Toon posts:

[CD] Open en dicht kuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een brander maar ik zou echt niet weten van welk merk. (Voorop staat ook niets)...

Maar iig de lade blijft maar open en dicht gaan uit zichzelf. Soms half open en dan weer dicht. Soms achter elkaar, soms maar elke 10 minuten.

Ik kan niets meer branden want als ik een cd erin doe en wil beginnen met branden floept "hij" weer open.

Wie kent dit probleem, wat moet ik doen :?

p.s. ik heb er nu een pen tussen gezet zodat hij open blijft staan :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 18:11 ]

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 17:24

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Kijk eens bij systeeminstellingen (weet niet welk os je gebruik :? )
En kijk welke brander je hebt.

Ik zou eens contact opnemen met je leverancier omdat ik denk dat je brander een beetje (erg) kaduuk is.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
Een brander mag nooit opengaan als je aan het branden bent hoe vaak je ook op de openknop ramt. Dus zoals scorpion zei zal die wel kaduuk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik windows XP, systeem instellingen laat dit zien:

IDE-CD R/RW 8x4x32

Ik weet het, het is een oudje, waarschijnlijk geen garantie meer omdat hij 2 jaar oud is. weet jammergenoeg ook niet het merk en heb ook geen aankoopsbewijs.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Heb je wel is zo'n ding open gehaald, achterin zit een klein sensortje en die
checkt of het laatje bij het einde zit... als dat fout gaat krijg je rare movements...

(hehe... op school gezeten, en daar werden veel expirementen uitgevoerd )

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 18:07
Zijde zeker dat er geen trojan op je pc staat. Heb dat ook gehad erg vervelend

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:28
Het merk brander is te zien aan de verschillende stickers die boven en onderop zijn geplakt.

Is die misschien te oud geworden ofzo??

[ Voor 23% gewijzigd door roodhoedje op 17-07-2003 18:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eskimootje schreef op 17 July 2003 @ 18:15:
Een brander mag nooit opengaan als je aan het branden bent hoe vaak je ook op de openknop ramt. Dus zoals scorpion zei zal die wel kaduuk zijn.
Tijdens het branden gaat hij niet open, maar als ik begin, dus zogauw ik op branden klik floept hij open en zegt nero zoiets van insert een cd

Verwijderd

Het meest waarsch. is idd. dat je brander kapot is, maar het kan ook aan je OS liggen. Dit is gelukkig vrij eenvoudig te testen: zet je computer aan, maar laat het OS niet opstarten. Ga gelijk je bios in bv.

Doet hij het dan nog --> brander waarsch. defect

Blijft ie dan gewoon dicht --> kans dat het aan je OS ligt.

Vergezocht, maar scan je computer ook even met een recente anti-virus op virussen, of bv. bij www.housecall.nl. Misschien zit er ergens wel een 1337 dude die het leuk vind jouw laatje open en dicht te doen..
offtopic:
scorpion: cool icon, katten rule :)

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 17:24

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zou zeggen (nadat ik lees dat het een oudje is) koop een nieuwe drive voor 40 euro.
of een betere 2de hands.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:28
Je zou opzich nog met ghost even backup kunnen maken van je schijf (dus opstarten met norton cd) dan fikt ie het ook op cd enzo en zit je niet in je os dus zou het daar niet afhankelijk van moeten zijn :)..

Verwijderd

Topicstarter
Misschien zegt het nummer E118404 jullie iets?? Dat staat erop.

Is er een proggie om op trojans te checken? Norton Antivirus 2003 is up to date maar vind niets

Anders vrees ik dat het tijd is voor een nieuwe brander

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten en naar het bios gaan gebeurt er niets.

In windows xp zie ik hem gewoon wel :S

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Dat is een Philips 8x in OEM verpakking ('k heb die hier ook nog in gebruik, en die gaat nog steeds prima, maar dat doet niet terzake).

Ofwel een nieuwe kopen

Ofwel proberen te repareren:
* is de open/close knop kapot (Raken de pinntjes van de knop soms de buitenkant van de drive.
* de reeds genoemde schakelaar die kijklt of ie dicht of open is.

Gezien het zulk een oude drive is, is wat uitproberen (als is het amaar voor de lol) wel leuk.

Als je aan 't branden bent, dan is de een "prevent media removal" gegeven, waardoor je laatje (al duw je 1000 keer op de knop) geblokkeerd is. Als je dat probeert tijdens het branden zou de led eigenlijk even rood moeten worden, maar 'k weet niet of deze oem-drive dat ook doet.
Pagina: 1