen :?
Hij heeft nu iig nog een beetje verband erin, dus dan zou je er evt. nog wat op kunnen zetten ;)

@TS Dit heeft wel de potentie om een leuke mod te worden, ik zou alleen een hele andere cover eroverheen maken, want denk dat de huidige alleen afbreuk gaat doen aan het geheel

Het valt mij trouwens nu pas op hoe klein die Epia bordjes zijn, was ik ff uit het oog verloren

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 19:16:
Orgineel idee!
Van je tower een rack-case maken! Jammer dat we moeten wachten op de afwerking.
Een desktop is heel wat anders dan een tower. Dit is gewoon een desktop horizontaal door midden gezaagd. Maar ik vind het wel geslaagd. Als de kap er weer mooi op zit (uiteraard wel een koppie kleiner :P ) dan word ie volgens mij wel geslaagd. Persoonlijk zou ik het dan ook wel een mooi ding vinden voor een HTPC (als ie zwart of zilverkleurig zou zijn, of als je hem in die kleuren zou verfen).

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
@TS Dit heeft wel de potentie om een leuke mod te worden, ik zou alleen een hele andere cover eroverheen maken, want denk dat de huidige alleen afbreuk gaat doen aan het geheel
Cover doet er eigenlijk niet echt toe. Hij komt straks direct onder mijn bureau te hangen, dus je ziet er niets van... Ik ga mijn aandacht verschuiven op het front. Ik heb iets met alu en plexiglas in gedachte... Het is immers ook geen cosmetische mod, maar een functionele (helaas vergoed de ziektenkostenverzekering dit niet :P )

Maar... suggesties zijn altijd welkom natuurlijk :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
hier nog een foto om te laten zien waar het ding komt te hangen. Waar het servertje nu staat stond eerste de desktop. De stellage gaat dus weg, en het kastje komt direct tegen de onderkant te hangen.

Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/casemod/imm08.jpg
(again, dont mind the mess :'( )

Je kunt mooi zien hoeveel plaats het scheeld :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door voodooless op 17-07-2003 19:35 ]

Verwijderd

Leuk idee, ik w8 op de buitenkant... ;)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Zeer leuk cassie zo geworden :D

Iig wel apart, maar wel ruimtebesparend :)

Ben benieuwd naar deel 2 ja :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De voeding is echt sweet weg gewerkt :) Vind het een hele verbetering met het begin, en dit neemt idd veel minder ruimte in.
Misschien wel idee voor me eigen IRC en internet bak, een oude P1 166 mhz :)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
je kan die 60mm fan in je voeding beter laten blazen dan zuigen
want zuigen heeft geen omdat alles maar dan ook alles een fatsoelijke airflow zal blokeren :)
en je toch in de lengte een gat hebt zitten... dus zal de "sucky-sucky power" van de fan bijna niet te merken zijn..
(en met de gat aan allebij de zijkanten: er komt zo veeeeeel stof in...)

maar wel een cool idee!!!

edit:
of is dat "gat" aan de zijkant een raam?

[ Voor 9% gewijzigd door ixl85 op 17-07-2003 19:57 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
want zuigen heeft geen omdat alles maar dan ook alles een fatsoelijke airflow zal blokeren
en je toch in de lengte een gat hebt zitten... dus zal de "sucky-sucky power" van de fan bijna niet te merken zijn..
(en met de gat aan allebij de zeikanten: er komt zo veeeeeel stof in...)

Hij zuigt nu de lucht uit de case. Maar de schuine 80 mm fan aan de voorkant, blaast op de voeding, en de 60 mm zuigt dus. Sinds de airflow van de 80 mm fan groter dan die van 60 mm is zal de lucht wel netjes langs de voeding geduwt worden, de rest gaat de case in (waar de Epia zit).

Op het moment is de lucht niet erg warm (ook het alu om de voeding niet), maar hij draait pas een kleine twee uur en het is allemaal nog open. De Epia vreet gelukkig niet zoveel stroom.

En nee, het gat is geen "raam". "Ramen" komen er niet in....

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 17-07-2003 20:02 ]

Verwijderd

Ziet er alvast heel tof uit, maar dit is een casemod in progress topic en zo te zien heb je daar geen toestemming voor. Daarvoor moet je even deze sticky lezen: Casemods in Progress en een mailtje sturen naar Phreak of AcouSE.
De mod ziet er voor de rest prima uit, dus wat dat betreft voorzie ik dat je die toestemming zo binnen hebt - dus schroom niet om te mailen ;)

edit: wat zei ik je ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 08:25 ]

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

En bij deze toestemming :)

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Warom maak je geen ronde gaten in de tafel in de tafel.. Plexiglas erop, Fannetje met ledjes erin en klaar...

Sign of my Time

Verwijderd

Ollah.. Zekers vet :D Ga zo door kerel. maar voor betere airflow door de voeding zou je dan niet nog zo`n 80mm fan pakken en die schuin achter je voeding plaatsen. Om resonatie of iets degelijks (van de luchtstroom tegen het plaatwerk) te voorkomen zou je een stuk uit de bodem kunnen dremelen. Zodat je zeg maar de lucht van boven door de bodem blaast. Deze dan op 7volt lijkt mij meer lucht verplaatsen dan een 60 @ 5 volt was het niet :X.. maar zoals ik al zei.. VET !!

offtopic:
Wat wordt een volgende CiP een server ruimte de patch kabels FATSOENLIJK weg werken 8)7 how it remeinds me of.. ohwhell :D

