Draadloze boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-06 01:41
Hallo allemaal

mijn vader vroeg me net of er iets fatsounlijks was van draadloze boxen...

na wat zoeken op got bleek iedere topic hierover al snel afgekraakt te worden door de slechtere geluidskwaliteit of het feit dat ze nog niet helemaal draadloos zijn (draad voor netspanning is nl nog nodig)

het punt van slechte geluidskwaliteit kan niet echt kloppen, aangezien je eigelijk gewoon moet zien dat je een goede versterker hebt in je boxen die het geluid draadloos/digitaal binnen krijgt (zou in principe beter moeten kunnen zijn dan de beste boxen - versterker combinatie met draad)

nu is mijn vader niet echt een SUPER-audiofiel ofzo, dus als de kwaliteit gewoon goed is, is dat al voldoende

de bedoeling is eigelijk gewoon dat de muziekinstallatie in de woonkamer staat, en 2 stereo boxen in de woonkamer, 2 stereo boxen in keuken, en 2 stereo boxen voor buiten (3d geluid en dolby stuff mag wel, maar is niet nodig)
in dit geval is het nl WEL nuttig dat van de boxen enkel een draad moet naar het stopcontact, want als een draad iedere keer naar de woonkamer moet getrokken worden, dan zitten we nog met veeeeeel werk :p

ik vraag me dus of er al zo'n draadloze 'versterker' - boxen combo bestaat die 3 stereo boxen sets kan voorzien

heeft iemand misschien wat linkjes ofzo hierover? (eventueel links naar andere audio sites/forums, ken er nl niet echt)

[ Voor 3% gewijzigd door Mastakilla op 17-07-2003 18:36 ]

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 16:53

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

tis eigenlijk de bedoeling dat je zoekwerk zelf doet.

maarre, het probleem met die draadloze dingen is dat ze kunnen storen met andere dingen, denk aan GSM's magnetrons, tv's etc. ik weet alleen niet hoe storingsgevoelig een dergelijk systeem is, het zal nogal meevallen denk ik.

• Mastakilla
AtomicShockwave schreef op 17 July 2003 @ 18:40:
tis eigenlijk de bedoeling dat je zoekwerk zelf doet.

maarre, het probleem met die draadloze dingen is dat ze kunnen storen met andere dingen, denk aan GSM's magnetrons, tv's etc. ik weet alleen niet hoe storingsgevoelig een dergelijk systeem is, het zal nogal meevallen denk ik.
tegenwoordig doen ze al 54Mbit zonder draad

daar kan al serieus wat error correctie inbouwen, zelfs met uncompressed geluid (ik weet niet precies hoeveel KB/sec 48kHz WAV geluid inneemt, maar dat is toch ZEKER geen MB/sec, dus dan zou maximum 1/5 van de draadloze transmissies moeten aankomen (ben nu met heeeeele ruime marges bezig eh, en ook de errorcorrectie gaat wel wat efficienter dan gewoon mirroren tegenwoordig :p)

dit maar ff om te zeggen dat storing normaalgezien geen probleem is als iemand al de moeite heeft gedaan om iets degelijk te maken :D

en ik heb er ook al wel ff over zitten zoeken hoor, maar ik vind er maar bizar weinig over... :/

[ Voor 6% gewijzigd door Mastakilla op 17-07-2003 18:47 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Als je dat spul wil hebben zonder dat je ruis introduceert en dat de geluidskwaliteit op orde is, zijn ze al dusdaning duur dat iedereen die die draadloze speakers zou willen hebben, ze te duur vind.

Een "audiofiel" kijkt naar de prijs van de "fatsoenlijke" draadloze speakers en concludeert dat hij wel een stukkie draad koopt en speakers koopt die voor hetzelfde geld 3X beter klinken.

Kortom, er is niet al te veel vraag naar, de vraag die er is wordt gecoverd met het aanbod wat er is en die zijn matig qua geluid.

Aannames zijn fataal.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36
Is een beetje domme ingeving :), maar ze moeten ook toch stroom krijgen :). Stroom door de lucht heeft wel verdomd veel weerstand, dus sta je toch nog draden te trekken :+.

• Mastakilla
Termi schreef op 17 July 2003 @ 19:46:
Is een beetje domme ingeving :), maar ze moeten ook toch stroom krijgen :). Stroom door de lucht heeft wel verdomd veel weerstand, dus sta je toch nog draden te trekken :+.
leer ff lezen aub...

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Koop gewoon 6 actieve speakers(gewoon van die computer lorren) en 6 marmitek setjes,(of 6 draadlose koptelefoon sets) en lus na de voorversterker (die zal je moeten hebben) al deze setjes aan elkaar door.

Het geluid zal niet best zijn maar ja........

Het zal wel iets verbeteren met echte actieve speakers maar dan wordt het wel een stukje beter en veel duurder.
Draadloos is zowiezo minder dan met kabels.......

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Jur schreef op 17 July 2003 @ 21:07:
Koop gewoon 6 actieve speakers(gewoon van die computer lorren) en 6 marmitek setjes,(of 6 draadlose koptelefoon sets) en lus na de voorversterker (die zal je moeten hebben) al deze setjes aan elkaar door.

Het geluid zal niet best zijn maar ja........

