Western Digital 80 gb word niet herkend in de bios

Pagina: 1
Acties:

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
Ik zit hier met een packerd bell pentrium 3 450
Ik heb al een bios update gedaan, succesvol.
Maar nu blijft hij dus bij het opstarten van de pc hangen op het zoeken van de hardeschijf. Het gaat om een Western Digital 80 gb 7200 rmp

Als ik wil gaan zoeken in de bios blijft hij ook hangen.
Programmatjes van de site al gedowload en op flop gezet maar daar blijft de pc ook op hangen.

Iemand nog een idee?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:20
Kan het bios uberhaupt een 80Gb schijf aan?

Werkt de schijf wel in een andere pc?

[ Voor 33% gewijzigd door stylezzz op 17-07-2003 20:27 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 08:51

FastBunny

Give it the Works !

Jumper settings goed :) Let op als ie alleenstaand is mag er geen jumper opstaan :) Staat ook op de schijf als t goed is. Single staat er dan :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

wat voor chipset zit er op dat mobo ?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Probeer ook eens info van Packard Bell los te peuteren. Bijv. of je IDE-controller schijven van dit formaat ondersteunt.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Wanneer je het typenummer van het moederbord weet (staat ergens in de buurt van de PCI-sloten kan je op internet eventueel de manual ervan wel down-loaden. Daar staat als het goed is wel in wat voor chipset er op het mobo zit en aan de hand hiervan kan je nazoeken wat eventueel de amximale schijfgrootte is die de BIOS herkent. Maar ik vermoed dat de schijf helaas te groot is voor de IDE-chipset en dat wanneer je echt de schijfruimte nodig hebt je een RAID-kaartje in je pc zal moeten zetten of een kleinere schijf halen.

Wanbeleid is ook beleid.

• miss_bleu
Morgen eens verder kijken.

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 15:07

Francois

Dus...

Kan je die HD op 32GB jumperen? Probeer dat eens dan. Ik gok dat BIOS niet meer kan adresseren.

• NEn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02 12:50

NEn

Zekersteweten

Had het probleem ook, het wil gewoon NIET, werkt voor geen meter, echt zonde van je zojuist aangeschafte hdd, maar het is mij iig nie gelukt... Punt is ook dat Packard alle upgrademogelijkheden heeft uigezet (had zelf een P3 766 die ook nie meer dan 128 mb geheugen trok, en dus ook nie die 80 Gig aanwilde)

Packard heeft liever dat je een nieuwe koopt dan dat je gaat upgraden; aan upgraden verdienen zij nl nix... Dus hebben ze dat op alle mogelijke manieren tegengewerkt (100mbit netwerkkaart installeren lukte ook nie....)

-- Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk --

• miss_bleu
Naja van alles dus geprobeerd maar dat kreng word dus echt niet gezien in de BIOS.
Oplossing mijn 20 gb in die pc en ik die 80 bij mij erin :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Doublecheck de bekabeling en bejumpering eens. Bij verkeerde bekabeling kan het inderdaad nogal eens duren eer de schijf wordt gevonden. Daarnaast worden WD schijven op een aparte manier bejumperd. Zie ook de FAQ van dit subforum en de handleidingen op de support site van WD :)

• miss_bleu
BalusC schreef op 22 July 2003 @ 10:38:
Doublecheck de bekabeling en bejumpering eens. Bij verkeerde bekabeling kan het inderdaad nogal eens duren eer de schijf wordt gevonden. Daarnaast worden WD schijven op een aparte manier bejumperd. Zie ook de FAQ van dit subforum en de handleidingen op de support site van WD :)
Kabels lag het zeker niet aan. Meerdere kabels geprobeerd, zelfde probleem zelfs met nieuwe kabels. FAQ van de WD site ook compleet doorgelopen, hielp helaas ook niets. PC werkt nu wel maar met een 20 gb.
Pagina: 1