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
En bij deze toestemming :)
Thanks _/-\o_ !
Warom maak je geen ronde gaten in de tafel in de tafel.. Plexiglas erop, Fannetje met ledjes erin en klaar...
Leuk idee, denk alleen dat mijn moeder daar niet zo blij mee zal zijn ;) Verder moet ik natuurlijk ook nog op mijn bureau kunnen werken.
maar voor betere airflow door de voeding zou je dan niet nog zo'n 80 mm fan pakken en die schuim achter je voeding plaatsen. Om resonantie o.i.d (...) te voorkomen zou je een stuk uit de bodem kunnen dremelen. Zodat je zeg maar de lucht van boven door de bodem blaast. Deze dan op 7volt lijkt mij meer lucht verplaatsen dan een 60 @ 5 volt was het net ... maar zoals ik zl zei... VET !!
Ik denk dat de airflow nu wel voldoende is. Het ding staat nu een avond en een nacht aan, en is amper warm. Een fan in de bedem kan altijd nog als het toch te weinig is. ik heb nu 5 V gekozen omdat ze dan lekker stil zijn. De airflow vind ik best nog wel goed.
Wat wordt een volgende CiP een server ruimte de patch kabel FATSOENLIJK weg werken how it remeinds me of.. ohwhell
Ik heb kabelgoten, zoals te zien in het plaatje, alleen zijn mijn kabels vaak te kort, en ik heb nu een aantal keren verbouwd, en heb nog geen tijd gehad het allemaal op orde te brengen.

Aan iedereen: Bedankt alvast voor de reacties!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 08:54:
offtopic:
Wat wordt een volgende CiP een server ruimte de patch kabels FATSOENLIJK weg werken 8)7 how it remeinds me of.. ohwhell :D
offtopic:
Daar is TEDAB nu mee bezig :D

[ Voor 45% gewijzigd door max op 18-07-2003 11:09 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:58
Leuk project!! Ben, net zoals de rest, erg benieuwd hoe de kap gaat worden.

Verwijderd

ixl85 schreef op 17 July 2003 @ 19:54:
want zuigen heeft geen omdat alles maar dan ook alles een fatsoelijke airflow zal blokeren :)
(en met de gat aan allebij de zijkanten: er komt zo veeeeeel stof in...)

edit:
of is dat "gat" aan de zijkant een raam?
Gewoon een pantytje voor plakken KLAAR :*)

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
kijk, wie zei dat desktops lastig te modden waren? :+

dit wordt een heel leuk kastje... ff bookmarken :)

Mn 3D printer blogje..

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
kijk, wie zei dat desktops lastig te modden waren?
Ik niet ;) ... Ik vind het jammer dat ik nu niet verder kan, heb er erg veel zin in. Vanaf volgende week ben ik 2.5 weken op vakantie. Ben nu nog druk met wat centen verdienen en vakantie spullen bij elkaar zoeken ;) Als ik weer terug ben ga ik snel weer verder. :D. Misschien dat ik straks nog een screenshot stuur van mijn front ontwerp

Verwijderd

Fire_escape schreef op 18 July 2003 @ 11:06:
[...]

offtopic:
Daar is TEDAB nu mee bezig :D
offtopic:
AHA !! de almachtige fire escape :D Als we het hebben over kabels opruimen whoei dan kannen wij een hartig woordje mee lullen :D "gelukkig" hij meer als ik 8)7

Whoei
Ik heb kabelgoten, zoals te zien in het plaatje, alleen zijn mijn kabels vaak te kort, en ik heb nu een aantal keren verbouwd, en heb nog geen tijd gehad het allemaal op orde te brengen.
zodra me pa thuis is van de vierdaagse zal ik zijn camera ff gappen om mijn kabel zooi te laten zien :D

Hoe ga je dah ding trouwens besturen.. remote door hem over te nemen.. of hang je er een toetsen bord aan :? of ben ik weer rinat blind :X.. :P

• Whieee
  • Laatst online: 19-11 18:07

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

die 'gehalveerde' desktop is groot genoeg om 2 miniITX plankjes in te stoppen.... misschien ideetje? :P Verder wel een koel project :)

Launching containers into space

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 23:00
Zonde van die mooie case!
Ik ben nu ook een server aan het maken van een HP Vectra, dus geen ATX. Kijken welke mooier gaat worden ;)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Hoe ga je dah ding trouwens besturen.. remote door hem over te nemen.. of hang je er een toetsen bord aan of ben ik weer rinat blind ..
Er hangt een toetsenbord kabeltje aan voor het noodgeval, en verder doe ik alles via SSH.

En bredend: ben benieuwd naar je HP Vectra, ik wil ik hem wel zien... En zonde? valt wel mee, zo mooi was ie nu ook weer niet :P

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
--< UPDATE >--

Ik ben weer terug van vakantie :D, en ja ik heb het erg leuk gehad (getuige: bijna 1 GB aan digitale foto's (bijna 500) O-) ). Mijn klein servertje-in-wording heeft nu al meer dan 33 dagen aan een stuk door gelopen (sysinfo), met een constante Thermalzone temeratuur van 32 graden (volgens /proc/acpi/...). De voeding wordt ook absoluut niet heet, dus ik denk, dat als de kast dicht is dat ook geen probleem zal geven :Y)

Ik heb vanavond een beetje met Illustrator zitten spelen, en heb wat ontwerpjes gemaakt voor mijn front. Je ziet ze hier allemaal, laat aub weten welke jij het beste vind en hoezo. Ook als je andere ideeen hebt barst los...

Ze zijn in princiepe allemaal hetzelfde, alleen kleur en soort "koeldecoratie" is anders:

1. zilver met gleuven:
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/casemod/front_gray_slids.png

2. zilver met gaten:
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/casemod/front_gray_holes.png

3. rood met gleuven:
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/casemod/front_red_slids.png

4. rood met gaten:
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/casemod/front_red_holes.png

5. blauw met gleuven:
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/casemod/front_blue_slids.png

6. blauw met gaten:
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/casemod/front_blue_holes.png

Poll: welk ontwerp vind je het mooist?
zilver met gleuven
zilver met gaten
rood met gleuven
rood met gaten
blauw met gleuven
blauw met gaten
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=3548&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
(dank aan euss voor de tip van de poll)

ik weet nog niet welk ontwerp ik het beste vind. Mijn kamer is al tamelijk blauw, dus wat contrast is misschien wel leuk/of juiste niet....

