Toon posts:

Hercules 9800 pro spontane crashes en reboots

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai allemaal,

Ik heb sinds gisteren problemen met mijn kaart.
Na het instaleren van de nieuwe drivers (3.6) kreeg ik ineens last van spontane reboots en vastlopers bij het opstarten en/of spelen van games.

Ik heb hierna de drivers volgens de voorgeschreven methode's gedeinstaleerd en m'n oude weer teruggezet.
Ook hierna bleef het probleem hetzelfde, ik schreef de problemen daarna toe aan de behoorlijk hoge buitentemperatuur en heb het even laten liggen.

Maar... vandaag is het een stuk koeler, ik heb ook een xtra fan op de gpu gericht en er veranderd niets....

Games die ik heb geprobeerd :
UT I, kan ik ong 1 minuut spelen en dan een vastloper
UT II, vastloper bij aanvang level
C&C Generals, vastloper na 1 minuut
3D Mark 2001 se, spontane reboot na een minuut of 5

Ik heb niets over geclocked en heb behalve de drivers gisteren ook niets veranderd aan de config.

Hier een rundown van het systeem

Hercules 9800 Pro
Asus A7V8X
AMD XP 2600+
2 x 512 mb @ 333mhz
Creative SB 5.1
verders wat schijfjes en cddrives

Software:
Win XP
Alle updates
Direct X 9a

Heeft iemand enig idee hoe dit kan en/of wat ik kan doen om het probleem te verhelpen ?
Alle tips zijn welkom aangezien ik zaterdag een lanparty heb en daar toch wel errug graag fatsoenlijk aan mee wil doen ;)

Greetz,
Menno

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05:39
heb je voor de overschakeling van je vortige driver? naar 3.6 geen last gehad van reboots en werkte alles dus goed ??

En kan je wel films kijken enzo dus dat het alleen een 3d probleem is. (misschien handig om te weten)

Paar gokjes:
-Voltages even checken.
-Agp driver

(denk niet dat het door de warmte word dan krijg je eerder afwijkingen in het beeld zoals kleuren die niet meer kloppen enzo)

Verwijderd

Topicstarter
nee, voor gisteren had ik nergens problemen mee, al heb ik in het verleden wel meer problemen gehad met Catalyst drivers, maar die werden altijd verholpen met het terug zetten van de oude.

Films kijken en alle andere bezigheden zijn geen probleem, het is echt alleen bij 3D applicaties.
Voltages en AGP driver zien er verder ok uit...

Ik heb net wel Hercules 3D Tweaker geinstaleerd om even naar de snelheden te kijken
Core is nu 378 mhz en Ram is 338, moet geen probleem zijn lijkt me.
En ook het omlaag halen van die snelheden leverde niets op

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05:39
Misschien laat de nieuwe catalyst een key achter in je register die de problemen veroorzaakt (gok modus). (deinstalleren en dan in je register alle ati keys killen ofzo denk ik, maar is onder voorbehoud)

Misschien een andere power cable aan je vidkaart hangen ofzo misschien is die niet helemaal goed ofzo.

Agp kaart even los halen en er opnieuw insteken

Verder heb ik geen creative ideen meer :). Hoop dat het lukt.

• sailor_ej
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 13:07
Ik heb dezelfde kaart en heb al wel de drivers gedownload. Ik moet ze nog wel installeren. Ik zal eens kijken wat bij mij de resultaten zijn.
to be continued......

We cannot direct the wind, but we can adjust the sails

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem gehad en dat was bij mij ontstaan nadat ik directx had hergeinstalleerd. Weet niet of dit ook bij jou het geval is maar bij mij was het opgelost door windows opnieuw te installeren

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 14:28
Eergister 3.6 geinstalleerd voor m'n Hercules 9800 pro, nog geen problemen gehad met generals & 3d mark2001 etc

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er toch naar uit dat het een driver probleem is, na alle hardware goed gechecked te hebben kon ik niets vinden.
Heb daarna de Omega drivers geprobeerd en ik ben nu een stapje verder.

UT 2003, C&C Generals en MOHAA lijken nu goed te runnen, UT crasht nog steeds en 3D mark heb ik nog niet geprobeerd.

Magoe, de belangrijkste games voor m'n LAN morgen runnen, en ik denk dat ik maandag maar eens een verse windows op dit bakkie ga gooien.

Maar thnx for alle tips en help mensen !

• sailor_ej
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 13:07
Na de driver install geen problemen met de 9800 pro, hij blijft gewoon goed werken.

We cannot direct the wind, but we can adjust the sails

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:35

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat voor voeding heb je dan? (of lees ik er overheen)

Die AGP voltages heb je zeker gechecked zonder de kaart te belasten? Ik neem aan dat er nooit dezelfde belasting op die 9800 staat.....

Toen waren beige computers heel gewoon.

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Ik heb deze kaart ook, maar heb er niet echt veel problemen mee, heb soms als ik 3D2003 doe dat die dan een restart geef, maar ook niet altijd, en bij de screensaver van deze kaart met lava etc loopt die soms vast...
Maar verders geen problemen eigenlijk...

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Verwijderd

Zet "fast write"uit in je catalyst driver opties, bij SMARTGART -- grote kans dat dit je helpt.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Fastwrite kun je ook vaak in het BIOS disabelen. Dat werkt over het algemeen beter. Maar ik heb deze kaart ook en draai nu de Omega variant. Geen enkel probeem en aardig overclocked. Als je nog een controlpanel geinstalleerd hebt moet je die deinstalleeren, maar de laatste Omega's mogen gewoon over de oude zut heen. Werkte hier ook prima.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1