Het zal wel iets verbeteren met echte actieve speakers maar dan wordt het wel een stukje beter en veel duurder.
Draadloos is zowiezo minder dan met kabels.......
Draadloos is minder dan kabels, als de draadloze verbinding analoog is wel ja.
Maar als die digitaal is dan is er niemand die een verschil kan ontdekken / meten.

Wat betreft die marmitek shit, je zet dan dus 1 ontvanger neer voor 2 speakers, moet je nog steeds een audio kabel van de ontvanger naar beide speakers leggen.
De ontvanger zet je natuurlijk op de ene speaker en de andere speaker voorzie je van een kabel... heb je nog steeds geen draadloos... ja, 50%.... en netsnoeren...

Wat dacht je van de volume? De line-out van je versterker die je ervoor moet gebruiken regelt waarschijnlijk niet mee met je volume regeling. Daarvoor zou je dus een "speakeruitgang naar line" adapter moeten hebben om je volumeregeling nog te kunnen gebruiken. Anders staan je draadloze speakers altijd op hun hardst.

Alles kan stuk.

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-08 10:04
of de opname uitgang van de versterker gebruiken die eigenlijk voor een cassettedeck is
met markitek en de dan kun je eventueel ook een andere versterker aan de marmitek set hangen

Verwijderd

Koop zo goedkope FM zender van paar miliwat.

Dan kan je een ouwe getto blasters gebruiken als de boxen ;).

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11

Eijkb

Zo.

B&0 heeft draadloze speakers met per speaker een ingebouwde versterker. Kosten maar 2200 euro per stuk ofzo. Hoeveel had je er willen hebben? 8? 8)7

.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

alsof er geen goedkopere actieve speakers zijn... :/

misschien een optie om op meerdere plekken een versterktje neer te zetten (bij de speakers) en dan het het line-out signaal draadloos te maken?

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

remco_k schreef op 18 July 2003 @ 08:57:
[...]

Draadloos is minder dan kabels, als de draadloze verbinding analoog is wel ja.
Maar als die digitaal is dan is er niemand die een verschil kan ontdekken / meten.

Wat betreft die marmitek shit, je zet dan dus 1 ontvanger neer voor 2 speakers, moet je nog steeds een audio kabel van de ontvanger naar beide speakers leggen.
De ontvanger zet je natuurlijk op de ene speaker en de andere speaker voorzie je van een kabel... heb je nog steeds geen draadloos... ja, 50%.... en netsnoeren...

Wat dacht je van de volume? De line-out van je versterker die je ervoor moet gebruiken regelt waarschijnlijk niet mee met je volume regeling. Daarvoor zou je dus een "speakeruitgang naar line" adapter moeten hebben om je volumeregeling nog te kunnen gebruiken. Anders staan je draadloze speakers altijd op hun hardst.
Met de 6 marmiteks kan je dus 3 paar boxen aansturen (dat was de bedoeling van de topicstarter) je gebruikt dus maar 1 kanaal van elke marmitek, en 220 was geen probleem (want de actieve speakers moeten zowiezo gevoed worden).

Als je de marmiteks na een voorversterker gebruikt kan je dus met de voorversterker het volume regelen...

• Mastakilla
hmz...

jammergenoeg blijkt de markt van draadloze speakers nog wat onverzadigd om iets fatsounlijks voor een redelijke prijs te vinden :(

dan zal ik maar op zoek gaan naar iets fatsounlijks met een draad (dat wordt boren :p)

Verwijderd

boxen met draad,

stel draadloos stoort dan zit jij in de tuin of de woonkamer met je vriendin ofzo te praten over de mobiel en dan kan iedereen meegenieten over de draadloze boxen.

Met draad heeft ook betere geluidskwaliteit.

Verwijderd

das echte onzin dat van die telefoon, dat het stoort dat kan, maar meeluisteren echt niet.

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-08 12:03
Mastakilla schreef op 17 July 2003 @ 18:45:
[...]

tegenwoordig doen ze al 54Mbit zonder draad

daar kan al serieus wat error correctie inbouwen, zelfs met uncompressed geluid (ik weet niet precies hoeveel KB/sec 48kHz WAV geluid inneemt, maar dat is toch ZEKER geen MB/sec, dus dan zou maximum 1/5 van de draadloze transmissies moeten aankomen (ben nu met heeeeele ruime marges bezig eh, en ook de errorcorrectie gaat wel wat efficienter dan gewoon mirroren tegenwoordig :p)

dit maar ff om te zeggen dat storing normaalgezien geen probleem is als iemand al de moeite heeft gedaan om iets degelijk te maken :D

en ik heb er ook al wel ff over zitten zoeken hoor, maar ik vind er maar bizar weinig over... :/
Denk niet dat er in iedere speaker een D/A converter zit. Lijkt mij duur en overbodig. Iedere speaker heeft gewoon een eigen (instelbare) ontvangdraaggolf waarover het signaal wordt gestuurd. De kwaliteit hiervan zal wel wat minder zijn dan dat het door een draadje loopt, maar aangezien geen enkel goed bedrijf (B&W) speakers zal maken die draadloos zijn omdat het het voor het uitgangspunt, de herrie die er uit moet komen, niet ten goede komt. Wil je mooi apparatuur, dan zal je toch echt een draadje moeten leggen.
Pagina: 1