Achter de gleuven/gaten rechts zit de 120x120 koeler om de voeding van verse lucht te voorzien, achter de gleuven/gaten links zitten de 2 HD's. Ik vraag me af ik daar nog een fan nodig heb, maar ik denk het niet. Links de RVS aan/uit knop, die ik ook al heb, en daaronder een kleine blauwe power LED (hdd led wil ik niet, ik moet ook nog kunnen slapen 's nachts 8)7 ). Tussen de "koeldecoratie" wil ik een LCD inbouwen met systeem informatie (dat misschien 's nachts automatisch dimmt ofzo :P ).

Mijn grote vraag is nu: Waar ga ik dit alles van maken. Er zijn enkele keuzes:
  • Alu: dat is erg moeilijk te bewerken. Zeker als het om kleine details gaat, zoals hier. Grote gaten e.d, dat lukt nog wel, maar kleine gaten of gleuven is erg moeilijk, als je alleen een dremen hebt. En LASER'en? Ik zou niet weten waar ik dat zou moeten laten doen hier in de buurt, en het is waaschijnlijk veel te duur.
  • Houd/spaanplaat/MDF: Dit is veel makkelijker te bewerken. Met een figuurzaag en boortjes moet dat kinderspel zijn. Nadeel is dat het niet zo cool uitziet, maar daar kun je wel wat aan doen: goed gronden, en dan spuiten, zodat je niet meer ziet dat het hout is, of er een plastic laag overheen, net als ik nu ook op mijn bureau heb (weet echter niet of dat zomaat te krijgen is).
  • Plexiglas o.i.d: Is ook makkerlijker te bewerken dan Alu, maar is niet erg krasbestendig. Verder moet je altijd een achterond hebben. Gekleurd plexy vind ik niet mooi, en ik wil geen doorkijk hebben.
Op het moment gaat mijn voorkeur uit naar dun MDF, welk ik spuit in de gewenste kleur.

Oja, de PCI-riser is binnen, die heb ik echter bij mijn vriendin laten liggen, dus die kan ik volgende week pas inbouwen.

Morgen ga ik denk ik aan de slag met het fontje, en ik ga het LCDisplay bestellen. wat dan nog blijft is de "moterkap", de "ophanging", en enkle kleine details. Hoe ik dat allemaal precies ga doen weet ik nog niet... dat zie ik wel als ik zover ben 8)

[ Voor 22% gewijzigd door voodooless op 20-08-2003 01:40 ]

Verwijderd

Blij te zien dat deze CiP niet kopje onder is gegaan...

Persoonlijk vind ik 1. zilver met gleuven het mooist. Maar smaken verschillen nu eenmaal en een look moet natuurlijk ook uitvoerbaar blijven voor jou :)

CNC-laseren is nogal prijzig, of je moet iemand kennen die daar werkt.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 01:46 ]

• FiXeL
  • Laatst online: 17-04 17:33
hier kan je een progje downen waarmee je het frontje kan tekenen en laten maken door Schaeffer-Apparatebau. kost wel een paar, maar dan heb je het meteen perfect :) Bart_Banaan heeft hier ook al eens een paar frontjes laten maken.

Mn 3D printer blogje..

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb ook frontplaten laten maken bij Scheaffer Apparatebau. Ik heb nu ff snel een schetsje gemaakt met ongeveer de gaten en sleuven zoals nr. 1, en dan kost dat ongeveer €30. Reken 10 euro verzendkosten. Aan de ene kant is dat misschien wat duur, maar aan de andere kant heb je een resultaat dat je zelf met geen mogelijkheid bereikt.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:48

AMDFreak

Intel is zo..

Ziet er wel goed uit.. alleen die hardeschijven.. ga je daar wel nog een cooler oid voor zetten? want schijven kunnen HEET worden.. vinden ze niet echt fijn!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Thanks AcouSE!

Die "Frontplatten Designer" ziet er wel leuk uit e.d. en 40 euro is nog wel te doen. Met hout of plexy ben je al snel het zelfde kwijt als je het ook nog moet verven.

Ik ga het proggy zelf ook eens bekijken...

En @ AMDFreak: Koeler voor HD's weet ik nog niet, maar ik heb het nu zo ontworpen dat ik die altijd nog ik kan bouwen als dat nodig is.

offtopic:
Weet misschien iemand waar mijn icoon is gebleven, sinds dat ik van vakantie terug ben is ie weg :'(

[ Voor 44% gewijzigd door voodooless op 20-08-2003 10:45 ]

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

offtopic:
Voor de HP Vectra mensen...
Weten jullie een oplossing voor defecte voeding?

.:modbreak:.
Doe dat lekker in je eigen topic -> [rml][ voeding] Een voeding 'mod' maken?[/rml], of als je mensen op je probleem wilt attenderen: in je signature.
Op zoek gaan naar een vervangingsvoeding kan in Vraag & Aanbod of de vele veilingsites.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 00:20 ]

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Heb ook ff zitten designen in die "Frontplatten Designer", maar kwam steeds op rond de 40 euro uit, zonder verzenden, en dat vind ik toch wat aan de hoge kant. LCD zal ook wel duur zijn, dus ik denk dat ik voor dun MDF ga, dat ga ik dan in de gewenste kleur spuiten. Zag net trouwens dat mijn Lian-Li kast ook gaten heeft voor zijn intakefans, echter recht onder elkaar i.p.v. verschoven, denk dat ik daar ook nog ff een ontwerp van ga maken.

offtopic:
No offence, maar hou je HP Vectra spullen in je eigen topic, anders wordt het zo'n zooitje hier!

