Toon posts:

[Windows 2003] Software deployment

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer dus zoiets dergelijks op te zetten met windows 2003 server. Nou zijn er veel topics over windows 2000 server over dit onderwerp. Maar voor windows 2003 is er karig veel info over. Mijn domain default policy ziet er mbt software settings nu als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.deam.nl/temp.JPG
Als ik dan aanmeld op mijn xp client machine werkt het assignen van de software niet. Als ik die msi in published mode zet werkt het ook niet als ik bij add/remove programs kijk 8)7 Heb al flink lopen zoeken in kb en op google maar heb niet echt een oplossing kunnen vinden. Iemand misschien een id? _/-\o_

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
je zet em nu bij User, dat betekend dat hij em pas gaat verstrekken als je inlogt,

zet em eens over Computer :), dan zou het zo moeten zijn dat als je de PC aanzet dat hij em zal installeren :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Heb je de msi file rechstreeks uit winamp gehaald of zelf een package voor bereid. Sommige packages willen namelijk niet installeren. Mijn tip is ga eerst eens een package maken van bijvoorbeeld Office2000 of XP met een MST file erbij en hang deze aan een policy. Trouwens Software distribution through active directory werkt op windows2000 het zelfde als op windows2003.

Lees deze maar eens staps gewijs door. klik hier

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik begrijp hieruit dat de msi package op de client staat?
Heb je de eventlogs al doorgespit op evt fouten?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
AMD_er schreef op 17 juli 2003 @ 18:33:
je zet em nu bij User, dat betekend dat hij em pas gaat verstrekken als je inlogt,

zet em eens over Computer :), dan zou het zo moeten zijn dat als je de PC aanzet dat hij em zal installeren :)
Ik heb ook computer al geprobeerd echter dat werkt ook niet

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 17 July 2003 @ 18:46:
Heb je de eventlogs al doorgespit op evt fouten?
Nee, deze staat op de server.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

blackd schreef op 17 July 2003 @ 18:46:
Die hoor je via een accessible share te doen, dus \\server\installshare\<msi-package>.msi.

Geen wonder dat het niet werkt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 17 July 2003 @ 18:44:
Heb je de msi file rechstreeks uit winamp gehaald of zelf een package voor bereid. Sommige packages willen namelijk niet installeren. Mijn tip is ga eerst eens een package maken van bijvoorbeeld Office2000 of XP met een MST file erbij en hang deze aan een policy. Trouwens Software distribution through active directory werkt op windows2000 het zelfde als op windows2003.

Lees deze maar eens staps gewijs door. klik hier
aha, ik heb die msi zelf gemaakt dmv installshield adminstudio. Ik ga het nu eens met office xp proberen. Die msi werkt trouwens "stand-alone" prima.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

en doe dat nou via een share, niet op een local path.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 17 July 2003 @ 19:10:
[...]

Die hoor je via een accessible share te doen, dus \\server\installshare\<msi-package>.msi.

Geen wonder dat het niet werkt.
c:\winamp\winamp.msi heeft leesrechten voor "everyone" dus daar kan het niet aan liggen.

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 19:12:

c:\winamp\winamp.msi heeft leesrechten voor "everyone" dus daar kan het niet aan liggen.
En hoe gaan de clients in die map komen via het netwerk?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:56
Denk eens na wat er op de cliënt gebeurt, waar gaat de cliënt zoeken? Juist ja op zijn eigen harde schijf. Dat heeft toch verder niets met rechten te maken!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 19:12:
Read The Fine Manual is de nettere uitvoering van waar ik aan zat te denken toen ik deze post las.

Verwijderd

Topicstarter
net geprobeerd via die share(stomme fout) maar, het werkt nog niet.. als die msi niet geschikt zou zijn zou ie dan niet überhaubt een foutmelding moeten geven in me event logs?

• blackd
  • Niet online

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

lees eerst die manual nou maar eens door TS daar staat ook in dat je het moet sharen enzo...........

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:25
Zet de setup eens in een gedeelde map op de server en maak dan van dat pad \\Server\Mapopdeserver\winamp.msi.
:?

^ Wat hij zegt.

Pagina: 1