Edit:
Heb even de gaten zoals mijn Lian-Li gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.fww.nu/casemod/front_gray_holes2.png

Als ik hem grijs/zilver maak, dan past ie perfect bij mijn Lian-Li PC-62 case. Ik ga zo meteen even MDF halen, en het display bestellen.

[ Voor 20% gewijzigd door voodooless op 20-08-2003 11:21 ]

Verwijderd

Mooi... dit topic is niet dood.. :)

Persoonlijk zou ik voor een grijs/zilvere voorkant gaan.. .welke maakt net zoveel uit, die rondjes vind ik wel leuk, als je ze dan onder elkaar zet zou helemaal mooi zijn... net zoals je lian-li..

Ik ben benieuwd hoe het gaat worden met mdf.. :)

Verwijderd

Echt te strak :) Ik heb een tijdje geleden ongeveer dezdelfde mod geprobeerd, en die kon ik weggooien :'(

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 11:35

Jack

MHz Matters

is het niet mooier als je de voorkant symetrisch maakt?
dus met de lcd precies in het midden?
Volgens mij zit dat er een stuk strakker uit :)

suc6 met je cip

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 23:23 ]

[Specs]

• floriske.nl
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

je kan uiteindelijk ook toch voor plexi gaan als je dat makkelijker vindt, ik denk persoonlijk dat je met 2mm plexi toch een mooier resultaat krijgt dan met mdf.
Plexi is namelijk gewoon te spuiten, mits je een kunststof hechtprimer gebruikt. Bij normaal kunststof hoef je maar een dun laagje aan te brengen, bij plexi is het dan wel aan te raden een aantal keren een dun laagje aan te brengen om er zeker van te zijn dat de primer goed hecht! suc6

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Zo, ben terug van de winkel en heb 4 keer 43x7 cm MDC (+ resten). LCD display wat ik wilde hebben konden ze niet krijgen, dus moet ik maar ergens anders gaan zoeken. Display dat ik wil hebben is:

http://www.crystalfontz.c...34/index.html#CFA634TFBKS

En dan die met blauw backlight, neg of pos, dat weet ik nog niet. Dit display kun je namelijk aan de seriele poort aansluiten, en dat scheelt een heleboel gepruts. Andere suggesties zijn natuurlijk welkom!

Hieronder nog een foto van de 4 frontjes die ik heb laten zagen. Ik denk dat ik gewoon verschillende versies ga maken, dan zie ik vanzelf welke het coolste is :D. Verder heb ik nog een figuurzaagset gekocht. Dit alles met de decoupeerzaag te doen lijkt me een beetje overkill |:(

Afbeeldingslocatie: http://www.fww.nu/casemod/imm09.jpg

En @ Siris: symetisch is misschien wel een optie, maar ik hou de lucht-intake van de HD's liever op de breedte van de HD's, en de andere op de breedte van de fan.

Edit:

Nog wat extra pics. Ik heb het laatste ontwerp uitgeprint en op het MDF geplakt, zodat ik het kan uitzagen :Y) .

Afbeeldingslocatie: http://www.fww.nu/casemod/imm11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fww.nu/casemod/imm10.jpg

Het begint er steeds meer op te lijken :D, ben blij als ik eindelijk die lelijke stellage weg kan halen :X .

[ Voor 16% gewijzigd door voodooless op 20-08-2003 14:10 ]

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:11

Ibex

^^ met stom.

ziet er knap uit in ieder geval, en volgens mij is je lianli frontje het mooist :) vraag ik me nou wel af of de gaten niet teveel herrie gaan maken als je er een fan voorzet ofzo?

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Verwijderd

Ziet er al mooi uit man, en ik snap dat je die stellage weg wil hebben, oerlelijk ;)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
En weer een update!

Ik heb met de figuurzaag en boor het motief uit het MDF gezaagd! Poe, wat zijn dat veel gaten zeg 8)7 ! Ik vind het er best cool uitzien! Weet toevallig al iemand waar ik die LCD's kan krijgen (en misschien ook wat ze kosten)? Ah, ik ziet net dat er een grote LCD inkoopactie loopt. Ik denk dat ik maar mee ga doen en een USB LCD ga kopen (LPT is al bezet). Dan heb ik wel pas in oktober mijn display, maar dat zal het wachten wel waard zijn denk ik! Heb net een USB LCD besteld :D, volgens de info wordt er geleverd zodra de centen binnen zijn, en het product beschikbaar is :)

Hier de pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.fww.nu/casemod/imm12.jpg
Dit is de achterkant van de eerste partij gaten. Ik had niet zo'n goede ondergrond, en dus is de achterkant een beetje afgebrokkeld. Jammer, maar gelukkig is het de achterkant, en zie je het straks toch niet meer 8) . Voor de tweede partij heb ik een betere ondergrond gebruikt, en dat ging perfect.

Afbeeldingslocatie: http://www.fww.nu/casemod/imm13.jpg
Het eindresultaat van het zage/boren. Niet alle gaten zijn 100% recht, maar ik ben er te vreden mee.

Nu nog een kleurtje (ben er nog niet uit welk), nog wat ijzer uit de kast dremelen, en een manier vinden im het ding vast te maken aan de kast...

[ Voor 19% gewijzigd door voodooless op 20-08-2003 16:45 ]

• Tovenaar
  • Laatst online: 27-10 16:18
Gewoon hetzelfde zilver als die andere kast... Ziet er echt heel gaaf uit man...

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 14:10

Bob Popcorn

Plop!

Thx voor alle info die je geeft, ik wil ook zoiets gaan maken als DVD/DivX/XVid/Etc. spelertje aan mn TV

Kan niet stoppen met ontploffen!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
UPDATE (kleintje)

Eindelijk heb ik weer tijd gevonden om iets te doen. Ik heb het frontje een aantal keren gespoten en het ziet er heel cool uit (zilver). Verder ben ik bezig geweest met de bevestiging van het frontje. Helaas heb ik nog geen bevredigende oplossing gevonden :( . Tips altijd welkom :X. Ik moet het fontje toch nog een keerschuren en spuiten, omdat er nu al weer krassen op zitten :( . Ik denk dat ik maar een stootvrije lak erover heen doe als ie helemaal goed is (spuitverf is nu ook op, dus het schiet niet er op). Verder heb ik de voorkant van de behuizing passend gemaakt voor het frontje.

Gunstig is dat de oude "kap" nog past, ik moet hem alleen een stuk korter dremelen, helaas zijn ook nog mijn dremelschijfjes op en moet ik dus eerst weer nieuwe halen. Ook moet ik de verf van de kap schuren en deze spuiten+lakken.

Oja.. Ik heb een LCD in bestelling en ben nu aan het wachten op de binnenkomst...

That's all for now... Ik heb niet zo heel veel tijd, dus updaten zal soms wat langer duren. Geduld is een schone zaak O-) Dit keer helaas nog geen pics omdat er nog niet zoveel veranderd is. Als ik de kap zover heb dat ie past zal ik weer wat pics maken.

Verwijderd

Ziet er knap uit.. :)

Nu hoop ik voor je dat je met die verf eigenlijk een beetje een alulook krijgt op je frontje, dan lijkt het een beetje op je lian-li en dat zou helemaal cool zijn.. :)

Verwijderd

het frontje kan je toch gewoon lijmen op het bestaande metaal? Of je draait een paar kleine parkertjes in het metaal. Wel opletten dat je niet te lange neemt.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 00:34

WPN

je zou aan de achterkant van je mdf (zit toch aan binnenkant als het klaar si), soort stoot mal kunnen monteren, en dan met een klein beetje kit het display erin kunnen monteren
en als het mogelijk is een draadje aan het display aan de achterkant monteren dat je aan de binnenkant van de kast monteert zodat het er echt niet meer uit kan vallen

ziet er stoer uit voor de rest :)

edit: typo'S

[ Voor 23% gewijzigd door WPN op 10-09-2003 21:23 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Zozo, dit is een heel erg mooie case aan het worden.... :9

Petje af... _/-\o_

Keep up tha good work... B)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
UPDATE

Ik ga jullie niet teleurstellen hoor! Het heeft lang geduurd, maar ik heb dan weer eindelijk een avondje tijd gevonden om het een en ander te doen. En ik vind dat ik al behoorlijk wat gedaan heb vanavond :D.

Ik heb als eerste de kap een kopje kleiner gemaakt. Ik heb van het weekeind eindelijk de tijd gehad wat nieuwe dremel schijfjes te kopen. Ik heb dit keer andere (stevigere) gepakt omdat de vorge zo snel op gingen. 10 euro voor 5 schijfjes is wel veel, maar achteraf blijkt het wel de moeite waard. De dingen werken echt veel beter! Helaas is het schroefdingetje van de dremel, waar de schijfje aan gemonteerd wordt, kapot gegaan voordat ik de helft van de kap af had :( . Gelukkig heb ik een moertje en wat boutjes zo getweaked, dat ik weer lekker verder kon >:) . Het resultaat mag er dan ook zijn: De kap past nu perfect.

Verder heb ik de voorkant op het ijzer geplakt met siliconen kit. Schijnt tot nu toe goed te werken :+ .

Ik w8 nog steeds op mijn mooie LCD. Dat zou ergens deze maand komen volgens de luitjes van de IA.... afwachten dus.

Oja.. ik heb ook nog de PCI riser + Gbit NIC ingebouwd. Dat is maar goed ook, omdat ik de onboard NIC niet meer aan het leven krijg. Nouja, ik was toch al van plan om de GBit te gaan gebruiken...

Wat nog te doen staat is dus:
- LCD inbouwen
- kap schuren en spuiten
- beetje afwerking

En hoe ziet ie er nu uit? Tja.. helaas heeft mijn vriendin mijn digicam in beslag genomen en kan ik dus ff geen pics maken :r :X 8)7 :Z ;( . Maar ik kan je verzekeren dat het er :9~ uitziet :*) ! Het lijkt met kap veel dunner dan zonder! Het ziet er wel erg cool uit zo, en ik denk dat het bijna een beetje zonde is om het ding onder het bureau te gaan hangen. Ik ga hem denk ik maar ik de kast zetten (of bij de receiver ofzo) :9 . Zodra ik mijn cam weer in bezit heb (volgende week denk/hoop ik ;) ), zal ik pics posten. Mischien staat de kap dan al in de verf :D ...

Verwijderd

Ik wacht in spanning, het ziet er tot nu toe al cool uit!
cs-admin mod -> /admin_slap vriendin(deep_space)

Gigabit lan is wel een cool idee, dat wil ik thuis ook gaan gebruiken(tussen server en switch).

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 09:21

Dutch_guy

WYSIWYG

Mooi project zeg!

Welke LCD heb je nu besteld ?

Pay peanuts get monkeys !

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Yep, Gbit LAN is leuk, ik had het dus eerst ook tussen server en werkstation, maar nu zit ie dus noodgedwongen weer gewoon in de WLAN/Router/Switch ;(. Toch maar eens een kleine Gbit switch erbij kopen dan ;)

T'is een USB LCD, blauw natuurlijk 4x20 chars:

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/shop/images/fullsize/CF20x4usb.jpg

T'is een beetje duurder, maar ik had geen zin in gekloot..

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 07-10-2003 00:43 ]

• megaleo
  • Laatst online: 25-11 17:06

megaleo

Special member

Je kunt natuurlijk voor je frontje ook nog extra een stuk plexiglas maken over de hele lengte. Misschien ook wel leuk. ;)
Verder ziet er al zo gaaf uit vind ik. :Y)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Neu, dat staat niet zo goed denk ik. Bovendien ziet het straks vreemd uit als de LCD erbij komt. Ik laat het lekker zo. Ik hoop toch echt dat dat LCD snel komt, omdat ik het af wil maken. Er ligt namelijk nog een DIY speaker project te wachten waar ik aan wil beginnen.

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:53
In de CiP faq staat dacht ik dat alle updates in een topic van de maker van de mod in de EERSTE post moeten staan.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
M@rijn schreef op 07 October 2003 @ 20:21:
In de CiP faq staat dacht ik dat alle updates in een topic van de maker van de mod in de EERSTE post moeten staan.
Oja.. wist ik niet. Als dat idd zo is zal ik dat binnenkort aanpassen (heb nu helaas geen tijd). Het valt me trouwens op dat de meest CiP projecten het niet zo doen! Verder is het ook niet handig omdat je CiP topic op deze manier niet meer in de actieve topics pagina terecht komt (je kunt natuurlijk een verwijzing posten, allemaal erg verwarrend). Bovendien vind ik dat het er niet echt overzichtelijker op wordt om alles in de EERSTE post te zetten.

Verwijderd

M@rijn schreef op 07 October 2003 @ 20:21:
offtopic:
Er staat dat je een linkje naar de reply met de wijzigingen kunt plaatsen. Dus een nieuwe post (anders heeft niemand door dat er iets geupdate is) en in de startpost bijvoorbeeld: "[datum] 1 regele update" met een link naar je post. Tenminste, dat is hoe het mij duidelijk lijkt ;)

Leuk om te zien dat je nog steeds met deze mod bezig bent :) Ben zeker benieuwd hoe het er nu in het grijs uit ziet, maar we wachten rustig af ;)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
hoe wil je die kast trouwens ophangen?? schroeven dwars door je bureau?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

De mooiste bevestiging zou imo zijn door 2 rails aan de zijkant te monteren zodat je de PC naar voren kunt schuiven - of anders door de bovenkap met 4 a 6 schroeven aan het buro vast te zetten zodat je het systeem middels de kap(thumb)schroeven kunt loskoppelen van het buro.

Maar, het is nog maar de vraag of het onder het buro geplaatst wordt:
offtopic:
Over CiP: zolang het maar een beetje duidelijk is hoe of wat er geupdate is hoor je mij niet klagen. Natuurlijk is het mooi om in de startpost alles samen te vatten - maar dan is het weer zo onduidelijk in de thread zelf. Dus een posting in de thread zelf is wel zo handig (dat noemen we pas extreem nuttig kicken ;) ) - vooral met de woorden update in bold oid. Probeer vooral weer snel aan plaatjes te komen :)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 23:40 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Precies. Ik wacht eerst het eindresultaat af. Ik heb op het moment op zich voldoen de plek om hem gewoon ergens in een kast te zetten. Dan staat ie mooi in het zicht. Onder het bureau heb ik echter het minste last van geluid (HD's maken nogal wat geluid, rest is echt stil). Bij mijn receiver, achter een donkerblauwe acrielglasdeur kan ook nog. Dan is het display nog zichtbaar, en geluid minimaal. ik zit dan wel weer met de warmteafgifte: 1x servertje + 1x 6.1 receiver + 1 x subwoofer versterker (oude receiver) wordt wel erg warm denk ik. (goed voor zo'n 600 Watt in totaal in een klein hokje :'( )

Bovendien wordt het ding zelf niet erg warm. De kast voelt koel bij de voeding, alleen op de plek van de disks is het een stuk warmer (gelukkig zitten er gaten in het front, je voelt de warme lucht eruit komen).

offtopic:
Ik zal de openingspost nog wel wat samevattingen toevoegen van mijn updates, dan is iedereen weer tevreden!

En de pics komen er natuurlijk zo snel mogelijk aan (vriendin heeft nog steeds mijn cam. Heb haar al verteld dat jullie dat niet leuk vonden, maar dat vond ze niet erg... vrouwen... >:) )

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
UPDATE

Ja, ik leef nog. Het is al weer een hele tijd geleden, maar ik moest erg lang op het LCD wachten en had ook nog veel andere dingen te doen (onder andere dat roode ding op het laatste plaatje :) ). Dit is het dan uiteindelijk geworden:

Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/casemod/final1.jpg
[ closeup, het gaatje onder de powerknop moet nog met een power en/of hdled gevult worden. Had ik niet echt zin meer in ]

Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/casemod/final2.jpg
[ iets verder weg. Je ziet, het ding zit nu in de kast, en niet achter het deurt. Daar paste hij helaas niet in ]

Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/casemod/final3.jpg
[ ruimere view, don't minde the mess pleace! ]

Op het LCD is nu nog de standaard LCDd message te zien. Maar ik ben bezig er zelf een media speler proggie voor te schrijven. Het gaat helemaal met plugins werken en het ziet er op papier al cool uit.

Achter de linker gaatjes zit nog een IR zender, die signalen van mijn philips afstandsbedingen opvangt zodat ik het LCD en de TV software kan besturen B)

Verder heb ik nogb een mooie coax kabel gemaakt om de epia via SPDIF aan te sluiten op de receiver. Zo kan ik dan dus ook mooi muziekjes afspelen in prima kwaliteit.

Ik ben uiteindelijk erg tevreden met de verbouwing van de kast. Erg klein en doet het prima. Waar ik niet zo tevreden mee ben is de geluidsproductie. De fans hoor je gewoon niet, maar de schijven maken veel herrie. Ik heb het acoustic management al aangezet, maar dat helpt niet. Ik heb ook gebrobeerd de disks van de behuising te scheiden door middel van vilt nopjes, maar ook dat haalt niets uit :(

Verwijderd

Dat ziet er goed uit :) Vooral die verloop/geschuinde kanten bij de LCD vind ik erg mooi in het MDF frontje ;)
Die schijven: tsja, als je veel rotatiegeluid hebt lost een andere harde schijf (<7200rpm of een stille uitvoering) vaak meer op dan de schijf inpakken (vooral omdat je in jouw kastje ook weinig ruimte ervoor hebt).

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 00:53 ]

• chemmie
  • Laatst online: 12-08-2024

chemmie

Badger!

Mooi ding geworden.
Misschien dat je die IR-ontvanger onder die powerknop kan maken, dan kan je stoffilters achter die gaatjes maken.
Voor een nóg professioneler uiterlijk.

Mooie strakke kast geworden in ieder geval _/-\o

Jammer van de HD-herrie, maar een kleinigheidje hou je altijd :)

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.

• dEvio
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 15:17
Mijn oude maxtor (40GB, 7200rpm) schijf maakt idd ook veel geluid, vooral zo'n hoge pieptoon, maar mag ik vragen hoe je de front van de kast hebt gemaakt?
Als je um achter dat blauwe deurtje had gezet was waarschijnlijk je warme lucht niet goed af te voeren geweest

@ euss, thanks, sorry

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 01:42 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Front is gewoon MDF, kijk maar ff in het draadje hoe ik dat precies gedaan heb, en dan met de spuitbus erover. Rest van de kast heb ik ook nog zilver gespoten.

Als ik de IR onder de powerknop doe, dan krijgt ie te weinig "licht" door het kleine gaatje.. dus dat word wat lastiger.

Disks blijven toch zitten. Ze maken echt wel meer geluid dan mijn 4x 10K SCSI disks in de workstation. Zolang ze het nog doen blijven ze zitten!

• dEvio
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 15:17
"Front is gewoon MDF, kijk maar ff in het draadje hoe ik dat precies gedaan heb, en dan met de spuitbus erover."

Ja, ik weet het 'lees de draad voor je blaat' :) , kreeg ook al een mod-remark, m'n plaatjes laadden denk ik een beetje langzaam dus ik had er overheen gekeken.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ziet er erg gaaf uit! mooi compact, en op de foto valt t eigenlijk niet op dat het MDF is, mar lijkt t meer op metaal :D

• DiLDoG
  • Laatst online: 14-11 09:29
ERG mooi gemaakt, vooral dat frontje :) imo zouden stoffilters er mooi uit zien ja, en voor je hdd/power led zou ik een dual color ledje gebruiken (kan je gewoon op moederbord aansluiten als 2 leds. en mijn Maxtor DiamondMax Plus (7200rpm) sata schijf is echt geruisloos (zit wel in men kast hoor er hier echt niets van) dus ik denk niet dat 5200 automatisch stiller hoeft te zijn.

Ik heb hier ook nog ergens een ouwe kast staan > jeuk in men vingers :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Thanks allemaal!

Idd, denk ik dat ik dual color LED ga gebruiken. Voor stoffilters moet ik idd nog eens gaan kijken. Het mooie is dat ik heel snel een nieuw frontje kan makenn, ik heb namelijk nog 3 zelfde stukken MDF liggen, ff bewerken, spuiten, en opplakken :D.

De disks zijn oude Maxtor DiamonMax Plus disks (ook 7200 rpm natuurlijk, 5T030H3 en 4D040H2). Ik wacht gewoon totdat ze de geest opgeven (dat doen ze bij mij wel vaker, gelukkig altijd in garantietijd ;) ), en dan komt er een stille disk in.

• shure-fan
ik vindt dat ie echt mooi is geworden, bijna een cobalt

• RefleCs
  • Laatst online: 12-10 15:41
Petje af!! Ziet er professioneel ui en origineel!!!

Waar heb je de LCD vandaag??? Bij Crystalfontz america? En wat kostie?

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
RefleCs schreef op 16 januari 2004 @ 22:56:
Petje af!! Ziet er professioneel ui en origineel!!!

Waar heb je de LCD vandaag??? Bij Crystalfontz america? En wat kostie?
LCD komt van een inkoopactie. is een USB ding en koste geloof ik iets van 54,- euro.

• DiLDoG
  • Laatst online: 14-11 09:29
deepspace, heb je nog een pic van het resultaat van de binnenkant?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Er is weinig verandert sinds de laatste binnekant pics, alleen een LCD ingeplakt en dat extra bekabeling. De kabels voor het LCD en de IR ontvanger worden nu nog naar buiten gevoert, maar dat wil ik eventueel nog veranderen. USB kan ik intern ook wel aansluiten, maar voor de COM poort moet ik solderen aan de EPIA, en daar heb ik niet zo'n zin in.

Ik zal volgende week nog wel een pic maken... ben het hele weekeind niet thuis namelijk.

Verwijderd

zeer net resultaat, leuk slank model pctje geworden. ik mis alleen 1 dingetje: een slimline DVD spelertje/combo drive dat zou hem helemaal perfect maken. als server heb je het niet nodig, maar met dit design zou ik er een televiewer aanhangen en hem als HTPC gebruiken......

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 15:15 ]

• shure-fan
nou mijn mening is dat je i.p.v. een trust televiewer, beter een goed videokaartje kan kopen met tvout mogelijkheid want die televiewers zijn niks waard (heb er zelf ook een)

edit: hij is wel verrekte mooi geworden, waar ga je de afstandbediening voor gebruiken?? (vanwege het ir-oogje)

[ Voor 27% gewijzigd door shure-fan op 17-01-2004 16:43 ]

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:01
shure-fan schreef op 17 januari 2004 @ 16:41:
nou mijn mening is dat je i.p.v. een trust televiewer, beter een goed videokaartje kan kopen met tvout mogelijkheid want die televiewers zijn niks waard (heb er zelf ook een)

edit: hij is wel verrekte mooi geworden, waar ga je de afstandbediening voor gebruiken?? (vanwege het ir-oogje)
Ik heb nu toch al zeker 2 jaar zo'n televiewer in gebruik en dat werkt dus perfect. Beter dan de tv-out op de videokaart !

[ Voor 1% gewijzigd door Juicy op 17-01-2004 21:59 . Reden: Ik bedoel dus de Trust televiewer !!! ]

-

Verwijderd

volgens mij heb ik bij het type televiewer geen merk genoemt, en nee, ik bedoel niet die brakke thrust dingetjes

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
neu, ik hoef geen TV-out of televiewer. Er hangt niet eens een monitor aan. Het is echt puur een server. Vandaar dat een CD-ROM of DVD ook niet nodig is.

• shure-fan
Achter de linker gaatjes zit nog een IR zender, die signalen van mijn philips afstandsbedingen opvangt zodat ik het LCD en de TV software kan besturen B)

Verder heb ik nogb een mooie coax kabel gemaakt om de epia via SPDIF aan te sluiten op de receiver. Zo kan ik dan dus ook mooi muziekjes afspelen in prima kwaliteit.

Ik ben uiteindelijk erg tevreden met de verbouwing van de kast. Erg klein en doet het prima. Waar ik niet zo tevreden mee ben is de geluidsproductie. De fans hoor je gewoon niet, maar de schijven maken veel herrie. Ik heb het acoustic management al aangezet, maar dat helpt niet. Ik heb ook gebrobeerd de disks van de behuising te scheiden door middel van vilt nopjes, maar ook dat haalt niets uit :(
Wat voor software draait de server eigenlijks, want ik krijg het idee dat je het hier over een andere pc hebt dan de server

• zwahiel
  • Laatst online: 16:50

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

OMG! Is DAT MDF ?

Goed gedaan man! Waarom lukt het mij nou nooit om hout zo mooi bewerkt te krijgen

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Yep, voorkant is MDF, rest is staal van de oude bekapping.

Op de server draait gewoon linux. Ik kan via de IR deamon ook op mijn grote PC IR signalen ontvangen, dus ook de TV besturen. Het LCD gaat gewoon via de LCD deamon, linux proggie om LCD's aan te sturen. Deze kun je ook via het netwerk breiken.

Ik ben nu bezig om in Java een media speler te maken voor mp3, flac, wav, ogg ... whatever je maar wil. Maar het proggie is nog echt alpha status en doet nog maar erg weinig (niet meer dan mp3's verzamelen van disk, incl id3 tags e.d). Ik heb er ook nog maar weinig tijd voor gehad. Maar de rest komt wel. Het is de bedoeling dat het helemaal dynamisch in elkaar gaat zitten, zodat je ook later via plugins, internet radio, en muziek via het netwerk kan toevoegen, of besturing via een webserver e.d...

[ Voor 15% gewijzigd door voodooless op 18-01-2004 13:52 ]

Verwijderd

ziet er echt heel goed uit... goedzo kerel.

ik ben momenteel aan het zoeken naar een leuke behuizing voor mijn xbox.. heb zelf geen verstand van linux en wil er geen windows op hebben dus is een xbox de beste keuze voor me.

ik zag dit laatst op een site:

http://www.checkpoint-int...&postid=116419#post116419

die kast wil ik echt hebben en had laatst de site gevonden waar die dingen tekoop waren.. heb alleen de link niet meer.

misschien is het wat voor een inkoopactie?

• PilatuS
  • Niet online
het eindresultaat ziet er erg strak uit ! :)

die blauwe lcd maakt het geheel een stuk mooier

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:15
ik ben ook zoiets aan het proberen. k had nog een ouwe comp staan. is wel een btj lastig, omdat het zo'n oud mobo is zit er zo'n kaart met pci en isa sloten dwars op het moederbord. morgen ff iets voor knutselen.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Dat ziet er echt ongelofelijk stoerr uit _/-\o_
Ik had eigenlijk niet verwacht dat je met MDF zo'n mooi resultaat kon halen, heb je mooi gedaan :)
Ik heb zelf vanaf zondag (tenminste, dat is de bedoeling) ook een cube met zo'n inhoud die nog gemod moet worden... en zoiets is ook wel vet... is zo'n 800 VIA processor wel goed genoeg voor eDonkey en SSH en dergelijke?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:15
@ deepspace

hoe groot is die kast nouw eigelijk ??

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

deepspace schreef op 16 januari 2004 @ 00:27:
UPDATE

Ja, ik leef nog. Het is al weer een hele tijd geleden, maar ik moest erg lang op het LCD wachten en had ook nog veel andere dingen te doen (onder andere dat roode ding op het laatste plaatje :) ). Dit is het dan uiteindelijk geworden:

[afbeelding]
[ closeup, het gaatje onder de powerknop moet nog met een power en/of hdled gevult worden. Had ik niet echt zin meer in ]

[afbeelding]
[ iets verder weg. Je ziet, het ding zit nu in de kast, en niet achter het deurt. Daar paste hij helaas niet in ]

[afbeelding]
[ ruimere view, don't minde the mess pleace! ]

Op het LCD is nu nog de standaard LCDd message te zien. Maar ik ben bezig er zelf een media speler proggie voor te schrijven. Het gaat helemaal met plugins werken en het ziet er op papier al cool uit.

Oh ik was hem al bijna vergeten.. :X

Hij is erg mooi geworden, ook die randjes om je lcd! Erg leuk _/-\o_

Nog een paar dingetjes:

- Waarom pas het _helaas_ niet achter het deurtje? Zonde om zo'n leuk kassie achter een deurtje te stoppen, kun je net zo goed de onderdelen los in het kastje leggen.. :)
- Dat ding lijkt me eerder een IR-ontvanger dan een zender :)

offtopic:
Stealth je drives van je lian-li :X

edit:
Zie nu dat je lian-li drives mooi opgespoten waren op een andere foto, waarschijnlijk dvd-brander oid bijgezet? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 15:20 ]

Pagina: 1